Kartoffelmos - hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.085 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

piadas

Ida skal have kartoffelmos for første gang i aften for første gang.

Hvordan gør I? For jeg tænker, at jeg ikke gider stå og koge én lille kartoffel hver aften, men jeg synes heller ikke kartofler egner sig så godt til opvarmning, men det er måske ok?

Kan man koge en lidt større portion kartofler, varme lidt når man skal bruge det, og så røre det op med MME? Oder was?

Kom med jeres tips og tricks til en doven mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

Pinkrose

piadas skriver:

Ida skal have kartoffelmos for første gang i aften for første gang.

Hvordan gør I? For jeg tænker, at jeg ikke gider stå og koge én lille kartoffel hver aften, men jeg synes heller ikke kartofler egner sig så godt til opvarmning, men det er måske ok?

Kan man koge en lidt større portion kartofler, varme lidt når man skal bruge det, og så røre det op med MME? Oder was?

Kom med jeres tips og tricks til en doven mor!

Hej

Altså jeg laver til 2 dage af gangen, også så hun vender sig til smagen af den grønsage jeg nu putter i, ellers kan du også lave en større potion og fryse ned, dog må det højest være i fryseren 1 måned

Men nå jeg laver til to dage, så det jeg skal bruge samme dag putter jeg mme og fedtstof i, og til dagen efter moser jeg det også( vil sige jeg smider det hele i blenderen ) og så nå jeg skal bruge det dagen efter varmer jeg det i microen og så mme og fedtstof i , det ihvertfald sådan jeg syntes at den bliver bedst

Anmeld

19. juli 2011

CA

Jeg laver til 2 dage. Bare husk at mme først må komme i lige inden servering 

Det fungerer fint til opvarmning fra køleskabet! Der er flere der bruger at putte det i fryseren, men de blir lidt klumpede og Johannes nægter at spise kartofler fra fryseren. Han er vant til klumper, så ved ikke om der blir noget med smagen når de har været i fryseren?

Vi varierer meget med forskellige grøntsager og krydderurter herhjemme og han er rigtig god til det!

Har hun fået kartofler i dag? Gik det godt?

Anmeld

19. juli 2011

L-Mortil3

Herhjemme er vi total upædagoiske, i hvertfald med Liam i sin tid, han skulle ikke nyde noget af en fesen kartoffel med MME ellers tak... Han ville kun spise kartoffelmospulver... Omvendt, dejlig nemt for mor

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

Jeg laver også til to dage ad gangen. To kartofler og lidt blandet grønt fra fryseren. Jeg moser det med en god klat smør eller noget olie og blander MME i når det skal serveres. Jeg har lavet noget ærtepure til fryseren, men kartofler har ikke ret godt af at blive frosset. Men jeg ville godt kunne finde på at lave mos af alt andet grønt til fryseren - bare ikke kartofler.

Yndlingskombinationen her hjemme er desuden kartofler, broccoli og ærter

Anmeld

19. juli 2011

Diana...

Vi laver det fra bunden hver aften. Det genere ikke mig det tager jo ingen tid lige at skralde det. Men så lidt som hun spiser også meget som jeg smider ud burde jeg jo nok gemme halvdelen til dagen efter 

Anmeld

19. juli 2011

Marco2

Koger kartoflerne. Putter grønt fra fryseren, fedtstof og mme i - og så en tur med stavblenderen. Det hun ikke spiser den aften får 20-25 sec i mikroovnen dagen efter. Min SP sagde at jeg gerne måtte varme grød/mos med mme'en op dagen efter, den måtte bare ikke komme op og koge.

Så jeg laver til to dage. Det samme med grød og havregrød. Den puttes i en bøtte direkte fra gryden, og når hun så er færdig den ene dag, kommer låget på og en tur i mikro'en dagen efter. Easy …

Anmeld

19. juli 2011

piadas

Carina87 skriver:

Jeg laver til 2 dage. Bare husk at mme først må komme i lige inden servering 

Det fungerer fint til opvarmning fra køleskabet! Der er flere der bruger at putte det i fryseren, men de blir lidt klumpede og Johannes nægter at spise kartofler fra fryseren. Han er vant til klumper, så ved ikke om der blir noget med smagen når de har været i fryseren?

Vi varierer meget med forskellige grøntsager og krydderurter herhjemme og han er rigtig god til det!

Har hun fået kartofler i dag? Gik det godt?

Ja, jeg lavede kartoffel- og gulerodsmos til hende.

Absolut ingen succes!

Min mor foreslog, at jeg skulle komme broccolli i, for det mener hun, babyer vist godt lide. Så det prøver vi imorgen sammen med resten fra idag...

Har I haft succes med noget bestemt i starten?

Anmeld

19. juli 2011

piadas

Tak for jeres svar!

Jeg blev enig med mig selv, om at jeg ikke skulle komme MME i, før det skulle bruges, og det kan jeg se, de fleste at jer heller ikke gør.

Men jeg kan også godt overleve, kun at skulle lave mos hver anden dag. Nu håber jeg bare, det bliver en lidt større succesoplevelse imorgen!

Anmeld

20. juli 2011

Marco2

Hov … vil lige tilføje at jeg ikke har købt mme færdigt. Altså ikke i flydende form, men som pulver, og det pulver skal jo bare direkte i grøden. Der skal man jo ikke stå og lave mme seperat for så at hælde i grøden, og det er måske forskellen. 

Håber I får succes med det.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.