Mærker mindre liv - 38+4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.053 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

Hulubulu86

Jeg har indtil nu mærket rigtig meget liv, man har næsten skulle tro at han har prøvet at bryde ud gennem mit maveskind, men de sidste to dage har han været meget stille.

Det er ikke sådan at jeg slet ikke mærker liv, jeg kunne i hvert fald få ham til at reagere i går da jeg ''greb fat'' omkring hans hoved. Men i dag har han stortset ikke reageret til trods for at jeg prøver at puffe til ham eller sidde/ligge på andre måder, drikke noget koldt etc.

Skal man først reagere når man slet ikke mærker liv, eller også når der sker meget markante ændringer? Jeg bliver bare så bekymret for om han stadig trives derinde når han går fra at lege udbryderkongen houdini til at jeg næsten ikke mærker han er der:-S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

AndreasMor84

Generelt mærker man jo mindre liv de sidste par uger, men hvis du mærker markant mindre liv end ellers er det bare at få ringet til fødegangen, så de evt. kan berolige dig lidt eller tjekke dig. Igen, hellere ringe én gang for meget end én gang for lidt til de JM'er

Anmeld

26. juli 2011

anna-jonas

Som Solstråle skriver, skal man henvende sig til fødegangen, hvis man mærker markant mindre liv. Men også hvis man er utryg, af andre grunde. Hellere blive beroliget, og vide at junior har det godt, end gå og bekymre sig.

Anmeld

26. juli 2011

Jolene

Dubai skriver:

Jeg har indtil nu mærket rigtig meget liv, man har næsten skulle tro at han har prøvet at bryde ud gennem mit maveskind, men de sidste to dage har han været meget stille.

Det er ikke sådan at jeg slet ikke mærker liv, jeg kunne i hvert fald få ham til at reagere i går da jeg ''greb fat'' omkring hans hoved. Men i dag har han stortset ikke reageret til trods for at jeg prøver at puffe til ham eller sidde/ligge på andre måder, drikke noget koldt etc.

Skal man først reagere når man slet ikke mærker liv, eller også når der sker meget markante ændringer? Jeg bliver bare så bekymret for om han stadig trives derinde når han går fra at lege udbryderkongen houdini til at jeg næsten ikke mærker han er der:-S

Jeg er også 38+4 i dag. Jeg har selv for nylig puffet en del til maven, da han var meget stille. Hvis du kan få gang i bebs med puf og kolde madvarer, er det fint, men jeg ville selv være bekymret, når de ting ikke virker.

Hvis han har været stille det meste af dagen, er jeg blevet rolig igen, når jeg mærker, han har hikke. Det er stort set en hverdags ting.

Ring til dit hospital, de bliver altså ikke sure. De kan enten berolige dig, eller gerne ville se dig til et tjek.

Anmeld

26. juli 2011

Muttitil1+1

Jeg oplevede det samme her i weekenden netop da jeg var 38+4 og 38+5 - jeg mærkede en stor forandring i aktivitet, så ringede til fødegangen som bad mig komme forbi til tjek - de var super søde! Jeg fik hørt lillemandens hjertelyd og kørt en CTG strimmel - det var dejlig beroligende og siden jeg kom hjem søndag eftermiddag har han bokset rundt som han plejer

Når du er bekymret kan din lille guldklump mærke det og ligger derfor helt stille - det fik jeg at vide... Så for at berolige dig selv, så ring til fg og bed om at blive tjekket - det er altså rigtig rart bagefter

Hellere en gang for meget end en gang for lidt - det er også deres motto på fg - så grib knoglen

Anmeld

26. juli 2011

MinNoah

Ta endelig afsted til fødegangen og få kørt en kurve...

Jeg har oplevet al for mange der reagerer for sent (vil SLET ikke skræmme dig, men jeg har arbejdet på en fødeafdeling )  og LANGT de fleste tilfælde er baby fuldstændig normal... Men enkelte gange kan det være tegn på baby skal ud i en vis fart..

Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt til fødegangen

Anmeld

27. juli 2011

Hulubulu86

Mange tak for alle jeres svar Rart man kan spørge om ting herinde.

Min stedfar kom heldigvis hjem kort efter jeg havde postet mit indlæg og ringede til en kollega på sygehuset der så tjekkede at alt var okay.

I går aftes vendte lillemanden så også tilbage til sit sædvanlige livlige jeg og sørgede for jeg sov ca 3 timer senere end planlagt . Dejligt med en aktiv mave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.