Har i travlt mødre? ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

FrkLarsen

Her har da været rimelig dødt på det seneste herinde i vores mødregruppe.

Har i travlt med de 'små'? 

Jeg er lidt interesseret i at høre hvor langt jeres unger er i deres udvikling?

Hvor store er de?

Og hvordan hænger jeres hverdag sammen efter endt barsel? 

Jeg kan starte ud.

Udviklingen herhjemme kører forrygende godt, Emilie har sagt 'a det' i ca. 3 måneders tid nu (begyndte i 9 måneders alderen), hun klapper med på 'klappe kage', og kravler hurtigere end lynets hast. 
Emilie er lige begyndt at gå (tog sit første skridt 10 måneder gammel) så der er fart over fæltet hele dagen lang herhjemme.

Størrelsen på min lille prinsesse ligger på gennemsnittet, 77cm (blev målt d. 18) og så vejer hun 9,7kg (vejet d. 18).

Jeg går stadig hjemme efter endt barsel da jeg er på kh, og Emilie først har pasning i dp d. 19/9-11, grunden til at hun først skal i dp på det tidspunkt, er at vi har boet på obsevationsshjem i 9½ måned, og har derfor ikke kunne søge om plads før vi vidste hvornår vi ville komme hjem

Kom frisk tøser!

Kom en en update på de skønne unger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

NoName

Tiden er knap efter man er startet på job, jeg synes det kræver en del for at få tiden og det hele til at gå op i en højere enhed da manden sjældent er hjemme før kl 17.30 hvor vi helst skal spise for at Caroline kan komme i seng til kl 19.15-30 tiden...

men ellers går det rigtig godt. hun er godt i gang med kravleriet men kom lidt sent i gang med det godt 10,5 mdr gammel. Hun er et værre vrøvlehoved den får ikke for lidt med "det", "ahh iii" (= en hest) MAM MAM konstant fra hun slår øjnene op, "hej hej" og vinker til alle der kommer forbi, "vov vov" (= alle andre dyr hi hi hi) hov, op, hop hop, og alt mulig andet også...

hun øver sig konstant i at stå selv, hvilket giver lidt knubs, da vi jo ikke kan sidde ved siden af hende 24/7. Men tror der går lidt tid endnu før hun går, men hvem ved, måske gør hun i næste uge eller først om en måned eller 2, pyt, hun går når hun er klar.

hun ligger godt i svinget med sine ca 76 cm (ikke nemt at måle når damen ikke vil ligge stille) og vejer 11.1 kg.

Anmeld

31. juli 2011

LinLin

FrkLarsen skriver:

Jeg er stadig på barsel! - Adam er jo først fra 9. september, men vi hører vel stadig under denne kategori

Så jeg forsøger at nyde den sidste 1½ måned inden jeg skal starte på arbejde igen (Adam starter i vuggestue d. 1. sep.)

Han er knapt 11 mdr og har for to uger siden taget sine første usikre skridt! Han kan ikke gå men at ikke bange for at prøve sig frem; han slipper bare og går tre skridt hvorefter han "falder"/kaster sig ned - heldigvis er faldrefleksen fuldt udviklet

Jeg ved hverken hvad han måler eller vejer... Men han bruger 80 i overdele og 74 i bukser. Han har 7 tænder og en ordentlig manke efterhånden - overvejer stærkt om han snart skal klippes

Må man spørge hvorfor I har boet på observationshjem?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. juli 2011

Anne85

Jeg begyndte på job 15. Juni og jeg ELSKER det. Det er slet ikke som frygtet - jeg synes nærmere jeg nu har endnu mere overskud og energi når jeg kommet hjem. Ungerne trives i henholdsvis dp og bhv. Og vi nyder bare vores eftermiddage, fridage og weekender. Så jeg et bare glad for at være igang igen - og oveni det er vi jo i fuld sving med renovering af vores nye hus som vi skal flytte ind i til oktober. Og alligevel føler jeg der er tid og energi tiæ ungerne OG tid til mine løbeture og ture i motionscenteret OG tid til manden ;-)Nynne trives i stor stil :-) Aner ik hvad hun vejet eller hvor lang hun er - men hun er en lang pige med gode elastikker ;-) Bruger 86 i tøj og selv det kan nogle gange være for småt - specielt i længden.Hun et over alt - kravler op i vindueskarme, ind i skabe, op i skuffer, op og ned af trapper osv. Står selv og har taget et par enkelte skridt men tror nu alligevel der går lidt tid før hun går sårn for alvor.Siger dak (tak), bar (far), vov, ej ej (Hej Hej), mam mam og mange andre lyde. Har 3 1/2 tand. Er stort set altid et stort smil og virker bare til at være en pige der synes verden er et fantastisk sted at leve i :-) Sover nu kun en gang om dagen - Ca fra 12-15 - og så sover hun fra ca 20-7-7.30. Sover fint om natten men har lige pt en periode hvor hun er lidt svær at få til at sove.Er super god til at sidde og lege selv - yndlings beskæftigelse lige pt er at lege med puttekasse eller med sit nye legekøkken - kan få timer til at gå med at sidde og røre rundt i en gryde og lege hun spiser maden ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.