Underlig vægtstigning eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

TrineMine86

Hej tøser

Jeg skriver fordi jeg måske er en anelse bekymret..

For at prøve at gøre det kort, så handler det om vægtstigningen i graviditeten, synes min har været underlig..

Det skal lige siges at jeg er overvægtig fra start af, så må jo ikek tage så meget på

jeg er idag 31+1 og har de sidste 6 uger kun taget 0.5 kg, jeg har i alt indtil nu taget 7.5 kg på, hvilket er fint i forhold til min startvægt og især fordi jeg har væske i kroppen og har haft et rygestop i starten af graviditeten. Så jeg er jo egentlig glad for at vægten står lidt stille, men er nu begyndt at blive en anelse bekymret for bettemanden. 
Jeg går til kontrolvægtscanning af bettemanden hver 4.uge, for at kontrolere om han tager nok på i vægt, og er derfor bekymret for om han ikke vokser, siden jeg ikke tager på?? det er 3 uger siden jeg sidst var til scanning og har som sagt ikke taget på siden..

Nogen der har erfaring med dette?

Mvh Trine --> nok bare bekymret uden grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Fenja09

Nu har jeg ikke erfaring med vægtkontrolscanninger, men hvis man skulle vurdere babys vægt efter hvor meget man tager på, så ville min bebs intet veje. Jeg har kun tabt mig i graviditeten og vores bebs vokser helt som den skal og følger sin kurve.

Jeg går selv til ekstra scanninger, men pga. graviditetsbetinget sukkersyge. På 4 uger havde bebsen taget over 500 g på iflg. scanneren, men min vægt siger stadig det samme.

Hvis du er meget bekymret kan du så ikke ringe til din JM?

herfra

/Fenja

Anmeld

23. juli 2011

misspippi

Hejsa

Jeg er selv overvægtig og har i denne graviditet kun taget 5 kilo på indtil videre. Er idag 36+3.

Jeg går også til vækstscanning af den lille tøs i maven, da hun var meget lille allerede i uge 19.

Jeg har stået stille i vægt lææænge, det er først her de sidste 3 uger jeg er begyndt at tage på.  Så længe den lille tager på og følger sin egen kurve, så er der ingen grund til bekymring.

Du skal vel snart til kontrol igen og så kan du jo snakke med personalet om dine bekymringer.

Jeg render til kontrol en gang om ugen og bliver vækstscannet hver 14. dag og de har ikke udvist bekymring over at jeg ikke har taget mere på, så længe hun vokser i maven, så er alt jo godt.

Anmeld

23. juli 2011

TrineMine86

Fenja09 skriver:

Nu har jeg ikke erfaring med vægtkontrolscanninger, men hvis man skulle vurdere babys vægt efter hvor meget man tager på, så ville min bebs intet veje. Jeg har kun tabt mig i graviditeten og vores bebs vokser helt som den skal og følger sin kurve.

Jeg går selv til ekstra scanninger, men pga. graviditetsbetinget sukkersyge. På 4 uger havde bebsen taget over 500 g på iflg. scanneren, men min vægt siger stadig det samme.

Hvis du er meget bekymret kan du så ikke ringe til din JM?

herfra

/Fenja

okei, det er da vildt at du kun har tabt dig, hvor langt er du henne??
Mend dejligt at baby vokser som den skal

Jo tror jeg prøver lægen mandag, skal alligevel have ringet til ham..
Men det er da kun fedt hvis han vokser som han skal, så er jeg da super glad for at min vægt står stille

Anmeld

23. juli 2011

Fenja09

TrineMine86 skriver:

okei, det er da vildt at du kun har tabt dig, hvor langt er du henne??
Mend dejligt at baby vokser som den skal

Jo tror jeg prøver lægen mandag, skal alligevel have ringet til ham..
Men det er da kun fedt hvis han vokser som han skal, så er jeg da super glad for at min vægt står stille

Jeg er i uge 35 nu og vægten siger minus 7 kg, det er dog uden babys vægt samt vand osv. Vejede 10-15 kg for meget da jeg blev gravid, så klager bestemt ikke og så længe læger og JM til div scanninger synes det er helt fint, så bekymrer jeg mig ikke

Lyder som en god idé at snakke med lægen om det, hvis du alligevel skal have kontaktet ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.