Kejsersnit eller naturligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.201 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Miraa

Hej allesammen,

Jeg er gravid anden gang, først gang født med en akut kejsersnit. hvad tror i hvad skal gøre nu? Kejsersnit eller nuturligt.. lægerner siger nuturligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Miraa skriver:

Hej allesammen,

Jeg er gravid anden gang, først gang født med en akut kejsersnit. hvad tror i hvad skal gøre nu? Kejsersnit eller nuturligt.. lægerner siger nuturligt.

måske lidt information om hvorfor du fik aksved sidste fødsel?

Anmeld

28. juli 2011

Pige2009

Miraa skriver:

Hej allesammen,

Jeg fødte naturligt og har ikke et sekund fortrudt

Anmeld

28. juli 2011

baby012

alle dem jeg har snakket med siger man skal føde naturligt hvis man kan, også dem der har prøvet begge dele fraråder kejserenit fremfor naturlig fødsel .. 

Så min skræk for at føde må jeg bare blide i mig hehe  

Anmeld

28. juli 2011

Christina.78

Miraa skriver:

Hej allesammen,

Fik akut ks 1 gang grundet SSF i uge 28 nov 07..fik lov at beholde englen i 25 dage

Nå, fik så hurtig en positiv test sommeren 08 og ytrede ønske om at prøve at føde naturligt, hvilket lægerne gav grønt lys for.

Blev sat igang i uge 38 (12 marts 09) med stikpille og selvsamme dag brister min livmoder og får så igen akut ks i fuld narkose.

Arret fra 1 kejsersnit samt en ikke helet livmoder gør at stikpillerne (der får fremkaldet disse "falske" veer) ikke arbejder sammen..tøzens hjertelyd dykker, vi mister blod..stor forviiring..

Hun bliver født livløs men bliver genoplivet..og lagt i hypotermibehandling for at mindske evt hjerneskader (gudsketak og lov for det)

Jeg får ikke lov at føde naturligt mere..det bliver planlagt ks 3 uger før tid..har jeg lært at leve med og er måske også lettet over en så klar besked..

Skal dog ikke have et barn mere før om ca 1 års tid

Anmeld

28. juli 2011

Jolene

Miraa skriver:

Hej allesammen,

Jeg selv håber på at få lov til at føde selv, selv om han vender den forkerte vej. Hvis der ikke er nogen medicinsk grund til at udføre et kejsersnit, så er det bedste for mor og barn en naturlig fødsel. Der sker en hel masse i din krop mht. hormoner og endorfiner, som påvirker dig og dit barn positivt og er med til at knytte jere bånd.

Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville føde naturligt, men jeg er kun blevet mere sikker efter at have gået til fødselsforberedelse. Det har virkelig været guld værd. Min mand og jeg gik til det sammen hos Yogakompagniet, og det har han også været rigtig glad for. Vi føler os godt forberedt. Nu har situationen så bare taget en drejning, hvor vi ikke kommer til at bestemme så meget selv desværre, når fødslen går i gang. Så nu forbereder vi os, så godt vi kan på en sædefødsel.

Anmeld

28. juli 2011

kiwilouise

Jolene skriver:

Jeg selv håber på at få lov til at føde selv, selv om han vender den forkerte vej. Hvis der ikke er nogen medicinsk grund til at udføre et kejsersnit, så er det bedste for mor og barn en naturlig fødsel. Der sker en hel masse i din krop mht. hormoner og endorfiner, som påvirker dig og dit barn positivt og er med til at knytte jere bånd.

Jeg har hele tiden sagt, at jeg ville føde naturligt, men jeg er kun blevet mere sikker efter at have gået til fødselsforberedelse. Det har virkelig været guld værd. Min mand og jeg gik til det sammen hos Yogakompagniet, og det har han også været rigtig glad for. Vi føler os godt forberedt. Nu har situationen så bare taget en drejning, hvor vi ikke kommer til at bestemme så meget selv desværre, når fødslen går i gang. Så nu forbereder vi os, så godt vi kan på en sædefødsel.

krydser alle mine fingre for at det går godt synes virkelig at det er en sej beslutning for hvis det havde været mig havde jeg valgt kejsersnit af bare skræk. glæder mig til at læse din FB

Anmeld

28. juli 2011

Jolene

kiwilouise skriver:

krydser alle mine fingre for at det går godt synes virkelig at det er en sej beslutning for hvis det havde været mig havde jeg valgt kejsersnit af bare skræk. glæder mig til at læse din FB

Tak Jeg håber virkelig, det kan lade sig gøre. Han må ikke veje mere end 4 kg, og fødslen skal gå i gang af sig selv. Derfra skal den skride jævnt fremad. Jeg har 50% chance for at føde selv, når fødslen er i gang.

Jeg ved ikke, om der kommer en FB. Den kommer i hvert fald på tv, da vi er med i DR's dokumentar fra Hvidovre fødegang, som bliver vist enten her til vinter eller i foråret.

Anmeld

28. juli 2011

Miraa

jeg prøver at føde selv og alt går godt.. jeg er 24 uge gravid.

Anmeld

30. juli 2011

svanen73

Jeg har prøvet begge dele...naturligt for 18 år siden og kejsersnit for 1 måned siden...vil til hver en tid foretrække naturligt.

Se bort fra alderforskellen på fødslerne, så kom jeg mig meget hurtigere efter vaginal fødslen...har døjet meget med smerter efter KS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.