Det der er bare så typisk København...ja, jeg bor også i denne meget meget kolde og kyniske by og har gjort det i 13 år nu. Jeg oplever hver dag, at folk bander over mig og min barnevogn, ingen vil hjælpe mig op og ned i busserne, folk flytter sig ikke på gaden, de ser vredt på mig, hvis jeg står i midtergangen i Netto, de hopper ind foran mig i køen osv osv. Og sådan er det bare her - fyldt med ego´er. Jeg er SÅ træt af det, at jeg ikke kan vente med at flytte......desværre er det vist ikke lige pt. man kan sælge noget, så vi må vente.
Min mand oplevede den anden dag, at en dame faldt om på fortorvet - han kørte i bilen med Iza i autostolen, men ingen hjalp damen - gik bare forbi. Han smed bilen ind til siden, lod ungen sidde og løb over for at hjælpe. Han bad en mand om hjælp, men fik dette svar:" nej nej hende skal jeg ikke hjælpe - det der er selvforskyldt". Det viste sig at hun var fuld og helt væk, men for f......, derfor skal hun sgu da hjælpes alligevel. Min mand ringede 112 og måtte jo gå tilbage, da Iza jo sad i bilen...men hvad f.....er det for noget og sikke en holdning til sine medmennesker. Og jeg siger lige igen: "det var sgu aldrig sket i Jylland! ;) ...hvert fald ikke der, hvor jeg er opvokset!
Vil bare sige, at jeg kender alt for godt til din fustration...
/Jeanette, som har fået det vildeste kulturchok
Anmeld