aktivering/lege

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

_-Kathrine-_

Hej piger!
Hvordan aktiverer/leger i med jeres små poder?
Hilsen Villads og Kathrine, som er gået lidt kold i de samme lege :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Line Højdal

Hmm - godt spørgsmål egentlig!

Aske holder hovedet helt selv nu og vi behøver kun at støtte på hoften og lidt på ryggen når han sidder selv - så her træner vi meget på at sidde selv, hvilket han rigtig godt kan lide.
Han synes også det er sjov når han sidder og mor/far kun holder ham i hænderne - på den måde kan han rigtig arbejde med overkroppen. Ofte bevæger vi så armene og siger lyde (fx. begge hænder over hovedet og siger "jubii") - det er bare sjov

Ellers laver vi koordinerings-øvelser - krydser højre arm ned til venstre hofte og omvendt

Desuden griner Aske højlydt når vi fører hans fødder op til næsen - det er ret sjov!!

Alt efter hvor stærk din lille bandit er i nakke/ryg, kan i også lave "flyvemaskinen". Du ligger på ryggen med bøjede løftede ben - Villads skal så ligge på maven på dine skinneben mens du holder i hans arme og "flyver rundt"... det er en god leg synes jeg

Ved ikke lige om det var den slags du efterlyste... jeg vil også meget gerne høre hvad i "leger"

Line

Anmeld

29. juli 2011

_-Kathrine-_

Pipkukkeren skriver:

Hmm - godt spørgsmål egentlig!

Aske holder hovedet helt selv nu og vi behøver kun at støtte på hoften og lidt på ryggen når han sidder selv - så her træner vi meget på at sidde selv, hvilket han rigtig godt kan lide.
Han synes også det er sjov når han sidder og mor/far kun holder ham i hænderne - på den måde kan han rigtig arbejde med overkroppen. Ofte bevæger vi så armene og siger lyde (fx. begge hænder over hovedet og siger "jubii") - det er bare sjov

Ellers laver vi koordinerings-øvelser - krydser højre arm ned til venstre hofte og omvendt

Desuden griner Aske højlydt når vi fører hans fødder op til næsen - det er ret sjov!!

Alt efter hvor stærk din lille bandit er i nakke/ryg, kan i også lave "flyvemaskinen". Du ligger på ryggen med bøjede løftede ben - Villads skal så ligge på maven på dine skinneben mens du holder i hans arme og "flyver rundt"... det er en god leg synes jeg

Ved ikke lige om det var den slags du efterlyste... jeg vil også meget gerne høre hvad i "leger"

Line

Villads er rigtig vild med når vi sir pruttelyde :-)

Jamen vi synger, har en masse øjenkontakt, han ligger rigtig meget på maven, mens jeg ligger ved siden af og underholder, han ligger i sin elskede kravlegård og kigger på sin uro, så er han blevet rigtig go til at gribe ud efter sit legetøj, får fat i det og tager det i munden...

Men hvis han kedede sig, mon ikke han skulle give udtryk for det så?

Kathrine

Anmeld

1. august 2011

MissMaria

_-Kathrine-_ skriver:

Hej piger!
Hvordan aktiverer/leger i med jeres små poder?
Hilsen Villads og Kathrine, som er gået lidt kold i de samme lege :-)

Hej

Jeg synes også det er rigtig svært at finde på noget!

Her hjemme synger og danser vi også.. Så går vi ture med barnevognen, han får luft og jeg motion

Min Oskar, hader som i HADER at ligge på maven... Men vi øver og øver.. Med det resultat, at han græder meget under/bagefter... og det gør virkelig ondt i mit hjerte..

Men jeg efterlyser også mere leg! Ellers synes jeg dagene godt kan blive meget ens...

Knus Maria

Anmeld

1. august 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Vi leger meget det samme som allerede er blevet nævnt her i tråden..

Astrid Elsker, ELSKER, ÆÆLSKER, når jeg svinger hende i en dynebetræk.. Hun griner virkelig næsten hver gang..

Den "leg" findes i borgen der hedder "leg med din baby".. Den brugte jeg meget til inspiration, da vi havde fået Sofie - desværre tror jeg, at jeg har fået lånt bogen ud, og ikke fået den igen..
Kunne ellers godt bruge den..

Og så er en tur i svømmehallen også et stort hit.. det samme med plasticbolde fyldt i badekarret..

Nå ja, så sys Astrid også det er skønt når jeg laver "mor-gymnastik" hvor jeg bruger hende som "håndvægt" eller hun på anden måde indgår i øvelserne.. Især mavebøjninger med hende siddende på maven, synes hun er sjovt.. Eller også er det bare mig der pruster og puster, hun griner af..

Anmeld

1. august 2011

_-Kathrine-_

Astrid Elsker, ELSKER, ÆÆLSKER, når jeg svinger hende i en dynebetræk.. Hun griner virkelig næsten hver gang..

Den "leg" findes i borgen der hedder "leg med din baby".. Den brugte jeg meget til inspiration, da vi havde fået Sofie - desværre tror jeg, at jeg har fået lånt bogen ud, og ikke fået den igen..

Og så er en tur i svømmehallen også et stort hit.. det samme med plasticbolde fyldt i badekarret..

Nå ja, så sys Astrid også det er skønt når jeg laver "mor-gymnastik" hvor jeg bruger hende som "håndvægt" eller hun på anden måde indgår i øvelserne.. Især mavebøjninger med hende siddende på maven, synes hun er sjovt.. Eller også er det bare mig der pruster og puster, hun griner af..

Det lyder sjovt, det der med at gynge  Det må vi da prøve... Har ønsket os en sansegynge i dåbsgave, så må vi se om det bliver et hit, hvis vi får en...

Hmm... det der med at træne er jeg ikke rigtig nået til endnu(Læs:Gider) Men det kunne være jeg skulle igang og så samtidig kan underholde Villads, ville det jo være perfekt

Og så skal vi begynde til babysvømning på lørdag - og vi glæææææder os

Anmeld

12. august 2011

Line Højdal

AnjaM skriver:

Mor der laver mavebøjninger er virkelig et hit herhjemme... Aske skrald griner  Gad vide om de små djævle bare elsker at se mor svede og blive mer' og mer' rød i hovedet - hehe!!

Tak for tippet!

Anmeld

15. august 2011

Balinus

Vi leger meget det samme som allerede er blevet nævnt her i tråden.. – det passer bare ikke Falka at gøre det så længe afgangen…

Men to store hit her hjemme er:

1.  Fitness bolden – den har vi brugt siden hun bliv født. Hun ligger både på maven og ryggen, på bolden. Mens vi holder fast i hende og bevæger bolden i alle retninger. Det styrker hendes små styrere muskler meget.

2.  Vores sanse-gynge – den er sat op i stuen, med en uro i midten. Den er perfekt for hende både til at ligge på ryggen i og på maven, ude ved kanten.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.