Opskrift på frosting med jordbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

CA

Jeg skal bruge en jordbærfrosting til bryllups-cupcakes.

De skal helst kunne pyntes dagen før og være med frosne(optøende selvføgelig) jordbær.

Nogen der har en?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Dot D

Jeg lavede PSC med "jordbærgrød" og cider som vædske, den smagte vildt godt 

Kogte jordbærene og da "grøden" var helt kold i køleskabet, så tog jeg noget af det tynde derfra og så brugte jeg den nye Temp12 cider med røde bær og chili.

En rigtig god kombi, og den skal jeg selv bruge til at putte ovenpå muffins snart

Anmeld

18. juli 2011

CA

Dot D skriver:

Jeg lavede PSC med "jordbærgrød" og cider som vædske, den smagte vildt godt 

Kogte jordbærene og da "grøden" var helt kold i køleskabet, så tog jeg noget af det tynde derfra og så brugte jeg den nye Temp12 cider med røde bær og chili.

En rigtig god kombi, og den skal jeg selv bruge til at putte ovenpå muffins snart

Nu er den her cupcake verden ret ny for mig, så skal lige have tingene skåret ud i pap

Er din frosting lavet af vandet fra jordbærgrød og en temp12 cider?  For det kan jeg slet ikke forstå. Er der ikke mere i? Sorry...

Anmeld

18. juli 2011

Dot D

Carina87 skriver:

Nu er den her cupcake verden ret ny for mig, så skal lige have tingene skåret ud i pap

Er din frosting lavet af vandet fra jordbærgrød og en temp12 cider?  For det kan jeg slet ikke forstå. Er der ikke mere i? Sorry...

Hi hi, undskyld.....

PSC er en palminsmørcreme, opskriften er:

225 g bloksmør

225 g palmin(stuetemp, så det er blødt)

700 - 900 g flormelis

5 - 6 spsk mælk

3 tsk vanilleessens

Smør og palmin røres godt sammen, gerne 10 min eller mere, så putter du vanilleessens i og røre igen. Derefter flormelis lidt ad gangen og rør godt hver gang. Så vædsken tilsidst lidt ad gangen.

Jeg har så byttet mælken ud med ca. 1 dl cider og et par spiseskeer "jordbærgrød"

Anmeld

18. juli 2011

CA

Dot D skriver:

Hi hi, undskyld.....

PSC er en palminsmørcreme, opskriften er:

225 g bloksmør

225 g palmin(stuetemp, så det er blødt)

700 - 900 g flormelis

5 - 6 spsk mælk

3 tsk vanilleessens

Smør og palmin røres godt sammen, gerne 10 min eller mere, så putter du vanilleessens i og røre igen. Derefter flormelis lidt ad gangen og rør godt hver gang. Så vædsken tilsidst lidt ad gangen.

Jeg har så byttet mælken ud med ca. 1 dl cider og et par spiseskeer "jordbærgrød"

Tak! Puha det lyder ikke sundt

Ved du om man kan lægge det på kagerne dagen før? 

Anmeld

18. juli 2011

Dot D

Carina87 skriver:

Tak! Puha det lyder ikke sundt

Ved du om man kan lægge det på kagerne dagen før? 

Der er vist ikke meget i kageafdelingen, der er sundt Men det er klart den bedste smørcreme til opsmøring feks... Du kan sagtens lave dem dagen før, de skal selvfølgelig på køl, men du kan sagtens

Anmeld

18. juli 2011

CA

Dot D skriver:

Der er vist ikke meget i kageafdelingen, der er sundt Men det er klart den bedste smørcreme til opsmøring feks... Du kan sagtens lave dem dagen før, de skal selvfølgelig på køl, men du kan sagtens

Altså når man gi mig en lillefinger tar jeg hele armen. Et spørgsmål mere: Kan man kun smøre med det, eller kan jeg putte det i en sprøjtepose og lave toppe? Kender slet ikke den her slags og hvordan det arter sig.

Anmeld

18. juli 2011

iris-mor

Jeg er også lige med her. Har du billeder?? Skal lave cup-cakes her i løbet af ugen.

Har også overvejet om man kan pynte dem med noget der smager lige så godt som ultimative chokolate frosting, men som ikke skal være brun - det skulle gerne være hvidt??

Anmeld

18. juli 2011

Dot D

Carina87 skriver:

Altså når man gi mig en lillefinger tar jeg hele armen. Et spørgsmål mere: Kan man kun smøre med det, eller kan jeg putte det i en sprøjtepose og lave toppe? Kender slet ikke den her slags og hvordan det arter sig.

Du kan sagtens sprøjte med det, det holder faconen flot og bliver hurtigt stivere på køl, så det ikke smatter ud.

Det er det, jeg har skrevet med, og det der er i kanten mellem de to lag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juli 2011

Dot D

iris-mor skriver:

Jeg er også lige med her. Har du billeder?? Skal lave cup-cakes her i løbet af ugen.

Har også overvejet om man kan pynte dem med noget der smager lige så godt som ultimative chokolate frosting, men som ikke skal være brun - det skulle gerne være hvidt??

Kan du måske lave den med hvid chokolade i stedet for???? Har aldrig prøvet at lave det, så jeg ved ikke, hvad der er i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.