Jeres første jordmoder besøg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Ja som overskriften siger hvordan var jeres første besøg hos jordmoderen??

Havde simpelthen så mega skidt en oplevelse, hun startede ud med " Jeg kan se du har fået en masse arkupunktur" også var vi bare  for jeg er bange for nåle så nej har jeg ikke... hun rodede rundt og sagde samme ting mange gange og sagde vi skulle gøre ting der ikke blev gjort også skrev hun mit blodtryk forkert ned  hun skrev 173 / 95 og det var i virkeligheden 117/59 ... havde jeg haft 173/95 skulle jeg jo have været indlagt for svangskabsforgiftning  så nu når jeg har fri i aften skal vi da sørme lige endnu en tur forbi til nye målinger dog hos en sygeplejerske... I vores kommune er det meningen man skal følge dem samme jordmoder men ærlig talt det har jeg bare ikke lyst til... følte virkelig det var spild af tid

Kan jeg tillade mig og bede om en anden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

2babygirls

Carl-EmilsMoar skriver:

Havde simpelthen så mega skidt en oplevelse, hun startede ud med " Jeg kan se du har fået en masse arkupunktur" også var vi bare  for jeg er bange for nåle så nej har jeg ikke... hun rodede rundt og sagde samme ting mange gange og sagde vi skulle gøre ting der ikke blev gjort også skrev hun mit blodtryk forkert ned  hun skrev 173 / 95 og det var i virkeligheden 117/59 ... havde jeg haft 173/95 skulle jeg jo have været indlagt for svangskabsforgiftning  så nu når jeg har fri i aften skal vi da sørme lige endnu en tur forbi til nye målinger dog hos en sygeplejerske... I vores kommune er det meningen man skal følge dem samme jordmoder men ærlig talt det har jeg bare ikke lyst til... følte virkelig det var spild af tid

ja, bed endelig om en anden. Du skal jo kunne føle dig tryg ved hende, så I kan bygge et tillidsforhold op.

Anmeld

27. juli 2011

Fenja09

Jeg ved desværre ikke hvordan det hænger sammen med at få ny JM, men kan da godt forstå hvis du meget gerne vil skifte til en anden. Generelt synes jeg ikke at vi har fået synderligt meget ud af besøgene ved JM, men det skal da foregå ordentligt og man skal have en følelse af at JM er kompetent til arbejdet.

/Fenja

Anmeld

27. juli 2011

Kofoed.

Carl-EmilsMoar skriver:

Ja, gør da endelig det. Man skal have et godt forhold til ens jordemoder. Det sammen med ens læge, fungere det ikke, så skal man altså skifte, for det er vigtigt for jer begge, at kemien og tilliden er mellem dig og jordemoder.

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Tina&Martin skriver:

ja, bed endelig om en anden. Du skal jo kunne føle dig tryg ved hende, så I kan bygge et tillidsforhold op.

Godt jeg ikke er helt forkert på den... For synes virkelig det var en øv oplevelse også fordi nu kan man så gå og bekymre sig om det rent faktisk er så højt selvom jeg så noget andet på maskinen

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Fenja09 skriver:

Jeg ved desværre ikke hvordan det hænger sammen med at få ny JM, men kan da godt forstå hvis du meget gerne vil skifte til en anden. Generelt synes jeg ikke at vi har fået synderligt meget ud af besøgene ved JM, men det skal da foregå ordentligt og man skal have en følelse af at JM er kompetent til arbejdet.

/Fenja

Næeh synes jeg heller ikke vi fik idag  også virkede hun sådan lidt fordi hun talte til os som om vi intet vidste og så sagde jeg bare pænt " Vi er ikke helt grønne indenfor dette område for min stedmor er overlæge på fødegangen" også blev hun nærmest irriteret over det...

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Kofoed. skriver:

Ja, gør da endelig det. Man skal have et godt forhold til ens jordemoder. Det sammen med ens læge, fungere det ikke, så skal man altså skifte, for det er vigtigt for jer begge, at kemien og tilliden er mellem dig og jordemoder.

tak det vil jeg gøre

Anmeld

27. juli 2011

Fenja09

Carl-EmilsMoar skriver:

Næeh synes jeg heller ikke vi fik idag  også virkede hun sådan lidt fordi hun talte til os som om vi intet vidste og så sagde jeg bare pænt " Vi er ikke helt grønne indenfor dette område for min stedmor er overlæge på fødegangen" også blev hun nærmest irriteret over det...

Vores første besøg handlede kun om info, dvs i form af pjecer udover vejning, hjertelyd ect. Tror måske, at de nogle gange glemmer at man ikke "bare" er et nr i køen. Selvom vores JM er utrolig sød og dygtig - kan ikke sætte en finger på noget af det hun indtil videre har sagt eller gjort. Men kan da undre mig over, at der ikke sker mere/andet til besøgene.

Anmeld

27. juli 2011

Nulle6

Du kan bare ringe til jordemoder centeret (ved ikke lige hvor du går, men sådan et må der være) og så beder du om en anden jdm.. det skulle ikke være noget problem og det er som regel heller ikke sådan at hun får besked om det...  det ville jeg gøre hvis jeg var dig, du skal føle dig tryk, du skal jo gå der i mange måneder endnu

Anmeld

27. juli 2011

Frk.S

Æv, hvor surt med en træls oplevelse ved jordemoderen. Hvorfor i al verden målte hun ikke bare dit blodtryk igen, hvis i var så uenige om hvad der stod på app.?
Jeg tror da godt du kan bede om en anden - du kan da prøve.

Mine jordemoderbesøg har heldigvis været gode - hun er rigtig sød, og virker meget kompetent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.