Jerntilskud - skal man spise det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

AnneH

Jeg bliver bare så utilpas og træt når jeg spiser dem.

Min læge holder ferie, så jeg kan ikke spørge hende. Håber I kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Filippa & Liva

Det er ikk sådan at du SKAL tage jern tilskud, dog har rigtig mange gravide kvinder behov for ekstra jern.

Jeg tager ikk selv jern tilskud da jeg slet ikk kan tåle det og min jordemoder har sagt at det er helt OK, så længe jeg ikk er i jern mangel, hvilket jeg heldigvis ikk er.

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

AnneH skriver:

Som regel ved mangel på jern bliver man træt og dårlig når man så får det, fordi kroppen sætter gang i systemet og der kan gå nogle dage før det er helt på plads...

men synes du skal tage en snak med din læge fordi det er meget forskelligt jeg har fået besked om jeg SKAL tage dem og du kan se en anden har fået besked om det er ok hun ikke tager dem

Anmeld

27. juli 2011

StineW

AnneH skriver:

Jeg spiste ikke jern under min sidste graviditet. Jeg får mega hård mave, ik så fedt...

Til gengæld spiste ( og spiser stadig ) mange grønne grøntsager, som indeholder  meget jern. Suppler evt med groft knækbrød og andet med jern.

/Stine

Anmeld

27. juli 2011

Ka+Ma=Be

Jeg vil sige, at det er en god ide, men det kommer jo som BigBabyWish skriver, kommer det nok meget an på dig og din krop. Uden jerntilskud ville min blodprocent simpelthen være alt for lav. Det kan blive et problem, hvis jeg mister meget blod under fødslen - og derudover bliver jeg bare træt og tvær.

Anmeld

27. juli 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

Det er ikk sådan at du SKAL tage jern tilskud, dog har rigtig mange gravide kvinder behov for ekstra jern.

Jeg tager ikk selv jern tilskud da jeg slet ikk kan tåle det og min jordemoder har sagt at det er helt OK, så længe jeg ikk er i jern mangel, hvilket jeg heldigvis ikk er.

jeg startede med jern tilskud men døjede sådan med og få forstoppelse. det var slet ikk ti at holde ud, så jeg stoppede og har ikk taget dem længe nu. jeg husker bar engang imellem og få lidt af det grønne der er godt med jern i

Det er sjovt du skriver at du blir vildt træt når du tager dem. For jeg har mærket rigtig stor forskel på min træthed i min første graviditet og så den graviditet jeg er i nu. I min min første ku jeg simpelthen sove konstant og sidst på ku jeg faktisk næsten falde i søvn ned over min mad eller en reklame-læsning..  Og sådan har jeg slet ikk haft det den her gang. Jeg har selvfølgelig brug for et lille hvil midt på dagen men ellers ikk noget med voldsom træthed. Så måske kroppen reagere hvis man egentlig har nok og derfor gir den for meget i en for stor dosis af gangen, når man tager en koncentreret jern tabelet.. ??

Ska lige siges os at min blodprocent har været hel fin under begge graviditeter, så der sku ikk mangle noget. Jeg døjer "kun" med lavt blodtryk, men det er efter sigende sundt, så længe jeg lige husker og ta den med ro, så jeg ikk dajser rundt

Anmeld

27. juli 2011

LC

jeg spiser heller ikke jern eller andre vitamin piller. Jeg kaster konstant op når jeg er gravid, og jeg kaster mindre op hvis ikke jeg spiser nogen former for piller..

min læge synes det er bedst jeg ikke tager det. men som udgangspunkt anbefaler læger, jordemoder osv. at man tager jern tilskud, hvis ikke du hr en speciel grund til at lade være.

Anmeld

27. juli 2011

Fenja09

Hvis du ikke spiser jerntabletter skal du sørge for at få lavet blodprøve hyppigere end normalt, så der kan holdes ekstra øje med om du kommer til at mangle jern.

Jeg startede ud med at tage en jerntablet hver 2. eller 3. dag og fik lavet ekstra blodprøver, for man kan også blive rigtig skidt hvis man ikke få nok jern når man er gravid. Babyen skal nok sørge for at få det den skal bruge - det er den gravide som får det dårligt hvis man er i mangel af det.

Prøv evt. at gøre som jeg, tag en tablet hver 3. dag indtil din læge kommer fra ferie og så få en aftale med lægen om, hvordan du skal gøre fremover.

/Fenja

Anmeld

27. juli 2011

Mussen2

Jeg er netop gravid for anden gang og har været ved 1. læge besøg. der fik jeg besked om at man nu ikke anbefaler alle at tage jern, men i stedet tjekker blodprøven og derudfra rådgiver om der skal tages jerntilskud. jeg fik besked om at jeg havde nok depoter og ikke skal tage jern, men jeg har endnu ikke stødt på andre der har hørt det samme, altså at anbefalingen er lavet om

Anmeld

28. juli 2011

Louiiiise

Da jeg var til jordemor i sidste uge, spurgte hun om jeg tog jern for det var meget vigtigt Jeg har læst mig frem til at man skal tage jern og lægen har også sagt at jeg skulle tage det fra uge 12

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.