oh oooh - får jeg løn under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej piger

her er lidt om din situation og jeg håber en kyndig ka hjælpe

skriver som anonym af hensyn til arbejdsgiver (forsigtighed) 

Jeg er studerende og gravid (5+2) og med et deltidsjob hvor jeg er timeansat og arbejder hjemmefra. Timetallet svinger alt efter hvor meget der er.
I min kontrakt står der

"Fravær ved  barselMedarbejderen har ret til fravær i forbindelse med graviditet og barsel i overensstemmelse med gældende regler i barselloven
Under fravær ifm barsel får medarbejderen fagpenge i henhold til lov om barselloven"

Når jeg nu er studerende og fortsat får SU under barsel - får jeg så ingen løn fra mit studiejob når de skriver "ret til fravær" og ikke noget med løn?

Jeg har arbejdet der ca 2 år omkring terminen

Og hvis de har 'ordnet' det så jeg ikke får løn under barsel (som vi er afhængige af ved siden af SU'en) hvordan forholder jeg mig og hvad kan jeg gøre? Og kan i evt anbefale en god fagforening til studerende i sådanne situationer

På forhånd tusind tak

Det er forresten lidt kopieret fra en mail jeg også har sendt til noget gratis rådgivning derfor den lidt 'formelle' tone, men vil så gerne høre erfaringer fra nogle der har prøvet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Anonym

Jeg mener at det kommer an på hvoprmeget du arbejder det sidste stykke tid op til barsel, du skal have et vidst antal timer for at være berettiget til dagpenge...

Anmeld

28. juli 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg mener at det kommer an på hvoprmeget du arbejder det sidste stykke tid op til barsel, du skal have et vidst antal timer for at være berettiget til dagpenge...

ok tak for svaret