Fødte for snart et år siden og havde ingen problemer under graviditeten med bækkenløsning at all (hvad jeg ved af i hvert fald). Jeg var øm af den ekstra vægt, men ikke noget unormalt.
Men noget tid efter fødslen havde jeg en del smerter over skambenet (og egentlig også meget ømhed omkring de der to knogler i ballerne
)
Det er selvfølgelig blevet meget meget bedre, men kan stadig have dage hvor de der smerter er der igen. Fx hvis jeg laver en "forkert" bevægelse hvor jeg løfter mit barn mens jeg står med let spredte ben.
Kan det være noget bækkenløsning-lignende??? Eller hvad kan det være?
Det kan være bækkenløsning. Det lyder som om noget har forskubbet sig (evt under fødslen eller bagefter). Det er i princippet også det der kan ske ved en bækkenløsning, at et eller flere led bliver ustabile, evt forskubber sig. Men det sker oftest under graviditeten. Nu skal du ikke blive bange for det er ikke så farligt som det lyder. Det kan oftest sættes på plads igen uden at det gør for ondt (har selv prøvet det).
Men jeg tænker lidt at der vist er noget med at halebenet kan forskubbe sig under fødsel? Ved det ikke helt men mener at have hørt om sådan noget lignenede.
Uanset hvad, så skal du et smut til lægen og nok henvises til reumatolog så det kan blive ordnet. Ingen grund til at være nervøs, men det skal fixes.
Det er i alt fald mit bedste bud og self. kan det være en endnu mindre lille ting, men det kan lægen jo finde ud af.
En kiropraktor kan også være en ide efter lægen har stillet en diagnose, men man skal gå ham/hende på klingen inden behandling om de har erfaring med den specifikke diagnose for er det fx bækkenløsning, så er det ikke alle der har det.
Anmeld