Sagen er den at jeg er gravid i 6. måned, og jeg overvejer at blive sygemeldt fra mit arbejde, da jeg virkelig snart ik kan overskue det mere.
Jeg lider af daglig hovedpine pga. spændinger (har jeg snart gjort i 2 år), da jeg ikke kan holde til at sidde foran en computer hele dagen (sidder på kontor), og det er i min graviditet blevet så slemt at jeg får migrænelignende anfald flere gange om ugen med opkast og hele pivtøjet. Det er noget der hæmmer min dagligdag da jeg hele tiden skal tage hensyn til det. Jeg har lige haft ferie i 3 uger, og det var de bedste 3 uger jeg længe har haft, da min hovedpine var virkelig begrænset, og jeg er derfor ikke i tvivl om at hovedpinen kommer pga. mit arbejde. Jeg har prøvet snart alle behandlinger og de hjælper da, men så længe jeg arbejder kan de ik fjerne hovedpinen.
Jeg har knap 3 mdr. tilbage før jeg går på barsel, og jeg kan næsten ik overskue de 3 mdr. Jeg vil rigtig gerne behandles for hovedpinen inden der kommer en lille til verden, for hvordan skal man kunne passe et lille barn med konstant hovedpine
Men hvorfor sku jeg ku nå det med et fuldtidsarbejde!?
Derudover er jeg rigtig ked af mit arbejde. Jeg har fundet ud af at det ikke er mig at sidde på kontor, og jeg er lige ved at tude hver morgen når jeg skal afsted på arbejde. Jeg kigger konstant på klokken og synes dagene føles uendeligt lange, og når jeg så skal døje med hovedpinen oveni, så er det slet ik til at holde ud. Jeg har taget beslutningen om at jeg ikke vil tilbage på kontor når jeg er færdig med barsel, det skal være slut med at være ked af det hver dag.
Ikke nok med det, så skal der til at fyres 7 medarbejdere på min arbejdsplads, og jeg føler mig selvfølgelig udsat. Jeg ved godt mange sir at man ikke kan blive fyret når man er gravid, men jeg er godt nok meget i tvivl. Der er meget uro på arbejdspladsen og det giver mange tanker i hovedet.
Jeg føler mig meget stresset over min situation, og min læge synes allerede inden min ferie at jeg skulle sygemelde mig. Jeg er et meget pligtopfyldende menneske og jeg har svært ved efterlade mine kollegaer i en presset situation fordi jeg ik lige kan overskue de sidste 3 mdr., men jeg er også bange for at det kan ske at gå ud over den lille, hvis jeg ikke tænker på mig selv. Jeg har heldigvis ikke endnu haft tegn på at baby har været påvirket af situationen.
Bør jeg bare holde ud de sidste 3 mdr. og lade være med at være så pivet? Eller bør jeg sparke mig selv i røven og få den sygemelding kørt igennem?
Jeg beklager at det blev så langt, håber der er nogen der vil tage sig tid til at læse det 
Med venlig hilsen
Gravid i vildrede..