Det er ikk sådan at du SKAL tage jern tilskud, dog har rigtig mange gravide kvinder behov for ekstra jern. 
Jeg tager ikk selv jern tilskud da jeg slet ikk kan tåle det og min jordemoder har sagt at det er helt OK, så længe jeg ikk er i jern mangel, hvilket jeg heldigvis ikk er. 
jeg startede med jern tilskud men døjede sådan med og få forstoppelse. det var slet ikk ti at holde ud, så jeg stoppede og har ikk taget dem længe nu. jeg husker bar engang imellem og få lidt af det grønne der er godt med jern i 
Det er sjovt du skriver at du blir vildt træt når du tager dem. For jeg har mærket rigtig stor forskel på min træthed i min første graviditet og så den graviditet jeg er i nu. I min min første ku jeg simpelthen sove konstant og sidst på ku jeg faktisk næsten falde i søvn ned over min mad eller en reklame-læsning.. Og sådan har jeg slet ikk haft det den her gang. Jeg har selvfølgelig brug for et lille hvil midt på dagen men ellers ikk noget med voldsom træthed. Så måske kroppen reagere hvis man egentlig har nok og derfor gir den for meget i en for stor dosis af gangen, når man tager en koncentreret jern tabelet.. ??
Ska lige siges os at min blodprocent har været hel fin under begge graviditeter, så der sku ikk mangle noget. Jeg døjer "kun" med lavt blodtryk, men det er efter sigende sundt, så længe jeg lige husker og ta den med ro, så jeg ikk dajser rundt 
Anmeld