Motion som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juli 2011

<3

Under min første graviditet var jeg meget standhaftig og mente at siden graviditet ikke var en sygdom at den så heller ikke skulle ændre på mit løb, cykling osv Hvilket resulterede sig i bækkenløsning fra 4mdr

Denne gang vil jeg gerne gøre det anderledes - lært af skade Så derfor kigger jeg nu på graviditetssvømning og pre natal yoga. Men det er jo en jungle! Og en meget dyr en af slagsen!

Så derfor er der nogen der vil dele deres erfaringer med graviditetsmotion? Meget gerne med anbefalinger i Kbhs området

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Leonora25

mrs X skriver:

Under min første graviditet var jeg meget standhaftig og mente at siden graviditet ikke var en sygdom at den så heller ikke skulle ændre på mit løb, cykling osv Hvilket resulterede sig i bækkenløsning fra 4mdr

Denne gang vil jeg gerne gøre det anderledes - lært af skade Så derfor kigger jeg nu på graviditetssvømning og pre natal yoga. Men det er jo en jungle! Og en meget dyr en af slagsen!

Så derfor er der nogen der vil dele deres erfaringer med graviditetsmotion? Meget gerne med anbefalinger i Kbhs området

Er det sikkert at det var motionens skyld du fik bækkenløsning?

Jeg svømmer 2 gange om ugen (altså helt alm svøm) og starter til sådan noget aqua-gym efter sommerferien. Ellers går jeg lange ture. overvejer også noget yoga

Håber du finder på noget der passer dig

Anmeld

25. juli 2011

<3

Leonora25 skriver:

Er det sikkert at det var motionens skyld du fik bækkenløsning?

Jeg svømmer 2 gange om ugen (altså helt alm svøm) og starter til sådan noget aqua-gym efter sommerferien. Ellers går jeg lange ture. overvejer også noget yoga

Håber du finder på noget der passer dig

Løb er blandt andet en af de mistænkte faktorer til at få bækkenløsning.

Svømning dur bare ikke for jeg har sart hud. Men vil gøre det hvis det er nødvendigt

Anmeld

25. juli 2011

Mussen2

AOF har masser af tilbud for gravide i form af graviditets gymnastik

Anmeld

25. juli 2011

<3

Mussen2 skriver:

AOF har masser af tilbud for gravide i form af graviditets gymnastik

Ja har også kigget. Men er det godt?!

Har du prøvet det?

Anmeld

25. juli 2011

Mussen2

mrs X skriver:

Ja har også kigget. Men er det godt?!

Har du prøvet det?

Nej, har jeg ikke men kender flere som har og de har anbefalet det også fordi man kan møde andre gravide, hvis man har lyst til lidt netværk. Jeg har meldt mig til et hold her hvor jeg bor, det er for en måned ad gangen, mener jeg, så man kan jo altid hoppe fra hvis det er. Ellers er cykling og svømning godt Styrketræning siger de også er godt, men det synes jeg personligt er ALT for kedeligt

Anmeld

25. juli 2011

<3

Mussen2 skriver:

Nej, har jeg ikke men kender flere som har og de har anbefalet det også fordi man kan møde andre gravide, hvis man har lyst til lidt netværk. Jeg har meldt mig til et hold her hvor jeg bor, det er for en måned ad gangen, mener jeg, så man kan jo altid hoppe fra hvis det er. Ellers er cykling og svømning godt Styrketræning siger de også er godt, men det synes jeg personligt er ALT for kedeligt

Ok... jamen så kan det være jeg skal kigge lidt mere

Tak!

Anmeld

25. juli 2011

Jolene

mrs X skriver:

Jeg har ikke direkte dyrket motion, i min graviditet. Jeg fortsatte med at cykle til og fra arbejde (små 30 km om dagen) til jeg var i uge 29, men så smed den mig af, så det stoppede jeg med.

Har gået til yoga for gravide hos LOF familieskolen http://www.familieskolen.dk/ på Nørrebro en gang om ugen. Det var ret hyggeligt, og øvelserne kan man bruge derhjemme - hvis man får taget sig sammen

Synes det har været dejligt, at holde mig i gang, og det giver helt sig selv, hvornår tempoet må sættes ned.

Er nu 38+3 og vil gerne have bebs kommer til verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.