Gravid efter abort - hvordan ned scanning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Anonym trådstarter

Hejsa piger, jeg venter spændt på at få bekræftet graviditet...men, jeg har haft en abort... Og min tidligere læge sagde at der sku holdes godt øje med mig når jeg testede positiv igen.. Men hvordan skal jeg forstå den, skal jeg igennem flere scanninger eller er det bare lidt ekstra læge besøg jeg skal igennem???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

mortilnoahogmelina

HMm . Hvis du "kun" misforstå mig ikke Har haft 1 abort .
Så er der ingen ekstra scanninger eller noget .
Nu ved jeg ikke hvor langt du var henne sidst men var det inden de første 12 uger .
Du kan købe dig til en trygheds scanning og betale selv .
HVOr langt er du henne ?

Anmeld

18. juli 2011

LISBETH:-)

Jeg har aborteret 5 gange men har ingen ex scanninger eller læge besøg fået af den grund. Så tror ikke du skal regne med noget.

Sidste gravidtet startede med tvillinger men den ene tvilling døde i 10 uge - der fik jeg 2 ex scanninger det var det hele!

Anmeld

18. juli 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

HMm . Hvis du "kun" misforstå mig ikke Har haft 1 abort .
Så er der ingen ekstra scanninger eller noget .
Nu ved jeg ikke hvor langt du var henne sidst men var det inden de første 12 uger .
Du kan købe dig til en trygheds scanning og betale selv .
HVOr langt er du henne ?

Har mistet 2 gange og begge gange i 11+4 .. Et cirka 5+3 ud fra min beregning .. Min læge sagde bare at jeg skulle igennem lidt mere fordi jeg har mistet før, så er ret lost

Anmeld

18. juli 2011

Anonym trådstarter

lisbeth2910 skriver:

Jeg har aborteret 5 gange men har ingen ex scanninger eller læge besøg fået af den grund. Så tror ikke du skal regne med noget.

Sidste gravidtet startede med tvillinger men den ene tvilling døde i 10 uge - der fik jeg 2 ex scanninger det var det hele!

Det var os kun fordi min læge sagde sådan at jeg ville høre for kunne ikke forstå hendes mening med det :/

Anmeld

18. juli 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Har mistet 2 gange og begge gange i 11+4 .. Et cirka 5+3 ud fra min beregning .. Min læge sagde bare at jeg skulle igennem lidt mere fordi jeg har mistet før, så er ret lost

ER selvfølgelig ked af du har mistet .
Og tillykke med graviditeten .
Jeg har ikke selv prøvet at miste men jeg har læst mange som har som desværre ikke Har fået ekstra scanninger jeg synes klart du skal spøger din læge . Og så vi for at den bliver der nu .

Anmeld

18. juli 2011

lille83

hejsa.

ked af med din abort, men TILLYKKE med din nye graviditet..

hos mig, ( har 4 aborter i træk) blev jeg scannet 2 gange før NF. 1 gang 7. uge. så i 9. uge og har fået afvide at jeg også får 1-2 ekstra scanninger i slutningen af graviditeten, ca i uge 32 og 37. så det vil sige 4 scaninger ekstra til mig. også selvfølgelig de 2 obligatoriske(NF og MD).

nu ved jeg ikke om det gælder alle, men tror du helt sikkert får 1-2 ekstra.

held og lykke.

kram lille83- som skal til MD i morgen

Anmeld

18. juli 2011

Muffinmus

jeg fik heller ingen ekstra af noget efter hverken MA eller SA.

Men det er forskelligt  fra læge til læge.

Anmeld

18. juli 2011

Sof

Jeg var fra uge 6 til 12 igennem 7-8 scanninger fordi jeg havde en MA i februar i år hvor vi havde set hjerteblink og 2 uger efter var den væk. 

Jeg skulle have haft 2 ekstra scanninger. En i starten og så en efter uge 10, hvor fosteret gik til sidst, men da de var i tvivl om min termin kom fik jeg 3 af gynækologen og da jeg så blødte en del gange, kom jeg til ret mange scanninger, men det var udelukkende fordi jeg blødte.

Mine 2 første ekstra scanninger, det var fordi overlægen på Rigshospitalet havde sagt at det synes han vi skulle få, da det var så stort et chok for os at vi først havde set hjerteblink og pludselig var det væk igen og bebs var gået til. Havde det været en SA, så tror jeg ikke vi havde fået nogen scanninger, men pga. omstændighederne der fik vi dem.

Men spørg din læge og hør hvad h*n siger og held og lykke med det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.