Troede lige det blev i nat, men jeg er MEGET bange.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

cecilie1984

Har de sidste 2 dage haft nogen stride plukveer, som har bidt mere end normalt. Havde meget ondt ved lænden og især ved skambenet og længere nede.

Sådan startede min fødsel med min datter også. Havde haft niv og jag hele dagen (hun er født om natten) men ikke noget hvor tanken at jeg var i fødsel strejfede mig. Det gik faktisk først op for mig at nu var det nu da vi var til tjek på sygehuset kl 03.15 og jordmoren sagde jeg var helt åben og skulle føde med det samme. Og min datter var født kl 03.45

Så denne gang har jeg lagt meget mere mærke til mine smerter, da jeg jo ikke ved om jeg er en af dem der bare føder uden de helt vilde smerter.

Men som sagt har jeg haft nogen plukveer/veer som har gjort mere ondt, og har bestemt tænkt dette føles ikke som det plejer.

Skulle tisse HELE tiden i løbet af dagen i går men ofte kun et par dråber, følte det hele tyngede meget ned og jeg derfor ikke kunne tisse mere pr gang.

Lillesøster var også MEGET mere aktiv i maven i går aftes end normalt, faktisk så meget at det var decideret ubehageligt og gjorde ondt. Lå det meste af natten bare og ventede på sparket der ville få vandet til at gå (som med min første fødsel) men kan jo ikke regne med at vandet går først denne gang også. Vil ønske det for så ved jeg da hvor langt jeg ca er og at vi skal afsted til sygehuset.

Jeg er virkelig MEGET bange for denne fødsel, pga min sidste gik SÅ stærkt som den gjorde og jeg ikke vidste jeg skulle føde før jeg lå der ned presse veer.

Ved ik hvad jeg vil med dette indlæg, andet end at få skrevet min angst ned.

Hvordan startede jeres fødsel og hvad med bevægelserne i maven.

Skal lige siges at her til morgen er der ikke rigtig noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

2babygirls

cecilie1984 skriver:

Har de sidste 2 dage haft nogen stride plukveer, som har bidt mere end normalt. Havde meget ondt ved lænden og især ved skambenet og længere nede.

Sådan startede min fødsel med min datter også. Havde haft niv og jag hele dagen (hun er født om natten) men ikke noget hvor tanken at jeg var i fødsel strejfede mig. Det gik faktisk først op for mig at nu var det nu da vi var til tjek på sygehuset kl 03.15 og jordmoren sagde jeg var helt åben og skulle føde med det samme. Og min datter var født kl 03.45

Så denne gang har jeg lagt meget mere mærke til mine smerter, da jeg jo ikke ved om jeg er en af dem der bare føder uden de helt vilde smerter.

Men som sagt har jeg haft nogen plukveer/veer som har gjort mere ondt, og har bestemt tænkt dette føles ikke som det plejer.

Skulle tisse HELE tiden i løbet af dagen i går men ofte kun et par dråber, følte det hele tyngede meget ned og jeg derfor ikke kunne tisse mere pr gang.

Lillesøster var også MEGET mere aktiv i maven i går aftes end normalt, faktisk så meget at det var decideret ubehageligt og gjorde ondt. Lå det meste af natten bare og ventede på sparket der ville få vandet til at gå (som med min første fødsel) men kan jo ikke regne med at vandet går først denne gang også. Vil ønske det for så ved jeg da hvor langt jeg ca er og at vi skal afsted til sygehuset.

Jeg er virkelig MEGET bange for denne fødsel, pga min sidste gik SÅ stærkt som den gjorde og jeg ikke vidste jeg skulle føde før jeg lå der ned presse veer.

Ved ik hvad jeg vil med dette indlæg, andet end at få skrevet min angst ned.

Hvordan startede jeres fødsel og hvad med bevægelserne i maven.

Skal lige siges at her til morgen er der ikke rigtig noget

Puha, ja så er det jo forståeligt at du er lidt på dupperne med denne gang.
Min pige var suuuper stille om fredagen, lørdagen lignede min mave noget fra en si-fi film og troede hun ville bryde igennem maven og komme ud, og søndag aften fødte jeg hende efter 39 timer med veer.

Håber du kan slappe af med denne fødsel, selvom det må være rart at slippe for alle de smerter

Anmeld

24. juli 2011

Zeus

Jeg var også meget bekymret her 2. gang, og var sikker på, at jeg ville føde midt på køkkengulvet!

1. gang opdagede jeg heller ikke, at jeg havde veer før meget sent i forløbet, og da jeg nåede på sygehuset, var jeg godt nok kun 5 cm åben, men så tog jeg altså lige de sidste på mindre end 30 min, og ud kom hun..

Så denne gang havde min jordemor sagt, at jeg skulle komme ind, lige så snart der var optræk til det mindste! Jeg var så heldig, at vandet gik igen, som det første kl.16 om eftermiddagen.. Jeg var inde til tjek, og havde de ondeste plukveer, og det var kun fordi jordemoren sagde at det var PLUKveer, at jeg ikke troede det var rigtige veer.. Det gjorde mig igen bekymret, fordi jeg kunne åbenbart ikke mærke forskel, fordi de gjorde så ondt  Og jordemoren tog mig ikke rigtig seriøst, eller det følte jeg i hvert fald ikke

Men omkring midnat, kunne jeg mærke en lille bitte forskel, på hvordan de nev, også ringede jeg til sygehuset, og sagde, at nu kom jeg altså ind, for nu turde jeg ikke blive hjemme længere.. 20 min senere stod jeg derinde, og havde en ganske alm fødsel, hvor jeg kun var 2 cm åben da jeg kom ind, og det stille og roligt gik fremad, og ikke nu-tager-vi-lige-det-hele-på-én-gang.. Men hun var ude kl.02.43 så det havde taget mindre end 3 timer, fra første rigtige ve, til hun var ude, så det var på ingen måde en lang fødsel!

Hihi, men jeg kunne følge noget bedre med denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.