Skal vist have skåret det ud i pap :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

Ann.

Vi har snakket om barn nummer 2 og nu hvor jeg har (næsten 100% sikkert) skiftet retning, så vil jeg komme til at studere et år mere end egentlig planlagt, og vil sige at vi skal vente 5-6 år med at få flere børn og det har jeg ikke lyst til.

Så vi har snakket om at få barn nummer 2 under min uddannelse. Først skal jeg 2 år på et studenterkursus og derefter 3 år på universitet. Her kommer så første spørgsmål - hvornår i denne periode på 5 år, ville det være mest praktisk at få et barn mere? 

Mit andet spørgsmål handler om de der Su-klip og barsel - hvordan er det bedst at gøre det og hvordan fungere det? SKÆR UD I PAP

Hvad er jeres erfaring både praktisk, tidsmæssigt og økonomisk?

Vi har ca. udbetalt 28.000-30.000 kr om måneden og så børnefamilieydelsen oveni - er det realistisk?

Håber i vil fortælle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Muttitil1+1

Hejsa

Jeg er i gang med at læse til lærer og har lige afsluttet 3. år. Jeg venter på at lilleprinsen kommer ud lige om lidt (inden for et par uger), så holder barsel fra studiet Jeg har ansøgt om barselsklip, hvilket man hurtigt får tildelt og det svarer til en normal SU - det vil altså sige at du får lige så meget udbetalt under barsel som når du er under uddannelse.

Den indtjening I vil have lyder ganske fornuftig - alt efter hvad jeres faste udgifter løber op i selvfølgelig - så det ser jeg ikke noget problem i

Jeg ville nok holde pause - hvis det kan times - mellem studenterkursus og universitetet - hvis ikke det kan times, så vent til du er på universitetet - det er som regel mere fleksibelt i forhold til barsel/børn osv. Mit studie tillader fx at jeg godt må tage baby med til undervisning - men undersøg det med universitetet, så du kender dine muligheder

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

NadiaSK skriver:

Hejsa

Jeg er i gang med at læse til lærer og har lige afsluttet 3. år. Jeg venter på at lilleprinsen kommer ud lige om lidt (inden for et par uger), så holder barsel fra studiet Jeg har ansøgt om barselsklip, hvilket man hurtigt får tildelt og det svarer til en normal SU - det vil altså sige at du får lige så meget udbetalt under barsel som når du er under uddannelse.

Den indtjening I vil have lyder ganske fornuftig - alt efter hvad jeres faste udgifter løber op i selvfølgelig - så det ser jeg ikke noget problem i

Jeg ville nok holde pause - hvis det kan times - mellem studenterkursus og universitetet - hvis ikke det kan times, så vent til du er på universitetet - det er som regel mere fleksibelt i forhold til barsel/børn osv. Mit studie tillader fx at jeg godt må tage baby med til undervisning - men undersøg det med universitetet, så du kender dine muligheder

Men hvis jeg når at afslutte studenterkursus inden jeg går på barsel, så kan jeg jo ikke få SU-klip? Og jeg kan ikke få KH, da vi er gift 

Det lyder meget fornuftigt at vente til jeg kommer på Uni, har man ikke også mindre timer end hvis man går på studenterkursus?

Anmeld

24. juli 2011

Muttitil1+1

Ann. skriver:

Men hvis jeg når at afslutte studenterkursus inden jeg går på barsel, så kan jeg jo ikke få SU-klip? Og jeg kan ikke få KH, da vi er gift 

Det lyder meget fornuftigt at vente til jeg kommer på Uni, har man ikke også mindre timer end hvis man går på studenterkursus?

Nå ja, det overvejede jeg da slet ikke... men jo på uni har man ofte langt færre timer på studiet end ved studeterkursus, da det meste er selvstudie... så tag et år på uni og så kan I måske time en barsel ind efter du har afsluttet første år Det er der flere der har gjort ude på mit studie, så det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

NadiaSK skriver:

Nå ja, det overvejede jeg da slet ikke... men jo på uni har man ofte langt færre timer på studiet end ved studeterkursus, da det meste er selvstudie... så tag et år på uni og så kan I måske time en barsel ind efter du har afsluttet første år Det er der flere der har gjort ude på mit studie, så det kan sagtens lade sig gøre

Super - tak for svar

Men hvordan fungere de der ekstra SU-klip 

Anmeld

24. juli 2011

Muttitil1+1

Ann. skriver:

Super - tak for svar

Men hvordan fungere de der ekstra SU-klip 

Ekstra SU klip? Har du brugt nogle klip på en anden uddannelse? Eller snakker vi barsels klip?

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

NadiaSK skriver:

Ekstra SU klip? Har du brugt nogle klip på en anden uddannelse? Eller snakker vi barsels klip?

Haha oh god - PAS  

Har kun brugt SU på ungdomsuddannelser

Hedder det ikke ekstra klip eller bare barsels klip? 

Det er noget med at man kan bruge dem på forskellige måder.

Anmeld

24. juli 2011

Muttitil1+1

Ann. skriver:

Haha oh god - PAS  

Har kun brugt SU på ungdomsuddannelser

Hedder det ikke ekstra klip eller bare barsels klip? 

Det er noget med at man kan bruge dem på forskellige måder.

ekstra klip er dem man bruger hvis ens uddannelse varer mere end 6 år (eller hvis man studerer på uni i mere end 6 år) så kan man søge om ekstra klip - det er IKKE det samme som barsels klip selvom beløbet udgør det samme

Det der er med barselsklippene er at man selv bestemmer om man vil have dem udbetalt månedsvis, halvårligt eller én gang for alle

Anmeld

24. juli 2011

Ann.

NadiaSK skriver:

ekstra klip er dem man bruger hvis ens uddannelse varer mere end 6 år (eller hvis man studerer på uni i mere end 6 år) så kan man søge om ekstra klip - det er IKKE det samme som barsels klip selvom beløbet udgør det samme

Det der er med barselsklippene er at man selv bestemmer om man vil have dem udbetalt månedsvis, halvårligt eller én gang for alle

Okay - great

Mange tak for din tid

Anmeld

24. juli 2011

Muttitil1+1

Ann. skriver:

Okay - great

Mange tak for din tid

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.