Babys vægt i uge 36 og hvad var fødselsvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

170811

kkk skriver:

Lyder helt normalt. En tommelfingerregel siger at baby tager (ca.!) 1 kg på fra 36. til 40. uge, så det lyder som om at jdm har anslået din bebs til at ligge en lille smule over gennemsnits-fødselsvægten (3500g) , uden at være kæmpe stor .

Men alle vægtskønninger skal tages med et stort læs salt!

1 kg, det var alilgevel en del!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

kkk

170811 skriver:

1 kg, det var alilgevel en del!

Jeps!

Men ikke desto mindre rigtigt (som tommelfingerregl og statistisk gennemsnit, med plads til en masse afvigelser osv.)

Anmeld

20. juli 2011

Ranarupta

170811 skriver:

Jordmoderen har skønnet bebsen til 2800 g i dag Er det sådan normalt?

Hvad blev jeres skønnet til i uge 36, og hvad var så fødselsvægten?

Jeg fødte/fik AKS i 34+5 og dér vejede Albert 3576 gr. 
Det er 42% mere end gennemsnittet i den alder og det var simpelthen fordi jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge.
Det blev desværre først opdaget ugen før AKS. 

Anmeld

20. juli 2011

170811

Ranarupta skriver:

Jeg fødte/fik AKS i 34+5 og dér vejede Albert 3576 gr. 
Det er 42% mere end gennemsnittet i den alder og det var simpelthen fordi jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge.
Det blev desværre først opdaget ugen før AKS. 

Er du gal en bassemand du havde født hvis du var gået til termin Har han det så ok idag?

Anmeld

20. juli 2011

Lusi

Kofoed33 skriver:

Det er plus/minus 10%. Min blev scannet idag til 1615, så hun vejer mellem 1500 og 1750 lige pt. Kan jo være at lægen tog en millimeter for meget her og der, det kan godt have givet en lidt højere vægt end der er rigtig.

Tjaa det må være sådan noget..

Anmeld

20. juli 2011

Kofoed.

Lykke86 skriver:

Tjaa det må være sådan noget..

Det er i hvert fald den besked de giver mig hver gang "husk nu det er plus/minus 10 %, så hun kan altså godt tage rigtigt op, selvom kruven er lidt skæv".

Anmeld

20. juli 2011

Morbille

170811 skriver:

Jordmoderen har skønnet bebsen til 2800 g i dag Er det sådan normalt?

Hvad blev jeres skønnet til i uge 36, og hvad var så fødselsvægten?

Var til jordmoder igår og er 36 uger +4 dage henne, og han blev også skudt til at veje 2800

Vores første blev skudt til at veje 2100 da jeg var 36 uger henne, så vi fik en akut tid til scanning, her blev hun skudt til 2600. Hun blev derefter født på hendes termin dag med en vægt på 2830.

Anmeld

20. juli 2011

Muffinmus

det lyder da helt fint.-)

Min vejde 2933 da hun kom 38+ 0, så skal nok passe hun lige lige omkring 2700 i uge 36:-)

Anmeld

21. juli 2011

Ranarupta

170811 skriver:

Er du gal en bassemand du havde født hvis du var gået til termin Har han det så ok idag?

Ja, det var lidt vildt. 
Noget af hans vægt var væske, og det var svært at tænke på ham som for tidligt født, da han så helt fuldbåren ud.

Ja tak, han har det helt fint. Han skal skærmes lidt indimellem, da han hurtigt bliver overstimuleret, når der er for mange mennesker og meget larm.
Og så er han lidt langsommere mht. at gå - han er 14,5 mdr. og går endnu ikke. Men det er lige om hjørnet, da han går om sofabordet, drøner rundt med gåvognen og ellers rejser sig op af alt.

Anmeld

21. juli 2011

Clisolka

Min datter blev skønnet til 3 kg i uge 36 

4 dage før termin kom Isabella ud på 4005 g og 51 cm 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.