Baby-støv skriver:
Hey tøser....
Nu er jeg stadigvæk et stykke fra at skulle føde...
Men min livermoderhals er 4,4 cm, dejligt over gennemsnit som jordemoderen sagde... og risikoen for at gå i fødsel før tiden er under 0...
Da alt er perfekt... Selvfølgelig kan man aldrig vide, men derfor vil jeg gerne vide...
at det skulle vare meget længere end en normal fødsel??? hvorfor?
og mere smertefuldt??? hvorfor???

Det har jeg nemlig hørt
Så nu bliver jeg godt nok lidt nervøs. 

Jeg ved ikke om den vil blive mere langtrukken fordi den er igang sat.....jeg har nemlig aldrig født uden igangsættelse, men har dog haft egne veer en enkel gang, og det var da klart at foretrække frem for vestimulerende midler.
Ja jeg tror på det er mere smertefuldt med igangsatte veer, fordi kroppen ikke kan nå at følge med. Med et vedrop i armen kan der skrues op og ned for veerne efter godt befindene, og de bider altså bare lige en halv gang så meget end egne veer. Stikpillerne til modning mærkede jeg ikke virkning af, måske lidt plukveer.
Har også haft ballonkateter.....det er absolut ikke at anbefale, men bruges ofte også kun til kvinder der tidligere har født ved kejsersnit.
Du skal også huske på at vores smertetæskler ikke er ens, og alle fødseler er forskellige. Har du overvejet at prøve akupunktur til igangsættelse af fødslen? Det kan også bruges til den egenlige modning af livmoderhalsen, og kan være ret effekttiv.
Pøj pøj med det

Anmeld