MD - at kende kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

baby012

Hej tøser. 

jeg skal til MD skanning her om kort tid, og glæder mig self. til at se den bette igen <3

MEN... Jeg vil ikke vide kønnet !  

ved godt at de spørger om man vil, men jeg skal have faren til barnet med, og han vil gerne vide det .. så er rigtig bange for at han ville kunne finde på at spørge om det til den skanning, eller sige ja når de spørger om vi vil vide det .. jeg vil IKKE have at han får det a vide.. vi kender alt for mange fælles menesker, og han kan med sikkerhed ikke holde det for sig selv, og så får jeg det med garenti a vide på et tidspunkt det er bare rigtig vigtigt for mig at det bliver en overraskelse til den dag hvor jeg skal føde min baby, at andre også kan gå med den spænding helt til den store dag .. 

er der noget man kan gøre for at de ikke siger det til nogen a forældrene, det er jo desværre ikke alle der ikke vil oplyse det ved MD.. 

skal jeg lade være med at tage ham med (det skal lige siges at vi ikke er sammen, og at han ikke engang endnu vil skrive under på at han er far, eller ved om han vil have noget med babyen at gøre når den er her)?  

nogen gode råd piger ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

MaybeBaby

Ham ville jeg slet ikke tage med! Hvorfor skulle han det, når han intet med barnet vil have med at gøre. Næh du, tag du din mor, søster, bedste veninde med som du kan stole på og som også synes det er fantastisk, at du skal have dig en lille overraskelse!

Anmeld

19. juli 2011

Rockertand

Det kan altså også være, at du slet ikke får valget, nogle babyer er ikke så blufærdige, og det er nemt at se, og jeg tvivler på, at du kan kigge væk, hvis den ligger der med det hele (eller ingenting) til skue.

Jeg synes, at du skal tage den med, som skal deltage i fødslen.

Anmeld

19. juli 2011

baby012

MaybeBaby skriver:

Ham ville jeg slet ikke tage med! Hvorfor skulle han det, når han intet med barnet vil have med at gøre. Næh du, tag du din mor, søster, bedste veninde med som du kan stole på og som også synes det er fantastisk, at du skal have dig en lille overraskelse!

bor desværre 400 km. fra nærmeste familie lige pt  

har lovet at han må komme med, men ved ikke rigtig om det er en god ide efterhånden.. er også lidt bange for at han ville kunne bruge det imod mig hvis vi skal i statsforvaltningen en dag og have fastlagt en samvær-ordning. 

jeg vil også rigtig gerne have ham med, men kan man ikke godt være bekendt at sige til ham at hvis vi ikke selv kan se det på skanningen, så skal vi ikke vide det ? 

Anmeld

19. juli 2011

baby012

Rockertand skriver:

Det kan altså også være, at du slet ikke får valget, nogle babyer er ikke så blufærdige, og det er nemt at se, og jeg tvivler på, at du kan kigge væk, hvis den ligger der med det hele (eller ingenting) til skue.

Jeg synes, at du skal tage den med, som skal deltage i fødslen.

nej det ved jeg, men så er der jo ikke så meget at gøre hvis den ligefrem vælger at vi skal se det  

men har tænkt mig at sige når hun går igang med skanningen at jeg ikke vil vide det hvis det kan undgås . men håber det fortsat kan forblive en overraskelse til den store dag . 

ved ikke endnu hvem der skal med til fødslen. håber faren vil med, men det ved han jo ikke om han vil. 

Anmeld

19. juli 2011

svanen73

Hvis han slet ik ved om han vil barnet, syns jeg roligt du kan tillade dig at ta en anden med til MD og sige med det samme der, at du ik vil vide kønnet

Og det kan du jo bruge mod ham, ligeså vel som han kan bruge mod dig, han ik er med...håber dog ik I kommer ned på det niveau.

Anmeld

19. juli 2011

quindelist

gravid20 skriver:

Hej tøser. 

jeg skal til MD skanning her om kort tid, og glæder mig self. til at se den bette igen <3

MEN... Jeg vil ikke vide kønnet !  

ved godt at de spørger om man vil, men jeg skal have faren til barnet med, og han vil gerne vide det .. så er rigtig bange for at han ville kunne finde på at spørge om det til den skanning, eller sige ja når de spørger om vi vil vide det .. jeg vil IKKE have at han får det a vide.. vi kender alt for mange fælles menesker, og han kan med sikkerhed ikke holde det for sig selv, og så får jeg det med garenti a vide på et tidspunkt det er bare rigtig vigtigt for mig at det bliver en overraskelse til den dag hvor jeg skal føde min baby, at andre også kan gå med den spænding helt til den store dag .. 

er der noget man kan gøre for at de ikke siger det til nogen a forældrene, det er jo desværre ikke alle der ikke vil oplyse det ved MD.. 

skal jeg lade være med at tage ham med (det skal lige siges at vi ikke er sammen, og at han ikke engang endnu vil skrive under på at han er far, eller ved om han vil have noget med babyen at gøre når den er her)?  

nogen gode råd piger ? 

Hvis du starter med at sige at du ikke vil kende kønnet, så siger de ikke noget uanset hvor meget farmand plager dem om det, så det skal du ikke bekymre dig om.

Vi vil ikke kende kønnet og jeg er indtil videre blevet scannet 12 gange (pga sygdom hos mig) -og jeg siger det bare allerede når vi kommer ind i scanningslokalet og indtil videre er der ikke nogen der har talt over sig

Anmeld

19. juli 2011

baby012

svanen73 skriver:

Hvis han slet ik ved om han vil barnet, syns jeg roligt du kan tillade dig at ta en anden med til MD og sige med det samme der, at du ik vil vide kønnet

Og det kan du jo bruge mod ham, ligeså vel som han kan bruge mod dig, han ik er med...håber dog ik I kommer ned på det niveau.

Han kommer med hvis han vil. det er også hans barn og jeg vil ikke allerede nu ud i den slags skænderier med ham, det kommer der nok rigeligt a 

tror bare jeg siger at jeg ikke vil vide det når jeg kommer ind, så må jeg jo bare håbe baby gemmer sine ædler dele  

Anmeld

19. juli 2011

baby012

quindelist skriver:

Hvis du starter med at sige at du ikke vil kende kønnet, så siger de ikke noget uanset hvor meget farmand plager dem om det, så det skal du ikke bekymre dig om.

Vi vil ikke kende kønnet og jeg er indtil videre blevet scannet 12 gange (pga sygdom hos mig) -og jeg siger det bare allerede når vi kommer ind i scanningslokalet og indtil videre er der ikke nogen der har talt over sig

Det var dejligt at vide, håber jeg er ligeså heldig, vil vieklig helst vente med at få det at vide til jeg har født ham/hende . det bevare jo lidt a spændingen  

Anmeld

19. juli 2011

quindelist

gravid20 skriver:

Det var dejligt at vide, håber jeg er ligeså heldig, vil vieklig helst vente med at få det at vide til jeg har født ham/hende . det bevare jo lidt a spændingen  

Ja sådan har jeg det også

Jeg er 34+0 i dag -og synes bare det er dejligt ikke at vide hvad køn baby har.
Men hold da op hvor alle andre har en holdning til at vi har valgt ikke at vide det -der er dælme mange der tror at vi godt ved det men bare ikke vil sige noget, for de tror ikke man kan holde spændingen ud   -men det siger nu mere om dem end det siger om os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.