Halløjsa....
man kan som regel godt klare den, hvis man vælger at være alene.. Det er et spørgsmål om omprioritering...
Hvor meget lån har du (eller ville du komme til at få - hvis det er fælles skal i vel dele)...
Altså - jeg er på dagpenge, har været i arbejde (som voksenelev), og har også lån jeg betaler af på.. derudover har jeg en høj husleje...
SÅdan ser det ud her:
Ekstra tilskud:
HEL friplads - jeg havde delt imens jeg havde job... HVis du tjener under ca 450.000 om året mener jeg at du kan få dækket en vis %del af pladsen.
Boligsikring - det er beregnet på husstandens størrelse, størrelse på lejligheden og din indtægt.
Børnebidrag fra faren får du jo også.. 1193 kroner skal han betale om måneden pr barn. Hvis han tjener over et vidst beløb, så skal/kan han betale mere...
Ordinær og ekstra tilskud. Det er 2500 kroner ekstra i kvartalet du får - de følger børnepengene og det er ligemeget hvor mange børn du har - satsen er den samme..
Jeg betaler af på lån for ca 2200 kroner om måneden. Det er udfra en indkomst som dagpengemodtager - det var det samme da jeg var voksenelev... huslejen er så tilgengæld på lidt over 8000 kroner...
Og jeg klarer mig da... Jeg lever ikke som en dronning, men jeg har til dagen og vejen :-)
Anmeld