Mit spørgsmål minder lidt om nogle af de nedenstående..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.247 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. december 2008

sundquist

Jeg undrer om der er et max antal kejsersnit man må få fortaget?
Jeg er blver gravid igen og der kommer til at være næsten 2 år mellem børnene, så min krop burde være klar til et nyt ks, men nu er jeg nervøs for at arret springer op når jeg bliver højgravid og helt udspilet Eller hvis jeg vil føde normalt, at arret så går op under veerne. Jeg har hørt at der er en risiko for det. I så fald forbløder man så? og kan dø??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2008

BellaT

Hejsa.
Jeg tror grundreglen er max 3 kejsersnit. Men det er vist meget individuelt. Har hørt om en der fik 6. Og nogle kan max klare 2.

Jeg fik også at vide at jeg ville kunne risikere at arret sprang op under veerne hvis jeg ville føde normalt 2. gang. Men at det er meget sjældent at det sker. Under vaginal fødsel efter kejsersnit er læge og jordemoder meget opmærksomme på, om arret ser ud til at ville springe. Og reagerer straks hvis der er risiko for det.

Rigtig mange føder vaginalt efter 1 kejsersnit. De fleste uden problemer. Men efter 2 kejsersnit vil lægerne forlange kejsersnit 3. gang.

Jeg tror ikke at arret kan springe op "bare" pga højgraviditet. Det har jeg ihvertfald aldrig hørt om.

Helle - med 2 kejsersnit. Indtil videre..

Anmeld

20. december 2008

Stumpen

Min kusine fik i sin tid at vde at hun max måtte få 3 kejsersnit... Hun var/er en meget stor pige, men jeg ved ikke om det har noget at sige, men mon ikke.. Men jeg kan ikke svare på de andre spørgsmål, da jeg fødte vaginalt..
Qnus Anja.. -der naivt havde troet at sådan et sår ikke kunne springe op, når først det var groet sammen..

Anmeld

20. december 2008

BellaT

Stumpen skriver:

Min kusine fik i sin tid at vde at hun max måtte få 3 kejsersnit... Hun var/er en meget stor pige, men jeg ved ikke om det har noget at sige, men mon ikke.. Men jeg kan ikke svare på de andre spørgsmål, da jeg fødte vaginalt..
Qnus Anja.. -der naivt havde troet at sådan et sår ikke kunne springe op, når først det var groet sammen..

Ja, det er fuldstændigt vilde krafter sådan en livmoder har under veerne. Helt viiiiildt. Men det sker som sagt sjældent at arret springer op.

Anmeld

20. december 2008

Plysbjørnen

Jeg har lige fået andet kejsersnit, og fik afvide at blev jeg gravid igen måtte jeg ikke føde almindeligt...

Anmeld

21. december 2008

fam.4xc

Trold skriver:

Jeg har lige fået andet kejsersnit, og fik afvide at blev jeg gravid igen måtte jeg ikke føde almindeligt...

Samme her.... men blev da ved ønske om nummer 2 kejsersnit rådet til at føde "rigtigt" , bla fordi der er så lav en risiko for at såret springer op og der blir holdt godt øje med det....

Anmeld

21. december 2008

eliasogmor

BellaT skriver:

Ja, det er fuldstændigt vilde krafter sådan en livmoder har under veerne. Helt viiiiildt. Men det sker som sagt sjældent at arret springer op.

ja i må gerne komme i gang igen.....

Anmeld

21. december 2008

Plysbjørnen

fam.4xc skriver:

Samme her.... men blev da ved ønske om nummer 2 kejsersnit rådet til at føde "rigtigt" , bla fordi der er så lav en risiko for at såret springer op og der blir holdt godt øje med det....

De startede med at jeg ikke måtte få kejsersnit, for jeg kunne sagtens føde almindeligt...

Men da jeg kom på sygehuset måtte jeg ligepludselig gerne få mit kejsersnit...

Betina

Anmeld

21. december 2008

Mathilde

Jeg har ikke selv nogle erfaringer, men min kærestes søster har for kort tid siden født en pige vaginalt og hun havde fået kejsersnit da hun fødte hendes søn for ca. 4 år siden.
Der var ikke nogle problemer med arret

Anmeld

21. december 2008

charlottekri

ikke for at jage en skræk i livet på nogen, men min kusine fik kejsersnit ved det første barn men ville så føde vaginalt ved det andet barn, men der sprang arret op under fødslen, så hun nåede ikke at se sit barn før hun næsten lå på operationsbordet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.