oh oooh - får jeg løn under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej piger

her er lidt om din situation og jeg håber en kyndig ka hjælpe

skriver som anonym af hensyn til arbejdsgiver (forsigtighed) 

Jeg er studerende og gravid (5+2) og med et deltidsjob hvor jeg er timeansat og arbejder hjemmefra. Timetallet svinger alt efter hvor meget der er.
I min kontrakt står der

"Fravær ved  barselMedarbejderen har ret til fravær i forbindelse med graviditet og barsel i overensstemmelse med gældende regler i barselloven
Under fravær ifm barsel får medarbejderen fagpenge i henhold til lov om barselloven"

Når jeg nu er studerende og fortsat får SU under barsel - får jeg så ingen løn fra mit studiejob når de skriver "ret til fravær" og ikke noget med løn?

Jeg har arbejdet der ca 2 år omkring terminen

Og hvis de har 'ordnet' det så jeg ikke får løn under barsel (som vi er afhængige af ved siden af SU'en) hvordan forholder jeg mig og hvad kan jeg gøre? Og kan i evt anbefale en god fagforening til studerende i sådanne situationer

På forhånd tusind tak

Det er forresten lidt kopieret fra en mail jeg også har sendt til noget gratis rådgivning derfor den lidt 'formelle' tone, men vil så gerne høre erfaringer fra nogle der har prøvet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Anonym

Jeg mener at det kommer an på hvoprmeget du arbejder det sidste stykke tid op til barsel, du skal have et vidst antal timer for at være berettiget til dagpenge...

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg mener at det kommer an på hvoprmeget du arbejder det sidste stykke tid op til barsel, du skal have et vidst antal timer for at være berettiget til dagpenge...

ok tak for svaret

Jeg arbejder ca 10-20 timer om ugen på kontrakten, men når det er deltid er det jo meget lidt ift dagpenge + jeg jo ikke går på rigtig barsel da jeg stadig er meldt ind på studiet

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Solstråle2011 skriver:

Fandt dette:

http://www.djøf.com/R-aa-dgivning/Ans-ae-ttelsesvilk-aa-r/Studerende/Barsel/Barsel-og-dagpenge.aspx

Måske det giver dig et svar?

uuh tak det kigger jeg lige på Tak

Anmeld

28. juli 2011

Carl-Emil's mor

Du skal arbejde mindst 120 time i de sidste 3 mdr op til din barsels for at være berettiget til barselsdagpenge.

De bliver udbetalt af den kommune du bor i 

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Carl-EmilsMoar skriver:

Du skal arbejde mindst 120 time i de sidste 3 mdr op til din barsels for at være berettiget til barselsdagpenge.

Ud fra hva jeg lige ku læse ser det ud til jeg kun får barsel-løn de første 14 uger af barslen ved du noget om det?

For holder barsel 10 md'er da det passer med studiet og ku da være rart også at holde barsel fra jobbet ligeså længe ?

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Carl-EmilsMoar skriver:

uh uh og ved du egentlig hvad der sker hvis man fx er uarbejdsdygtig en måned op til termin? så får man ingenting eller hvad ?

Anmeld

28. juli 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Ud fra hva jeg lige ku læse ser det ud til jeg kun får barsel-løn de første 14 uger af barslen ved du noget om det?

For holder barsel 10 md'er da det passer med studiet og ku da være rart også at holde barsel fra jobbet ligeså længe ?

Ja det er ikke for deltidsansatte, mig bekendt men altså pas det er en kæmpe jungle og jeg er tæt på at  mig over.. det min kontrakt lyder nemlig på "50-60 timer pr mdr samt efter aftale" og jeg ligger som regel på 70-75 timer ca... men INGEN fra kommunen kan fortælle mig hvordan de udregner mine barselsdagpenge... 

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Carl-EmilsMoar skriver:

Ja det er ikke for deltidsansatte, mig bekendt men altså pas det er en kæmpe jungle og jeg er tæt på at  mig over.. det min kontrakt lyder nemlig på "50-60 timer pr mdr samt efter aftale" og jeg ligger som regel på 70-75 timer ca... men INGEN fra kommunen kan fortælle mig hvordan de udregner mine barselsdagpenge... 

aargh noget møg.... tror jeg starter med at fortælle arbejdsgiver det og hører hvad deres plan er og lyder det ikke godt nok så må jeg vende det med kommunen og overveje fagforening hvis jeg føler mig helt snydt

øvøvøv at det skal være en jungle det med barsel+su+alt muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.