Undersøgelser - Hvilke og hvor mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

ano14316

Hej

Nu skriver jeg lige her, fordi vi alle sammen er nogenlunde lige langt.

Hvor mange undersøgelser har i været til og hvilke?

Synes nemlig der går utrolig lang tid imellem. 

sidst jeg var til noget var d. 17-06-11 og det var 2. undersøgelse hos egen læge. 

og næste gang jeg skal noget skal jeg til jordemoder d. 10-08-11

Lige ud over jeg har været til glukosebelastning i dag, men der snakker man jo ikke om barnet.. 

er i dag 27+5

ialt har jeg været til:
jordemoder: 1 gang
Skanning: 2 gange (nf + md)
egen læge: 2 

Hilsen Ronja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Siri1978

Jeg har læst et sted, at reglen er at man skal have mindst 4 kontroller hos JM under graviditeten (4-7 er det normale), hvor de to sidste jo så ligger tæt på fødslen. De fleste jeg kender, inkl. jeg selv, har dog bedt om at få flere kontroller end de min. 4 styks hos JM, hvilket ikke har været noget problem (jeg har nu været der 3 gange, og jeg er i uge 27). Ang. lægen, så aner jeg ikke, hvad normalen er, jeg tror det er forskelligt fra kommune til kommune - jeg har også kun været der to gange, det er vist meget normalt. Scanninger får man to af ialt, hvis man vælger nf og md, det er kun hvis der opstår komplikationer, at man evt. får flere, eller pga. ens fødsels- eller sygehistorie. Håber, det hjælper:-) 

Anmeld

22. juli 2011

NinaNymannMadsen

jeg er 28+5 og har været ved jordmor 1 gang og der var jeg 18 uger henne skal igen til jordmor den 4/8-11
har været til 2 scanninger (nf og MD) og skal til en mere når jeg er 34 uger henne altså den 22/8-11 da min moderkage ikk lå som den skulle
og så har jeg haft 2 lægebesøg og skal igen når jeg er 32 uger henne. sidst var jeg 24 uger henne.

nu er jeg også andengangs fødene så der skal man ikke afsted så mange gange som hvis man er førstegangs fødene.

Anmeld

22. juli 2011

ano14316

Okay, så er det nok bare mig der synes at "alle de andre" er til flere ting end mig.. 

Anmeld

2. august 2011

Aagaard

Jeg er 31+1 idag og har været til:
2 scanninger (i uge 12 og uge 19)
2 Lægebesøg (uge 8 og uge 25)
2 Jm undersøgelser (uge 20 og uge 29)
Glukosebelastning i uge 28

Jeg har haft en del bøvl med lægen og sådan og syntes jeg har rendt til læge hele tiden på det sidste. I uge 25 fik jeg taget blodprøve for at finde mit barns rehsus-type fordi min er rehsus negativ.
Lægen fik bestilt den forkerte test, min jordmoder opdagede det i uge 29 og jeg var derfor til lægen igen (reservelægen fordi min egen læge har ferie lukket). Jeg fik taget en ny blodprøve i uge 29.
Min jordmoder ringede så tirsdag i uge 30 og siger at jeg bliver nødt til at tage til lægen igen og få taget en ny blodprøve fordi lægen igen har fået bestilt den forkerte test af blodprøven.
Min kæreste og jeg kører fra Løkken til Århus, til lægen som så tager telefonen ringer til laboratoriet bliver stillet om 2 gange, og finder så ud af at prøven fra uge 29 bare er forsinket og at svaret kommer enten torsdag eller fredag i uge 30. OK, så vi er kørt 2,5 timer fra Løkken for at se lægen tale i telefon? MEGA træls!
Heldigvis da svaret så kom torsdag i uge 30 (jeg er i uge 30+3 på den dag) er mit barn rehsus negativ lige som mig, så jeg skulle ikke til flere læger og der vil ikke være andre komplikationer mht. til blodtype. Bøvlet, men dejlig løsning af et ret enkelt problem

Undskyld den lange klagesang! Jeg har tilgængel ikke helt så meget fustreret luft i hovedet. Tak

Mange Hilsner
Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.