Så pinligt!! lus!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

Anonym trådstarter

Har været henne ved nogen i dag og lige siden har det kriblet og krablet! For en time siden fandt jeg lus!!! EEEEW!!! Har smurt mit hår i madolie! 

Mine spørgsmål lyder:

1) Skal jeg fortælle dem at jeg har fået lus efter at have været henne ved dem?'

2) De har spurgt om vi snart skal ses og om de kan komme hen til os,kan jeg tillade mig at afslå og fortælle de er vedkomne når de har ordnet deres hjem og fået lussekur?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

B&J

Fortæl dem på en pæn måde at du har fundet en lus på dig og du ved ikke hvor den kommer fra det kan jo være fra dem eller en anden du har gået tæt op af den kan også en anden for nogle dage siden

Anmeld

26. juli 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Har været henne ved nogen i dag og lige siden har det kriblet og krablet! For en time siden fandt jeg lus!!! EEEEW!!! Har smurt mit hår i madolie! 

Mine spørgsmål lyder:

1) Skal jeg fortælle dem at jeg har fået lus efter ta have været henne ved dem?'

2) De har spurgt om vi snart skal ses og om de kan komme hen til os,kan jeg tillade mig at afslå og fortælle de er vedkomne når de har ordnet deres hjem og fået lussekur?

Synes bestemt du skal sige det til dem.

Du kan jo bare sige til dem at du har fundet lus og at du ikke lige ved hvor de kommer fra - men at du abre vil gøre dem opmærksom på det så de kan komme af med dem hvis de har dem / fået dem fra dig. 

Man behøver jo ikke skære ud i pap at man VED det er fra dem.

Anmeld

26. juli 2011

Mira0911

Det skal du bestemt sige til dem, så de selv kan få tjekket om de også har nogle...

Anmeld

26. juli 2011

ano14316

jaaahh.. jeg ville da sige det til dem.. 

man behøver jo ikke sige at du har fået lus hos dem.. Det kan jo også være svært at vide om det er derfra.. 

Men du kan jo sige at du har opdaget at du har lus, så du synes at de lige skal blive tjekket, for at se om de også har fået.. 

Det skal jo bekæmpes under alle omstændigheder lige meget hvor de kommer fra.. Og du kan jo sagtens sige at de er velkommende hos dig, men om de ikke lige vil kæmme sig inden, så i ikke smitter frem og tilbage.. 

Og så er det da i øvrigt ikke pinligt at have fået lus.. Det kan ske for alle... og har jo intet med hygiejne at gøre.. 

Anmeld

26. juli 2011

Siljesmor

Du skal helt sikkert fortælle dem det. Og det er altså ikke pinligt at have lus.... Alle kan få det, og det har intet med hygienje at gøre. Det er slet ikke sikkert at du har fået det fra dem du har besøgt... Hvis du har børn, som går i instutition kan de jo også være kommet derfra  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.