Hejsa
Har lige et hurtigt spørgsmål.
Min søn blev født den 19. april 2011. Så jeg troede egentlig at vi så var berettiget til børnepenge dagen efter (var godt klar over de ikke ville udbetale dem der, men tænkte vi ville få dem næste gang).
Men vi har kun fået for sidste periode (maj,juni,juli) så jeg var inde og kigge på reglerne og nu bliver jeg i tvivl. Så hvis i andre kloge damer gider læse følgende og sige hvad i får ud af det. Jeg tænker nu at hvis man er født inden den 20. i de måneder hvor man får udbetalt penge, får man penge næste gang og hvis man er født efter den 20. får man først næste gang igen.
Argh det blev rodet, hvis der bare er nogen der gider skære det ud i pap for mig ville jeg være glad 
Stk. 2. Børneydelsen udbetales kvartalsvis den seneste hverdag, dog undtaget lørdag, forud for den 21. i kvartalets første måned. Børneydelsen udbetales første gang for det kvartal, der følger efter det kvartal, i hvilket retten til ydelsen er erhvervet. For det kvartal, hvor barnet fylder 15 år, udbetales en forholdsmæssig andel af et kvartals ydelse, der svarer til antallet af måneder fra kvartalets begyndelse til og med den måned, hvor barnet fylder 15 år. Beløbet afrundes til hele kroner. I de tilfælde, hvor ydelsen bliver udbetalt efter § 4, stk. 2-7, bestemmes det i afgørelsen, for hvilket kvartal ydelsen første gang skal udbetales.
Tak for hjælpen
Vh Sarah
Anmeld