At filme fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. juli 2011

Camulla

Jeg er gravid med mit andet barn og vil gerne at min veninde skal filme min fødsel. Jeg spurgte en anden veninde for 3 år siden da jeg var gravid med min søn, om hun ville filme den fødsel, men det havde hun ikke lyst til. Efterfølgende ærgrede jeg mig sådan, for jeg ville så gerne have set fødslen selv bagefter.

Min veninde som jeg har spurgt denne gang vil virkelig gerne (hun siger at det er hendes største ønske at komme med til en fødsel) og det er jeg bare så glad for! Og det gør ikke min mand noget at hun er med. 

Mit spørgsmål til debat er så: er der nogle der har erfaringer med at få filmet deres fødsel? Godt? Dårligt?

På forhånd tak 

Camilla 14 + 4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

Carl-Emil's mor

Camulla skriver:

Jeg er gravid med mit andet barn og vil gerne at min veninde skal filme min fødsel. Jeg spurgte en anden veninde for 3 år siden da jeg var gravid med min søn, om hun ville filme den fødsel, men det havde hun ikke lyst til. Efterfølgende ærgrede jeg mig sådan, for jeg ville så gerne have set fødslen selv bagefter.

Min veninde som jeg har spurgt denne gang vil virkelig gerne (hun siger at det er hendes største ønske at komme med til en fødsel) og det er jeg bare så glad for! Og det gør ikke min mand noget at hun er med. 

Mit spørgsmål til debat er så: er der nogle der har erfaringer med at få filmet deres fødsel? Godt? Dårligt?

På forhånd tak 

Camilla 14 + 4

Nej det har jeg ikke og hiver manse et kamera frem og siger smil så tror jeg ærlig talt jeg bliver snot hysterisk

Så vil bare sige kæmpe  og  til dig for at du vil ha det

Anmeld

20. juli 2011

Rosa

Vi filmede Jontes fødsel og det er jeg SÅ glad for!!! Jeg har set den 100 gange og det er lige fedt hver gang  Du fortryder aldrig de bilelder/film du tager - kun dem du ikke tager!!!

Man er jo så langt inde i sig selv og veerne og det er fantastisk at kunne "bearbejde" det bagefter og se hvad der faktisk skete...  Jeg kan kun sige GØR DET!!! Og få så meget med som muligt, for bagefter vil du elske at kunne genopleve det alene eller med veninden eller din mor. 

Anmeld

20. juli 2011

Mi

Min veninde filmede min fødsel. Jeg havde faktisk sagt at jeg ikke ville gave det, men så filmede hun alligevel. Dog stod hun i bryggerset, så det var kun lyden vi fik med lige da hun kommer ud, og så kom hun ind og filmede derefter. Det er jeg hende så taknemmelig for idag  jeg ville nok stadig ikke bryde mig om at blive filmet lige op i fløjten, men sådan lidt diskret, så er det et godt minde.

Anmeld

20. juli 2011

Camulla

Rosa skriver:

Vi filmede Jontes fødsel og det er jeg SÅ glad for!!! Jeg har set den 100 gange og det er lige fedt hver gang  Du fortryder aldrig de bilelder/film du tager - kun dem du ikke tager!!!

Man er jo så langt inde i sig selv og veerne og det er fantastisk at kunne "bearbejde" det bagefter og se hvad der faktisk skete...  Jeg kan kun sige GØR DET!!! Og få så meget med som muligt, for bagefter vil du elske at kunne genopleve det alene eller med veninden eller din mor. 

Det er jeg bare så glad for, at du siger! 

Håber virkelig også bare at jeg bliver glad for det. Jamen, det ved jeg at jeg gør Og jeg håber at det lader sig gøre, at min veninde lige kan på det tidspunkt det skal ske

Tak for info! Var ikke i tvivl før om om jeg skulle have den filmet, men er OVERHOVEDET ikke i tvivl nu

Anmeld

20. juli 2011

Rosa

Camulla skriver:

Det er jeg bare så glad for, at du siger! 

Håber virkelig også bare at jeg bliver glad for det. Jamen, det ved jeg at jeg gør Og jeg håber at det lader sig gøre, at min veninde lige kan på det tidspunkt det skal ske

Tak for info! Var ikke i tvivl før om om jeg skulle have den filmet, men er OVERHOVEDET ikke i tvivl nu

Jeg kan også kun anbefale det. Jeg havde virkelig brug for (efter nogle uger) at se hvad det egentlig var der skete og mange af mine egne minder stemte jo slet ikke med filmene - f.eks. de første ord jeg sagde til baby... Og jeg var MEGET sødere ved JM end jeg havde bildt mig selv ind 

Anmeld

20. juli 2011

Camulla

Rosa skriver:

Jeg kan også kun anbefale det. Jeg havde virkelig brug for (efter nogle uger) at se hvad det egentlig var der skete og mange af mine egne minder stemte jo slet ikke med filmene - f.eks. de første ord jeg sagde til baby... Og jeg var MEGET sødere ved JM end jeg havde bildt mig selv ind 

Ha ha ha! "Sødere ved JM" ... Ja, det må have været rart at se. Det føler man virkelig ikke at man er.

Jeg kan bare huske, at jeg råbte at jeg skulle skide! Det sagde JM at jeg ikke skulle, det mærkes bare sådan... Så skældte jeg hende ud! Det ved du kraft edme ikke noget om! (Sådan føltes det i hvert fald )

Anmeld

20. juli 2011

sne190810

Jeg ville SÅ godt have enten filmen, eller bare i det mindste nogle billeder fra min fødsel. Men har ingenting.

Til alle vil jeg bare sige GØR DET ..

Glem din blufærdighed, pinlighed over fødsel osv. for alt dette glemmer du i dine ve-tåger og du vil være evigt taknemmelig bagefter. Er jeg ganske sikker på.

Så jeg vil bare sige GO FOR IT!

Anmeld

20. juli 2011

Leonora

Min søster filmede fra mine presse veer til Leonora var ude.....det er FANTASTISK at have det på film..

Det er jo ikke noget man viser frem til folk med mindre de er meget tæt på en, men jeg har selv set det mange gange og gåsehuden kommer hver gang

Mit er filmet fra fod enden af sengen så man kan se alt.

Jeg skal helt sikkert have næste fødsel på film også....håber på en hjemmefødsel i vand til okt

Kan kun anbefale at få det filmet

Anmeld

20. juli 2011

Bryndis

Til min første fødsel havde jeg ingen film eller billeder og det ærger jeg mig rigtig meget over nu.
Men til anden fødsel havde jeg to af mine søstre med og den ene to billeder af og til fra start til slut og den anden var total papparazzi og havde en kanon godt camera hvor man kan tage rigtig mange billeder lige efter hinanden. Og der fik jeg det hele med fra sidste presseve til han var ude. Og det ligner virkelig en film hvis man skifter billede hurtigt
Men ellers havde jeg billeder af hele min anden fødsel og det er jeg bare så glad for i dag. Jeg havde slet ikke tænkt tanken om at være blufærdig for det er en fødsel og der er ikke noget der er mere normalt eller fantastisk i verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.