Svar på glucose belastning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

Fenja09

Frøken Christiansen skriver:

ja det kan du have rigtig ret i.. glæder mig også til at se min lille pige igen, blev lidt sørgmodig sidst da jeg var i 21 uge hvor jeg regnede med det var sidste gang jeg så hende, men så kommer jeg jo til det en del gange endnu

Ja det er så dejligt at se bebsen til scanningerne - det bliver man aldrig træt af  og ja, du kan da se frem til at se din bettefis nogle gange endnu, hvis du føder til termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

MosterA

Frøken Christiansen skriver:

ved godt du er ked af det, jeg blev os rigtig ked af det da jeg fik mit første barn, og begyndte at tude da jeg skulle fortælle min mor det. Men det der skete sidst og som nok også foregår denne gang, det er at man snakker med i diætist omkring sund kost man skal overholde, så før og efter måltid skal man måle sit blodsukkertal med en blodsukker apperat, skrive tallene ned, og er de meget høje skal man nok tage insulin i låret med en spøjte, men det er slet ikke så slemt. Også kommer du til kontrol vejninger tit, dengang med mig var jeg på sygehuset hver 14. dag, for at holde øje med den lilles vægt, og jeg blev sat igang den 18 marts (07) og fødte den 19 marts, så jeg blev sat igang da jeg var 39+6. Og sukkersygen ligger i moderkagen så den forsvinder når du har født.. Men om der er nogen ting der er lavet om på efter 4½ år ved jeg ikke, har os hørt nogen sige man kan blive sat igang et par uger før, selvfølgelig alt efter barnets vægt. Men fødte min pige hun var 52 lang og vejede 3670g. så det var en okay vægt når man tænkte på jeg havde sukker syge

Så snart jeg åbnede postkassen vidste jeg at den var gal så jeg ringede til kæresten og så begyndte jeg bare at græde helt vildt Han er heldigvis super dejlig så han kom hjem med samme! Føler bare jeg har svigtet både min kæreste og vores ufødte barn 

Dejligt lige at høre lidt om hvad jeg kan forvente der kommer til at ske. Syntes lidt jeg er i et tomrum så længe jeg ikke har fået noget at vide. Syntes også jeg har læst et eller andet sted at man vist bliver sat igang 14 dage før termin, håber jeg lidt på 

Skal til lægen i morgen så håber jeg at hun kan svare på nogle af mine spørgsmål.

Anmeld

20. juli 2011

MosterA

Fenja09 skriver:

Jeg er også førstegangsgravid og var også meget nervøs og ked da jeg fik det konstateret i uge 30 - er i uge 34 nu. Synes ikke du skal gå og bekymre dig alt for meget om det, det er ikke så slemt endda. Men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke i hvor svær grad dit er...mit er i en meget mild grad og skulle sådan set ikke ændre på særlig meget, men droppe meget sukkerholdige fødevarer/drikkevarer.

Så op med humøret

/Fenja

Tror også en del af min bekymring bunder i at jeg slet ikke ved noget om i hvor svær grad det er  kunne være meget rart at vide. Skal til 32 uge tjek i morgen ved lægen, så håber jeg at hun ved noget!

Anmeld

20. juli 2011

Fenja09

MosterA skriver:

Tror også en del af min bekymring bunder i at jeg slet ikke ved noget om i hvor svær grad det er  kunne være meget rart at vide. Skal til 32 uge tjek i morgen ved lægen, så håber jeg at hun ved noget!

Fik du ikke af vide efter sukkertesten hvad dit blodsukker var på og hvad det helst skal ligge på? Men ja, du får svar på det hele af din læge - i hvert mht. tallet og henvisning til diætist

Anmeld

20. juli 2011

MosterA

Fenja09 skriver:

Fik du ikke af vide efter sukkertesten hvad dit blodsukker var på og hvad det helst skal ligge på? Men ja, du får svar på det hele af din læge - i hvert mht. tallet og henvisning til diætist

Nej jeg har ikke fået nogle tal eller noget. Fik bare et brev fra sygehuset hvor der stod t jeg havde fået sukkersyge og skulle møde op på sygehuset to uger sener.

Anmeld

20. juli 2011

bobbles

Fenja09 skriver:

mit tal lå på 11,5

Anmeld

20. juli 2011

bobbles

MosterA skriver:

Så snart jeg åbnede postkassen vidste jeg at den var gal så jeg ringede til kæresten og så begyndte jeg bare at græde helt vildt Han er heldigvis super dejlig så han kom hjem med samme! Føler bare jeg har svigtet både min kæreste og vores ufødte barn 

Dejligt lige at høre lidt om hvad jeg kan forvente der kommer til at ske. Syntes lidt jeg er i et tomrum så længe jeg ikke har fået noget at vide. Syntes også jeg har læst et eller andet sted at man vist bliver sat igang 14 dage før termin, håber jeg lidt på 

Skal til lægen i morgen så håber jeg at hun kan svare på nogle af mine spørgsmål.

det skal nok gå det hele.. ja håber da virkelig at det passer det der med at man bliver sat igang 14 dage før tid

Anmeld

20. juli 2011

Fenja09

MosterA skriver:

Nej jeg har ikke fået nogle tal eller noget. Fik bare et brev fra sygehuset hvor der stod t jeg havde fået sukkersyge og skulle møde op på sygehuset to uger sener.

Nå okay så har du fået det af vide på en helt anden måde end jeg. Jeg skulle gå op til lægen mellem uge 28-30 få taget en sukkertest, derefter fik jeg af vide om tallet var for højt eller ej. Så sendte de testen til hospitalet, hvor jeg så efterfølgende ringede til min læge for at høre svaret. Derefter sendte lægen en henvisning til hospitalet og 3 dage efter kom jeg til scanning og diætist. Det tog 3 timer alt i alt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.