William 4 mdr :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

Rødhætte

Så vil jeg da også lige gøre mit for at kvikke denne gruppe lidt op

Lidt opdate her fra:

William er jo gruppens første baby og er nu 4 mdr. Vildt som tiden går! William er nu 65 cm lang og vejer 6400 g (Vokset med raket fart da han hans starts vægt ikke var for stor).

Han er rigtig god til at holde hovede selv og elsker efterhånden at ligge på maven (efter rigtig meget øvelse). Han er desværre blevet lidt skæv i bag hovede, så han har været til kiropraktor nogle gange for at rette et hold i nakken ud, det har været en stor hjælp!

Han er en baby med temperamente og ved hvad han vil og ikke vil! Vi har kæmpet med en soverytme som vi lige så stille har fået styr på. Han sover ca 2 timer formiddag og 2 timer eftermiddag. Han kommer i seng ca kl 20 . Når vi så går i seng ca kl 22 får han en flaske vælling og så høre vi ham først ca kl 6-7, så det er luksus!

Ellers synes jeg bare dagene flyver afsted..Jeg har mange veninder som også lige har fået barn, så synes næsten jeg har for "travlt" til tider

I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder!

P.s Han fik grød igår for første gang og det var et hit!! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

mortil4dejligepiger

Hej!

Hyggeligt at læse update! (Og dejligt med lidt liv i gruppen!)

Hvor er han sød, lille William. Og du har ret - de bliver så store så hurtigt!
Han lyder som en god dreng. Det er altid dejligt, når man kan se, at der kommer mere rytme i deres dage. Så har man lidt at forholde sig til og kan bedre planlægge forskellige ting .

Fedt grøden var et hit i går! Jeg håber det fortsætter . Vores datter er jo kun 2½ måned, så der er tid endnu, før vi skal igang med det. Og tror endda også, jeg vil vente lidt længere med grød, hvis det virker som om, hun har det godt med det. Med de andre børn, er vi startet ved 5½-6 mdr. alderen, og det har været super for os. Det skal bare passe til forældrene og børnene .

Og hvor godt I har fået hjælp hos en kiropraktor, når der var noget, der skulle løses op på hos lillemanden! Det er fantastisk at se, hvilken ændring det kan give . Vores datter har været til kranio-sakral terapeut fordi jeg bare ikke syntes, hun var rigtig glad. Og det undrede mig. KS terapeuten meldte at hun havde skæve hofteskåle. Og med behandlingen kom et godt humør og en glad pige. Så skønt

Tak for update. Vi skrives ved

Anmeld

23. juli 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Rødhætte skriver:

Så vil jeg da også lige gøre mit for at kvikke denne gruppe lidt op

Lidt opdate her fra:

William er jo gruppens første baby og er nu 4 mdr. Vildt som tiden går! William er nu 65 cm lang og vejer 6400 g (Vokset med raket fart da han hans starts vægt ikke var for stor).

Han er rigtig god til at holde hovede selv og elsker efterhånden at ligge på maven (efter rigtig meget øvelse). Han er desværre blevet lidt skæv i bag hovede, så han har været til kiropraktor nogle gange for at rette et hold i nakken ud, det har været en stor hjælp!

Han er en baby med temperamente og ved hvad han vil og ikke vil! Vi har kæmpet med en soverytme som vi lige så stille har fået styr på. Han sover ca 2 timer formiddag og 2 timer eftermiddag. Han kommer i seng ca kl 20 . Når vi så går i seng ca kl 22 får han en flaske vælling og så høre vi ham først ca kl 6-7, så det er luksus!

Ellers synes jeg bare dagene flyver afsted..Jeg har mange veninder som også lige har fået barn, så synes næsten jeg har for "travlt" til tider

I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder!

P.s Han fik grød igår for første gang og det var et hit!! 

hvor er han dejlig!

det er da godt kiropraktoren kan hjælpe! vi har også haft brugt kiropraktoren, men det er mere fordi den lille har haft mave problemer og det skyldes åbenbart en skævhed i ryggen, som nu er rettet heldigvis, hurra for kiropraktore

Anmeld

23. juli 2011

Rødhætte

Tak for de søde ord piger!! Og ja dejligt at Kiroprakteren er opfundet..  Det er der rigtig mange der har glæde af..

Anmeld

25. juli 2011

Line Højdal

Hold da op hvor bliver han stor din dejlige dreng

Dejlig opdatering og skønt at han er kommet fra den lidt tildlige start! Her glæder vi os til at Aske forhåbentlig også kommer til at nyde at ligge på maven - vi er stadig i øvelses fasen og man skal virkelig vælge de helt rigtige tidspunkter... men det kommer vel!

Utroligt hvad man kan få hjælp til og det er jo skønt når virkningen viser sig på de små pus, -man vil jo gøre alt for dem!

Det er sjovt at følge udviklingen og se at de små får mere og mere personlighed.

Skønt for jer at der erterhånden er kommet mere rytme... Her går nætterne jo ret fint, men vi arbejder stadig på at få Aske til at sove om dagen (mere end 20-30 minutter).
Hvordan gør i med den aften-flaske? Vækker i ham, eller vågner han selv der ved 22-tiden? Det må være skønt at få så mange timer uden afbrydelser - det glæder jeg mig til

Her glæder vi os også helt vildt til at starte op på lidt ske-mad, men der er jo lidt tid til endnu...

Tak for en dejlig update!
Line

Anmeld

25. juli 2011

Rødhætte

Pipkukkeren skriver:

Hold da op hvor bliver han stor din dejlige dreng

Dejlig opdatering og skønt at han er kommet fra den lidt tildlige start! Her glæder vi os til at Aske forhåbentlig også kommer til at nyde at ligge på maven - vi er stadig i øvelses fasen og man skal virkelig vælge de helt rigtige tidspunkter... men det kommer vel!

Utroligt hvad man kan få hjælp til og det er jo skønt når virkningen viser sig på de små pus, -man vil jo gøre alt for dem!

Det er sjovt at følge udviklingen og se at de små får mere og mere personlighed.

Skønt for jer at der erterhånden er kommet mere rytme... Her går nætterne jo ret fint, men vi arbejder stadig på at få Aske til at sove om dagen (mere end 20-30 minutter).
Hvordan gør i med den aften-flaske? Vækker i ham, eller vågner han selv der ved 22-tiden? Det må være skønt at få så mange timer uden afbrydelser - det glæder jeg mig til

Her glæder vi os også helt vildt til at starte op på lidt ske-mad, men der er jo lidt tid til endnu...

Tak for en dejlig update!
Line

Ja jeg synes også det er dejlig at se og læse om vores små guldklumper.. Ang at ligge på maven har vi virkelig øvet meget, og nu gider han det heldigvis godt, Et tip til at få dem til at vende sig til at ligge på mave er at starte med at have dem liggende på maven på dine lår når du sidder (hvis du forstår ) Så er de mere trygge!

Nat flasken også kaldt "drømmeflasken" (iflg SP) vækker jeg ham og giver, eller retter sagt han vågner stort set ikke.. Jeg tager ham over i min seng i total mørke og uden at han vågner spiser han en flaske og sover derefter med det samme igen (nogle aftner er han lige vågen i max 10 min).. Det har jeg gjort siden han var ca 1,5 mdr og det fungere bare super godt.. Det er først inden for den sidste uge han er begyndt at sove igennem - OG DET ER SKØNT! Puha det er hårdt når man skal op mange gange om natten.. Håber snart Aske begynder at tage en god nats søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.