Merit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

Ann.

Jeg skal starte på studenterkursus, men jeg har allerede nogle HF-enkeltfag som er afsluttet på det nivaeu som studenterkurset ligger på, f.eks. Dansk A, Biologi B og Samfundsfag C - kan jeg få merit i de fag, når nu jeg allerede har en eksamen i dem og de er afsluttet?

Det kunne være rigtig skønt, at kunne slippe for de fag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg skal starte på studenterkursus, men jeg har allerede nogle HF-enkeltfag som er afsluttet på det nivaeu som studenterkurset ligger på, f.eks. Dansk A, Biologi B og Samfundsfag C - kan jeg få merit i de fag, når nu jeg allerede har en eksamen i dem og de er afsluttet?

Det kunne være rigtig skønt, at kunne slippe for de fag

Ja, men du skal søge det med det samme du starter, for du kan ikke søge det på et senere tidspunkt - altså tilbagevirkende kraft - ifølge nye regler. 

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja, men du skal søge det med det samme du starter, for du kan ikke søge det på et senere tidspunkt - altså tilbagevirkende kraft - ifølge nye regler. 

Okay - så det kan godt lade sig gøre, hvis jeg søger hurtigt?

Det ville være dejligt at have mindre timer, nu hvor jeg skal så langt væk hjemmefra

Anmeld

24. juli 2011

roenlund

Da det lyder som om det er en del fag du kan få merit for skal du også huske at du ikke må komme under et bestemt antal timer for at være berettiget til SU...

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

roenlund skriver:

Da det lyder som om det er en del fag du kan få merit for skal du også huske at du ikke må komme under et bestemt antal timer for at være berettiget til SU...

Ja - skal have min. 17 timer om ugen Hvis jeg kommer under, så skader et fag mere hvis heller ikke

Kunne bare være skønt hvis det lige passede

Anmeld

24. juli 2011

Ann. skriver:

Okay - så det kan godt lade sig gøre, hvis jeg søger hurtigt?

Det ville være dejligt at have mindre timer, nu hvor jeg skal så langt væk hjemmefra

Ja, men prøv at hive fat i skolen inden start hvis muligt. Så kan du lige høre dem ad. 

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja, men prøv at hive fat i skolen inden start hvis muligt. Så kan du lige høre dem ad. 

Jeg prøver at hører om jeg skulle være nogen der i morgen

Anmeld

24. juli 2011

Ann. skriver:

Jeg prøver at hører om jeg skulle være nogen der i morgen

Held og lykke!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.