Uge. 33 pg tæt på målstregen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.956 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. december 2008

quar20

Hej alle.
Jeg er idag gået ind i uge.33 og føler mig simpelthen så hammerende træt og uoplagt til noget hele tiden. Jeg kan sove fra kl. 20.30 til 7.00 næste morgen hvis jeg ikke tager mig sammen til at stille uret og forhindre at jeg går så tidligt i seng. Jeg tager samtlige vitaminer som lægen siger jeg skal, drikke rigeligt med væske ( vand ), og spiser sundt og får grønt hverdag samt frugt.. Jeg vågner flere gange om natten og skal tisse og har svært ved at falde i søvn igen..

Samtidig syntes jeg at jeg har læst/hørt at på dette stadie af graviditeten skulle baby i maven sove meget af tiden. Ja det syntes jeg så ikke min gør. Mærker ham ihvertfald hver time hvor han tumler rundt og sparker... Passer de ting man høre og læser omkring ugerne i graviditeten? selvfølgelig er det forskelligt fra kvinde til kvinde og barn til barn, men syntes virkelig ham er overdrevet meget energi og tumler konstant rundt derinde i maven.

Ville også lige høre hvordan i har kunnet mærke jeres baby var sunket ned i bækkenet? Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde ud af om min er det? Og skal først til jordemoder igen d. 2 Januar da jeg desværre ikke kunne møde op til planlagt i fredags.

Mvh Maria - Som ønsker alle en rigtig glædelig jul samt et godt nytår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2008

Kvindemin

Hej smukke quar20
Lang tid siden, hvordan har i det alle sammen?

Hm, husker faktis ikke rigtigt at man mærkede da hun 'sank' ned.
Jo altså, jeg blev MEGET hævet forneden, og fik virkelig ondt i bækkenet, man kunne se at det hævede. Og så bulede maven bare ud, heelt nede ved dit sted.
Og det med uge 33, og 'rolige' børn. Kan jeg ikke forstå. Han/hun skulle da gerne 'lege' på livet løs Af hvad jeg mener, så er det først helt til sidst der bliver ro på, for så er der jo ikke mere plads. Og så skal lille blob ud

Stort knus, og go' jul og godt nytår

Anmeld

23. december 2008

quar20

Ja det er rigtig længe siden, men der er nu også sket så meget både på godt og skidt men sådan er livet jo. Mistede min elskede bedstefar d.16 og var til begravelse i fredags, og min mormor sidder alene så har hjulpet hende så meget jeg nu har kunnet.

Vi har det alle rigtig dejligt og maven vokser på livet løs, og må indrømme jeg ville ønske fødslen var nu. LIGE NU - Min læge og jeg har regnet ud til at jeg faktisk har været gravid i 19 måneder næsten i træk så hun forstår nu godt jeg er ved at være ødelagt i kroppen ...

Arh ha jeg syntes det er svært det med at finde ud af med om de ligger nede eller ligger som de plejer.. hehe. Føler mig nemlig oppustet som bare pokker nede i underlivet, og har været ude og købe nye trusser da de andre begyndte at stramme ...

Ja blobber drengen i maven må nu godt snart melde sin ankomst.. Men der er jo også kun 7 uger til terminen så mon ikke tiden vil gå hurtigt nu.. Det håber vi alle ihvertfaldt.

Mange knus

Anmeld

23. december 2008

monstar99

Jeg fik kræftige pluk veer og smerter omkring uge 32 var på fødegangen og der var han faldet ned og havde sad sig pænt fast.
De mente at der måske var derfor jeg havde de ekstra smerter.

Jeg havde helle ikke så meget livstegn omkring det tidspunkt.

Men nu sparker han pænt meget igen.

Helt op i ribben og helt ud i siden.

Købte også nyt undertøj omkring uge 34 da det hele sad forkert og gjore ondt.

Kan hverken gå med sko eller sokker pga vand.

Hvis du har ringe på så tag dem af gjore jeg i omkring uge 20.

Hvilket nok var smart min vielses ring som normalt er lidt for stor sidder stramt på min lillefinger

Synes tiden gik meget hurtigt ind til termin fra uge 32, men fik også hele tiden besked fra både læger og JM om at jeg ikke ville gå tiden ud.

Men det passede jo ikke

Held og lykke med den lille

Glædelig jul

Louise Uge 40+6

Anmeld

23. december 2008

JonTri

Hej og tillykke.

Ja man er meget træt i den sidste tid - nogle er i hvert fald. Selvom du spiser diverse gode sager. Ofte er man jo også træt i denne tid - selvom man ikke er gravid. Men du har jo heller ikke fået en ordenlig sammenhængende søvn i noget tid - og det varer måske lidt inden du får det igen.

Da jeg var i den sidste del af graviditeten, var det som om han "faldt" ud/ned når jeg rejste mig op - det var fordi han stod godt fast fik jeg at vide... og ja man hæver op og får møgondt i bækkenet. Det er alt sammen med til at gøre en helt klar til det store øjeblik.

Jo de skulle gerne sove meget her til sidst, da han - lissom dig - skal bruge en del energi. Det er nok mest heelt til slut det er sådan. Men selvom han sover bevæger han sig stadigvæk - i min journal står der konstant - meget aktiv baby - mon ikke det også kommer til at stå i din.

Pøj pøj her til sidst - gør noget godt for dig selv hver dag og prøv at nyd det alt hvad du kan.
God jul, Rikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.