Vedr. su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

Tina&Laura

Hej piger.
Igen et af de mange spørgsmål om su.

Jeg har søgt dobbelt su, samt et lån.
Jeg har nu fået min støtte-medd. og der står at jeg kun får lige over 5.000 og at jeg ikke kan få ekstra su fordi jeg ikke modtager det ekstra børnetilskud - men det har jeg altså søgt og jeg har også fået brev fra kommunen om at det er godkendt - hvad gør jeg nu?

For su kan ikke hjælpe mig og mit udd.sted har ikke kontortider før om 14 dage.

Ih, jeg har ikke nerver til at ikke at vide om jeg kan klare mig i august måned.

Nogle der har prøvet lign. eller har en idé til hvad jeg kan stille op for at få vished om min su? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Karina84

Ehm ved ikke om jeg forstå dig rigtigt... Men dobbelt SU kan du vel kun få inden for det første år af dit barns liv, altså som en slags barsels penge... Ellers hedder det vel forsørger tillæg?

Kan godt forstå hvis du er forvirret, SU's hjemmeside og deres måde at skrive det på, er ikke altid lige til at hitte ud af

Man kan jo ikke rigtig ringe til dem, så der er nok ikke andet at gøre end at vente og spørge på din skole...

Anmeld

23. juli 2011

Tina&Laura

Karina84 skriver:

Ehm ved ikke om jeg forstå dig rigtigt... Men dobbelt SU kan du vel kun få inden for det første år af dit barns liv, altså som en slags barsels penge... Ellers hedder det vel forsørger tillæg?

Kan godt forstå hvis du er forvirret, SU's hjemmeside og deres måde at skrive det på, er ikke altid lige til at hitte ud af

Man kan jo ikke rigtig ringe til dem, så der er nok ikke andet at gøre end at vente og spørge på din skole...

Altså så vidt jeg har forstået så kan jeg søge alm. udeboende su + forsøger tillæg som enlig - og det svarer til det samme som den alm. udeboende su (det er derfor jeg kalder det dobbelt su, ved sgi ikke om det hedder det &nbsp

Men nej det er rigtigt, tænker heller ikke at der er andet at gøre end at vente - men det kunne jo være at der var nogle der havde en fiks idé her inde 

Anmeld

23. juli 2011

Sundahl88

Du skal selvfølgelig have dobbelt, men så længe du endnu ikke står i systemet til at skulle have ekstra i su, skal du nok forvente at det kommer med bagudbetalende for de måneder du mangler.

Blev du godkendt til ekstra børnetilskud inden eller efter du søgte su??

Hvis du først er godkendt hos kommunen efter kan du evt prøve at søge igen.

Anmeld

23. juli 2011

Noneother

Jeg prøvede noget  ala det samme, og er osse ved at gå op i limningen.

Jeg har søgt det hele, men har kun fået tildelt alm. su-takst fordi de åbenbart ikke kan finde ud af at lægge det sammen, når jeg smider det hele i eén ansøgning!! Nej det skal smides over 2 gange, MEN man kan først søge en måned før, og de har 2-4ugers svartid. Hvordan hænger det lige sammen?

Det er 2. gang det er sket! Det må vel forhelvede stå i deres system at jeg er forsørger

Så nu har jeg lige fået sendt en forsørger ansøgning ind, og så må man jo bare håbe at de kan nå og godkende den, så jeg kan nå at godkende lån, så de kan godkende det tilbage........ Inden fredag!!

Anmeld

23. juli 2011

Tina&Laura

Sundahl88 skriver:

Du skal selvfølgelig have dobbelt, men så længe du endnu ikke står i systemet til at skulle have ekstra i su, skal du nok forvente at det kommer med bagudbetalende for de måneder du mangler.

Blev du godkendt til ekstra børnetilskud inden eller efter du søgte su??

Hvis du først er godkendt hos kommunen efter kan du evt prøve at søge igen.

Jeg er blevet godkendt hos kommunen inden jeg søgte su - for jeg tænkte netop at det nok var det smarteste at vente med at søde su.

Anmeld

23. juli 2011

Karina84

Tina&Laura skriver:

Altså så vidt jeg har forstået så kan jeg søge alm. udeboende su + forsøger tillæg som enlig - og det svarer til det samme som den alm. udeboende su (det er derfor jeg kalder det dobbelt su, ved sgi ikke om det hedder det &nbsp

Men nej det er rigtigt, tænker heller ikke at der er andet at gøre end at vente - men det kunne jo være at der var nogle der havde en fiks idé her inde 

Ah det var det du mente - jamen det er da også det jeg forstår du kan få  Og hvis du har fået godkendt børnetilskudet, så er det da underligt at de ikke vil gi dig det... Tjekker de selv med kommunen om du må få det?

Anmeld

23. juli 2011

Sundahl88

hmm. underligt.

tror godt du kan regne med der går lidt tid.

desværre er den skide su styrelse ikke til at komme i kontakt med.¨

held og lykke

Anmeld

23. juli 2011

Tina&Laura

Karina84 skriver:

Ah det var det du mente - jamen det er da også det jeg forstår du kan få  Og hvis du har fået godkendt børnetilskudet, så er det da underligt at de ikke vil gi dig det... Tjekker de selv med kommunen om du må få det?

Ja det er i hvertfald hvad jeg har fået at vide.
Hm, må se om jeg ikke kan komme til at snakke med en fra su på mandag. 

Anmeld

23. juli 2011

Tina&Laura

Sundahl88 skriver:

hmm. underligt.

tror godt du kan regne med der går lidt tid.

desværre er den skide su styrelse ikke til at komme i kontakt med.¨

held og lykke

Mange tak.

Men spørgsmålet er hvordan søren de vil at jeg skal klare mig for noget som ikke andet end lige dækker huslejen.

Hm, men jeg må se ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.