Har ALLE gravide plukveer til sidst inden fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

2babygirls

170811 skriver:

Se dem på at maven blev hård eller hvordan?

Hmm, så nogen gravide kan godt gå helt til fødsel uden at have haft noget som overhoved minder om en lillebitte (pluk)ve med smerte?

Ja, min mave blev kuglehård og æggeformet afhængig af hvordan hun lå. Men havde til gengæld meget ondt i bækkenet og halebenet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

170811

Tina&Martin skriver:

Ja, min mave blev kuglehård og æggeformet afhængig af hvordan hun lå. Men havde til gengæld meget ondt i bækkenet og halebenet

Okay, min mave bliver bare stenhård, men jeg får så også smerter, så jeg skal nok opdage når mine kommer :p

Anmeld

20. juli 2011

SussieThyssen

170811 skriver:

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har bare sådan gået og tænkt over det. Jeg har haft en graviditet FULD af plukveer (som gjorde ondt), jeg blev sygmeldt i uge 17 pga det, og har været hjemme lige siden. De sidste 2 ugers tid synes jeg så at mine plukveer er forsvundet.. Det er jo godt, men jeg ville jo gerne have de begyndte at tage til (Med måde), for nu må han gerne snart komme ud jo. Har termin om 4 uger.

Jeg sidder jo og synes det er lidt mystisk at de sådan pludselig forsvinder, når jeg nu har haft dem så mange uger. (Havde dog en nat forleden med virkelig mange smerterfulde plukveer, men ellers intet).

Også tænker jeg - kan fødslen godt gå igang, uden at man har plukveer først? Eller har ALLE gravide plukveer inden fødsel?

Håber ikke det blev for rodet.

Masser af kvinder har IKKE plukveer.

Min mor og min kusine, kan jeg nævne til eksempel..og flere af mine veninder..så det er helt normalt med begge dele

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. juli 2011

170811

SussieThyssen skriver:

Min mor og min kusine, kan jeg nævne til eksempel..og flere af mine veninder..så det er helt normalt med begge dele

Kærligst
Sussie

Når okay.. Det er helt vildt så forskellig graviditeter kan være.

Anmeld

20. juli 2011

SussieThyssen

170811 skriver:

Når okay.. Det er helt vildt så forskellig graviditeter kan være.

Ja...der er ikke to graviditeter der er ens..ikke engang hos den enkelte kvinde.
Mine har været vidt forskellige.

Anmeld

20. juli 2011

Fenja09

Da jeg spurgte min JM om plukkeveer svarede hun at alle har dem, men ikke alle opdager/mærker dem og at det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde.

Jeg har dem, men de gør på ingen måde ondt - fik jeg også af vide af JM at de ikke skulle? Det er bare sammentrækninger, som gør at jeg lige skal stå stille et kort øjeblik for så at gå videre bagefter. Det sker som oftest ved anstrengelser, f.eks en tur i Bilka eller en tur i hundeskov.

/Fenja

Anmeld

20. juli 2011

AnneBJ

Jeg mærkede INGEN plukveer den sidste del af graviditeten

Anmeld

20. juli 2011

Morbille

170811 skriver:

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har bare sådan gået og tænkt over det. Jeg har haft en graviditet FULD af plukveer (som gjorde ondt), jeg blev sygmeldt i uge 17 pga det, og har været hjemme lige siden. De sidste 2 ugers tid synes jeg så at mine plukveer er forsvundet.. Det er jo godt, men jeg ville jo gerne have de begyndte at tage til (Med måde), for nu må han gerne snart komme ud jo. Har termin om 4 uger.

Jeg sidder jo og synes det er lidt mystisk at de sådan pludselig forsvinder, når jeg nu har haft dem så mange uger. (Havde dog en nat forleden med virkelig mange smerterfulde plukveer, men ellers intet).

Også tænker jeg - kan fødslen godt gå igang, uden at man har plukveer først? Eller har ALLE gravide plukveer inden fødsel?

Håber ikke det blev for rodet.

Har fået afvide at alle gravide vist har plukveer, men nogen bare ikke mærker dem.

Er så heldig at jeg aldrig har mærket det i mine 2 graviditeter, har nemlig fået afvide at det godt kan gøre pæn ondt.

Anmeld

21. juli 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Alle kvinder har plukkeveer... Men ikke alle der mærker dem...  Jeg mærker f.eks ikke mine overhovedet... 

Anmeld

21. juli 2011

lukasmor

Havde en hel del men de gjorde aldrig ondt .. maven blev bare hård

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.