Anonym skriver:
Hej jeg er idag 34+2 og har haft hovedpine, kvalme og lidt utilpashed hele dagen.. Jeg har mærket masser af liv fra bebse men bliver lidt urolig for om det er begyndende svangerskabsforgiftning da jeg har graviditets diabetes oven i hatten.. Har ikke lyst til at ringe til svangregangen i tilfælde af det bare en en omgang influenza der er på vej..
Hvad ville i gøre ?
Da jeg var 39+5 havde jeg også en dag med utilpashed, ondt i hovedet og plukveer, havde dog tegn på svangerskabsforgiftning i form af protein i min urin, men da jeg ikke havde andre tegn på det da jeg fik det målt ved lægen.. Fik dog at vide at hvis jeg fik hovedpine, hævede op, en tryllende for brystet så skulle jeg lige ringe til FG..
Så det gjorde jeg den dag, og den Jm jeg snakkede med mente ikke at der ville være noget, men for at berolige mig, fik jeg lov at komme ind på svangwrskabsafdelingen og blive tjekket..
I løbet af en time (imen jeg fik kørt strimmel) fik jeg målt mit BT, og det steg hver gang..
Så det viste sig at jeg havde en mild form af SF..
Så jeg ville tage alle symptomer alvorligt.. Heller blive tjekket en gang for meget end at risikere noget.. ( har en veninde hvor det var igang med at udvikle sig til kritisk, før de opdagede det)..
Så mit råd er at hellere ringe en gang for meget end for lidt.. Om ikke andet, så for at blive beroliget lidt .. :-)
Anmeld