su og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg starter i næste måned på vuc. Det er planen at jeg på vuc først skal tage 10. klasse, og til næste år skal starte på hf. Det vil sige det skole jeg er meldt på nu står jeg kun som studerende indtil juni 12, og skal derefter meldes til hf.

Hvad nu hvis jeg bliver gravid med termin juli/august (eller evt. før) hvor får jeg så penge fra under min barsel? Tænker bare at jeg ikke kan få su under barsel for egentlig stopper jeg som studerende til juni?

Er der nogle der kan svare mig på det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg starter i næste måned på vuc. Det er planen at jeg på vuc først skal tage 10. klasse, og til næste år skal starte på hf. Det vil sige det skole jeg er meldt på nu står jeg kun som studerende indtil juni 12, og skal derefter meldes til hf.

Hvad nu hvis jeg bliver gravid med termin juli/august (eller evt. før) hvor får jeg så penge fra under min barsel? Tænker bare at jeg ikke kan få su under barsel for egentlig stopper jeg som studerende til juni?

Er der nogle der kan svare mig på det?  

så vil du få kontanthjælp..

jeg gik på universitetet da jeg var gravid, og gennemførte det første år.. jeg fandt så ud af at det studie ikke var noget for mig og meldte mig derfor ud, og jeg fik kontanthjælp indtil jeg startede på et nyt studie..

så du vil skulle have kontanthjælp under din barsel..

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

så vil du få kontanthjælp..

jeg gik på universitetet da jeg var gravid, og gennemførte det første år.. jeg fandt så ud af at det studie ikke var noget for mig og meldte mig derfor ud, og jeg fik kontanthjælp indtil jeg startede på et nyt studie..

så du vil skulle have kontanthjælp under din barsel..

Så det vil sige jeg faktisk vil få flere penge i barsel på kontankhjælp end på su? Er det også et års barsel man kan holde på kontanthjælp?

Under sidste graviditet var jeg sygemeldt fra uge 17. Hvis det sker igen, får man så su under sygemeldingen eller hvordan fungerer det?

(Undskyld det sene svar, men min computer har været til reperation)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.