grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Maja88

Hej!!

Ja endnu et ? om grød....

hvor tyndt/tykt skal det være`???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

MorEllen

Maja88 skriver:

Hej!!

Ja endnu et ? om grød....

hvor tyndt/tykt skal det være`???

Jeg tror det er veldig forskjellig fra barn til barn hvor tyk de vil ha grøden. Her i huset  har vi prøvet alt fra næsten flydende grød til tyk grød -hun vil bare ikke ha det Så nu er vi næsten ved at blive en lille smule opgivet over den lille bølle som ikke vil spise grød

Så du må vel bare prøve forskjellige konsistenser og se hvad der falder best i smag hos den lille

Anmeld

28. juli 2011

Kit

Enig med Morellen ;o)

Jeg prøvede at følge opskrift, men det var for tyndt til den lille frøken herhjemme. Hun er mere til den tykke grød, hvor man kan smaske lidt på den.

God fornøjelse

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

men hun har aldrig fået det før, så ville give hende en smagsprøve.

Anmeld

28. juli 2011

Maria-s

Maja88 skriver:

Herhjemme er vi startet med tynd kartoffel/gulerodsmos. Jeg laver det ret tyndt, som en hæftig cremet suppe, fordi Noah lige skal finde ud af det der med at føre det tilbage i munden og synke. Hvad jeg har læst mig frem til, så er det nemmest for dem, når det ikke er for tykt

Vi er startet i dag og du kan da lige få et billede med på vejen

En Noah som meget gerne SELV vil holde den der SKE (ps: yes det er en alm te-ske, men har ikke lige kunnet få fat i en plastisk-ske og vi SKULLE altså igang i dag! så fra i morgen er det med plastik, så han ikke smadre sine gummer)

pps: Mosen på billederne er noget tykkere end det han fik her til aften, fordi jeg til middag kunne fornemme at det var blevet liiige tykt nok. Og jeg har blandet med mme, for selv at have mælk til ham bagefter.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. juli 2011

Maria-s

Maja88 skriver:

PPS: Husk at servere vand til! Hvis du altså ikke allerede har fået det at vide self

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

hvordan servere vand til????

har slet ikke haft snakken med SP endnu.. hun kommr her den 9,. men aprilla er begyndt at tabe sig og vil bare give hende små små smagsprøver.. hun skal slet ikke have fast grød...endnu da

Anmeld

28. juli 2011

AnneBJ

Maja88 skriver:

har slet ikke haft snakken med SP endnu.. hun kommr her den 9,. men aprilla er begyndt at tabe sig og vil bare give hende små små smagsprøver.. hun skal slet ikke have fast grød...endnu da

I kop eller sutteflaske.

Am eller tilbyd flaske bagefter, da de ofte bliver tørstige

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

AnneBJ skriver:

I kop eller sutteflaske.

Am eller tilbyd flaske bagefter, da de ofte bliver tørstige

også bare til smagsprøver?? regner ikke med andet end maks 4 skeer,,,

men så får hun da en pat i munden bagefter

Anmeld

28. juli 2011

Maria-s

Maja88 skriver:

Hvad jeg har fået at vide, så er det når man begynder med grød/ mos vigtigt at de får vand til, for at de kan fordøje det ordentligt og ikke får forstoppelse og yes som Anne skriver; i kop eller flaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.