Spm om jerndråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

Marco2

Smilla er nu 6 mdr. og skal iflg. anbefalingerne begynde med at have jerndråber. Jeg har derfor været på apoteket og købe sådan nogen. MEn der står kun dosering til børn mellem 1 - 10 år - nemlig 8 dråber. Hvor mange dråber skal et barn på 6 mdr. ha'?

AG - i vildrede …

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Mettemus

Marco2 skriver:

Smilla er nu 6 mdr. og skal iflg. anbefalingerne begynde med at have jerndråber. Jeg har derfor været på apoteket og købe sådan nogen. MEn der står kun dosering til børn mellem 1 - 10 år - nemlig 8 dråber. Hvor mange dråber skal et barn på 6 mdr. ha'?

AG - i vildrede …

Min SP har slet ikke nævnt de dersens dråber, så jeg ved det faktisk ikke. Er det fra 6 mdr og har jeg nu slået mit barn ihjel fordi jeg har glemt dem/ikke vidste jeg skulle huske dem?

Anmeld

21. juli 2011

Marco2

han lever vel i bedste velgående den dejlge Laurits??

Men jo det er fra 6 mdr. de skal ha' jern. Det er noget med at de medfødte jerndepoter nu er brugt op og de defor skal ha' det med mindre de får 400 ml jernberiget mme pr. døgn. Og jeg ammer stadig Smilsen så hun får kun det mme jeg tilfører hendes grød/mos så jeg kommer slet ikke op på 400 ml.

Sakset fra nettet:

"Da hverken modermælk eller overgangskosten kan dække barnets jernbehov, anbefaler Sundhedsstyrelsen, at børn fra 6 måneder til 1 år skal have et jerntilskud på 8,8 mg/jern, svarende til 5 dråber glycifer pr/dag. Dette kan dog undlades hvis barnet dagligt får 400 ml. jernberiget modermælkserstatning, tilskudsblanding eller vælling."

Anmeld

22. juli 2011

blomst84

Jeg giver Cecilie 6 dråber hver aften blandet op med kartoffelmosen.. Jeg spurgte på apoteket mht at der stod fra 1 år på og der sagde hun at, det var fordi de ikke må skrive til børn under et år, på diverse kost tilskud.. Dumt ja men sådan var reglerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.