ammestop -> Mega ømme babser. hjælp :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.023 visninger
19 svar
1 synes godt om
21. juli 2011

twiggi

Jeg er ved at få min datter over på Nan HA 1, da jeg ikke kan amme hende så hun er mæt..

1. Hun har ondt i maven og det er tydeligt, hun er ked af det og har kun haft aff. 1 gang på 5 dage, jeg har fået noget til at komme i mme så hun får det ud og derved hjælper det igang i maven.

MEN...

Jeg er ved at stoppe mælkeproduktionen, og mine babser er ENORME og stenhårde og de løber med mælk, og de gør hammer ondt.

Skal jeg give hende det via amning?
- men får hun så ikke mere ondt i maven når man blander det??
hun har fået babs løbende hvor hun blev kørt over på mme.

Hun er så ked af det og det er bare hammer hårdt

Hvordan skal jeg få dem tømt mine bryster samtidig med at jeg ikke skal producere mere mælk??
de gør så ondt og mælken løber på fuld drøn

Åh gud hjælp mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Isabella_mor

da jeg fik ammestop piller fik jeg at vide at jeg skulle amme ud til trykket faldt... ellers ville der gå brystbetændelse i ... så det SKAL du gøre ellers kan du få brystbetændelse og det er IKKE sjovt.... 

Anmeld

21. juli 2011

Nadia Foged

Uha det lyder ikke sjovt, kan ikke lige hjælpe mht det med hendes mave osv ..

Men den eneste måde du kan stoppe mælken på er at tage en meget meget stram bh på..
Jeg gik til lægen og fik to små tabletter for at få det stoppet, MEN det vil jeg ikke råde dig til, jeg fik samtlige bivirkninger af dem, og det var ikke sjovt, følte jeg havde influenza gange 10!! Mange får det sådan af dem, men kom så til lægen med de bivirkninger og han sagde jeg egentlig burde have en kur mere fordi mine bryster stadig var så spændte og ømme, men det ville han ikke byde mig, men hans råd var så en STRAM BH, det er det eneste der kan stoppe det, hvis man ikke vil have pillerne.

MAN SKAL IKKE MALKE UD!

Håber du finder en løsning på det søde..

Anmeld

21. juli 2011

svanen73

Jeg valgte at stoppe amning efter meget kort tid, havde ik lyst til det.

Jeg startede på ammestop piller og tog en stram BH på som jeg ik tog af i 2 dage + jeg masserede brysterne så mælkekirtlerne ik stopper til...har læst man ik må malke ud eller bli ved at lægge baby til, da du jo fortsat producer mælk så.

Anmeld

21. juli 2011

2babygirls

NinaSophia skriver:

Jeg er ved at få min datter over på Nan HA 1, da jeg ikke kan amme hende så hun er mæt..

1. Hun har ondt i maven og det er tydeligt, hun er ked af det og har kun haft aff. 1 gang på 5 dage, jeg har fået noget til at komme i mme så hun får det ud og derved hjælper det igang i maven.

MEN...

Jeg er ved at stoppe mælkeproduktionen, og mine babser er ENORME og stenhårde og de løber med mælk, og de gør hammer ondt.

Hvordan skal jeg få dem tømt mine bryster samtidig med at jeg ikke skal producere mere mælk??

Åh gud hjælp mig.

Du bliver nødt til at lade hende lette trykket lidt, eller amme lidt ud, så de ikke er så hårde og stramme.

Da jeg ikke havde nok mælk, fik lov at spise ved hvert bryst en gang, fordi jeg fik en knude, så hun hjalp den væk, da jeg ikke kunne malke den væk, eller massere den væk.

Anmeld

21. juli 2011

twiggi

isabellamor skriver:

da jeg fik ammestop piller fik jeg at vide at jeg skulle amme ud til trykket faldt... ellers ville der gå brystbetændelse i ... så det SKAL du gøre ellers kan du få brystbetændelse og det er IKKE sjovt.... 

okay de gør bare så ondt og mælken løber virkelig, må hun spise mælken eller gør det hendes mave mere øm?

altså at blande mme og min mælk ?

har ikke ammet eller mælket ud siden igår kl 18.. og brystvorten SVIER OG BRÆDER så meget mælk presser på..

Anmeld

21. juli 2011

morethanperfect

Orr det er ikke sjovt . Jeg ville heller ikk stoppe men så ingen anden udvej da Oscar ikke blev mæt

Jeg gjorde intet ved det da jeg stoppede .. Da jeg fik rigtig ondt tog jeg et langt varmt bad for at lette trykket lidt og det hjalp .. Fik ikke piller eller noget .. Og heller ikke bryst betændelse ... 

Anmeld

21. juli 2011

twiggi

Tina&Martin skriver:

Du bliver nødt til at lade hende lette trykket lidt, eller amme lidt ud, så de ikke er så hårde og stramme.

Da jeg ikke havde nok mælk, fik lov at spise ved hvert bryst en gang, fordi jeg fik en knude, så hun hjalp den væk, da jeg ikke kunne malke den væk, eller massere den væk.

så hun må gerne drikke mælken selvom hun har ondt i maven og er ved at vænne maven til nan ha 1?

Anmeld

21. juli 2011

MetteS81

NinaSophia skriver:

MEN...

Åh gud hjælp mig.

Åååh føler med dig! Mine babser gjorde også sindssygt ondt da jeg stoppede amningen!

Din datter burde ikke få ondt i maven af at du blander MME og MM...men hvis du alligevel skal stoppe helt, så kan du gøre følgende:

1) Trap langsomt ned med amningen....dvs giv hende kun bryst hver anden gang i et par dage. Derefter hver 3. gang...osv osv...på den måde blir det produceret mindre og mindre mælk.

ELLER

2) Fortsæt udelukkende på MME og let trykket i brysterne under bruseren...ikke for meget, bare stryg med hånden henover så det værste tryk forsvinder. Efter kort tid bliver produktionen sat ned...vær opmærksom på mælkeknuder! Gør AVS hvis det udvikler sig til en brystbetændelse! 

ELLER 

3) Spørg efter ammestop-piller hos lægen. Du skal tage 2 piller og så burde mælkeproduktionen stoppe. Brysterne bliver dog ofte (og desværre) meget spændte i op til en uges tid, og også her er det rart at massere lidt af trykket væk med flad hånd under bruseren. Bind et tørklæde stramt rundt om brystet, det hjælper også...

Jeg fik ammestop-pillerne, og det forløb som jeg har skrevet ovenfor...man skal nok være lidt tålmodig og det kan være sååå svært når det hele bare er ved at eksplodere. Men hold ud!! Lige meget hvad, så stopper det med at gøre ondt inden så længe...  

Anmeld

21. juli 2011

Isabella_mor

NinaSophia skriver:

okay de gør bare så ondt og mælken løber virkelig, må hun spise mælken eller gør det hendes mave mere øm?

altså at blande mme og min mælk ?

har ikke ammet eller mælket ud siden igår kl 18.. og brystvorten SVIER OG BRÆDER så meget mælk presser på..

hvis du har taget en ammestop pille må du ikke.. hvis du selv trapper ned så sker der ikke noget ved det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.