Sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Sifling

Hej.
Jeg går her og er lidt i tvivl om hvad jeg skal/kan gøre i forhold til at blive sygemeldt.
Jeg arbejder til dagligt som kok(elev), hvilket normalt er et meget hårdt fysisk arbejde, men har heldigvis 3 måneder af min graviditet været på skoleforløb. Efter skolen kom jeg tilbage til arbejdet, men de første 2 uger stod jeg ikke på vagtplanen og fik bare lov til at "hakke grønsager" osv og kunne gå tidligt hjem, men efter det, satte min chef mig på en vagtplanen der startede ud med en uge hvor jeg skulle arbejde lige knap 55 timer, 11 timer 5 dage.. Og ikke nok med det, så skulle jeg stå alene på et område og køre alle bonerne og lave alt mis (forberedelse).. Jeg forklarede ham at jeg ikke troede at jeg kunne klare det, og han sagde vi nok skulle finde ud af noget. Efter den første dag (11 timer) var jeg fuldstændigt færdig, fik en mindre blødning og sagde til dem at jeg ikke kom den næste dag, da det var urealistisk at jeg ville kunne holde til det. Næste dag snakkede min kæreste med dem (han arbejder der også) og de gav mig fri resten af ugen, hvilket var heldigt nok, da jeg lå i sengen de næste 3 dage med smertefulde plukveer.
Nu har de så fundet et andet job til mig oppe på kontoret hvor jeg skal sidde i 6-8 timer om dagen og ordne opskrifter, men syntes stadigvæk at det er fuldstændigt uoverskueligt. Jeg har lige haft fri i 4 dage og kun været der 6 timer idag og alligevel er jeg fuldstændigt ødelagt og har plukveer der gør ondt..
Sidst jeg snakkede med lægen sagde de at jeg skulle få fat i en mulighedserklæring hvis jeg ønskede at blive sygemeldt, og dette spurgte jeg mit arbejde om inden de ændrede arbejdsforholdene, men det virkede de ikke synderligt interesseret i. Skal jeg så blive ved med at spørge eller kan jeg få min læge til at sygemelde mig uden?
Ved det er en lang smøre, men håber der er en af jer der kan hjælpe mig
Kram Sif

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

ønskeprinsesse2011

min læge sygemeldte mig uden muligheds erklæring og jeg har gået sygemeldt siden uge 16. og der har ingen problemer været. da min arbejdsgiver bad om noget på skrift lavede min læge bare en skrivelse til dem hvor der stod at jeg var fuld uarbejdsdygtig da det kunne resultere i for tidlig fødsel eller et skadet barn..

så syntes du skal ta en snak med din læge..

Anmeld

19. juli 2011

Mettefpigen

Ved mig var det ikk noget problem at blive sygemeldt... Jeg er tjener så det er også et rigtig fysisk hårdt arbejde... Snak med din læge og sig at du har fået blødning og kraftige plukveer af at arbejde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.