Jeg var til misdannelse scanning i uge 19,i det offentlige , det gik ikke helt som jeg havde ventet og jordemoder sagde han havde lidt for korte arme og ben ellers var alt super flot og fint. men jeg jo var gammel 35 så det gav jo statistisk set større chance for et barn med Downs . Så hun ville anbefale fostervandsprøve.
Nå men jeg valgte altså at få lavet misdannelsescanning på 2 privat klinikker der begge konkluderede uafhængigt af hinanden at det var en super sund fin lille dreng , der ikke på nogen måde havde for korte arme eller ben, samt at alt var super flot og fint .
Min konklusion er at det offentlige ikke har tid nok til de forskellige undersøgelser og at alt for mange sunde og raske børn bliver udsat for unødvendige indgreb i form af fostervands prøve og moderkage biopsi ...
Så når sundhedsvæsnet mangler fanden på væggen , hold ro i maven , lyt til din intiution ( mor ved et eller andet sted altid bedst
) og få en uvildig undersøgelse - det er bestemt de penge værd.
Nu nyder jeg min graviditet og føler mig tryg og glad . Kan mærke liv hver eneste dag og har fået de flotteste 3D / 4D billeder.
Har valgt at skifte fødested , for føler mig ikke længere tryg på mit barns vejne ved der hvor jeg skulle have født oprindeligt .'
Anmeld