rækkefølge til første kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. juli 2011

henh01

Hej

Er der nogen der gider give mig en kort oversigt over hvor jeg begynder når jeg skal i gang med min første kage?

Kagebundene starter jeg selvf med. Herefter kommer jeg moussen/fromagen på og lægger kagen sammen.

Hvad så???

Skal den så på køl inden jeg smører smørcreme på?

Og skal den så på køl igen inden jeg kommer fondant på?

Hvad med pynten, må den godt komme på nu, selvom kagen først skal spises i morgen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

sandorff

henh01 skriver:

Hej

Er der nogen der gider give mig en kort oversigt over hvor jeg begynder når jeg skal i gang med min første kage?

Kagebundene starter jeg selvf med. Herefter kommer jeg moussen/fromagen på og lægger kagen sammen.

Hvad så???

Skal den så på køl inden jeg smører smørcreme på?

Og skal den så på køl igen inden jeg kommer fondant på?

Hvad med pynten, må den godt komme på nu, selvom kagen først skal spises i morgen?

....samler kagen som derefter skal på køl - natten over. så smøre du den op, på køl igen. hvis det er nødvendigt smøre du op igen og igen og igen. på køl med den mellem opsmøring. så kommes der fondant på og du smider også bare pynten på selv om den først skal serveres næste dag.

glæder mig til at se den...

opskrift på PSC:  225g rigtigt smør, skal være blød uden at være smeltet

225g palmin, blød uden at være smeltet

700g flormelis

5-6 spsk koldt mælk

3 tsk vanilieessens

Anmeld

22. juli 2011

henh01

sandorff skriver:

....samler kagen som derefter skal på køl - natten over. så smøre du den op, på køl igen. hvis det er nødvendigt smøre du op igen og igen og igen. på køl med den mellem opsmøring. så kommes der fondant på og du smider også bare pynten på selv om den først skal serveres næste dag.

700g flormelis

5-6 spsk koldt mælk

3 tsk vanilieessens

Okay den skal på køl hele natten, kan jeg så godt nå at smøre den op og komme fondant på når gæsterne kommer kl. 14 i morgen?

Anmeld

22. juli 2011

sandorff

henh01 skriver:

Okay den skal på køl hele natten, kan jeg så godt nå at smøre den op og komme fondant på når gæsterne kommer kl. 14 i morgen?

det kommer an på hvor hurtig du er...  JEG havde smidt den på køl natten over for at være sikker på moussen er blevet så fast som den skal være. ved ikke hvor længe andre smider den på køl.

om du kan nå at smøre den op, overtrække og pynte den inden gæsterne kommer er vel bare et spørgsmål om hvad tid du står op og begynder...

Anmeld

22. juli 2011

henh01

sandorff skriver:

det kommer an på hvor hurtig du er...  JEG havde smidt den på køl natten over for at være sikker på moussen er blevet så fast som den skal være. ved ikke hvor længe andre smider den på køl.

om du kan nå at smøre den op, overtrække og pynte den inden gæsterne kommer er vel bare et spørgsmål om hvad tid du står op og begynder...

jeg bruger fromage hvilket efter sigende skulle blive fast ret hurtigt?

Anmeld

22. juli 2011

sandorff

henh01 skriver:

jeg bruger fromage hvilket efter sigende skulle blive fast ret hurtigt?

det ved jeg ikke noget om da jeg ikke bruger det...

Anmeld

22. juli 2011

henh01

sandorff skriver:

700g flormelis

5-6 spsk koldt mælk

3 tsk vanilieessens

indtil videre går det rigtig godt med kagen. Fromagen stivede rigtig hurtigt og jeg har nu smørt den med chokolade smørcreme.. Glæder mig til at prøve at komme fondanten over..

Har også lavet et par blomster - de blev okay, men langt fra perfekte

Anmeld

22. juli 2011

sandorff

henh01 skriver:

indtil videre går det rigtig godt med kagen. Fromagen stivede rigtig hurtigt og jeg har nu smørt den med chokolade smørcreme.. Glæder mig til at prøve at komme fondanten over..

Har også lavet et par blomster - de blev okay, men langt fra perfekte

super

glæder mig til at se billeder....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.