Hvornår må børn begynde at få salt i maden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.360 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

2721

Som overskriften lyder hvornår er det okay, at børn får mad med salt i?
Jeg vil heller vente lidt for længe, end være fortidligt på den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi putter stadigvæk ikke særlig meget salt i maden og vores børn er 3 år og 9 mdr, og 2 år og 4 mdr. Vi voksne salter vores mad ekstra, hvis der er behov for det

Anmeld

18. juli 2011

Lisbeth85

Puslingen skriver:

Tja... bare fordi de som 9 mdr. må¨begynde at spise det samme, som mor og far, ja så er det jo ikke ensbetydende med, at de kan tåle de samme mængder salt. Jeg venter også længe inden min bette knejt skal have tilsat salt. Hvis han får de samme kartofler som os, så er der da salt i, men kødsovs etc. salter vi selv

Anmeld

18. juli 2011

Millesmammi

Puslingen skriver:

jeg har kommet salt i kartoflerne fra start af. SP sagde at de har godt af det..

Anmeld

18. juli 2011

millesofie

det mad der er specielt til tinke det kommer der ikke salt i, men resten af familiens mad bliver saltet mens det laves, men vi bruger ikke meget salt, bare så det smager godt

Anmeld

18. juli 2011

2721

Lisbeth85 skriver:

Tja... bare fordi de som 9 mdr. må¨begynde at spise det samme, som mor og far, ja så er det jo ikke ensbetydende med, at de kan tåle de samme mængder salt. Jeg venter også længe inden min bette knejt skal have tilsat salt. Hvis han får de samme kartofler som os, så er der da salt i, men kødsovs etc. salter vi selv

Chalie er 13 mdr og har aldrig fået noget med salt. Vi køber usaltet smør osv. Så jeg er ude efter at vide hvornår han så småt kan begynde på lidt.

Anmeld

18. juli 2011

2721

MoarHvidovre skriver:

Vi putter stadigvæk ikke særlig meget salt i maden og vores børn er 3 år og 9 mdr, og 2 år og 4 mdr. Vi voksne salter vores mad ekstra, hvis der er behov for det

Charlie er 13 mdr og får ingen form for salt. Men kan ikke finde ud af hvornår det er okay, med fx salt kartofler eller pasta. Vi salter aldrig maden og han får intet kød, smør m.v. der er tilsat salt

Anmeld

18. juli 2011

2721

Millesmammi skriver:

jeg har kommet salt i kartoflerne fra start af. SP sagde at de har godt af det..

Okay
Var mest sådan bare alment. Charlie er 13 mdr og får INTET hvor der er tilsat salt. Ved bare ikke om jeg r for hys.

Anmeld

18. juli 2011

2721

millesofie skriver:

det mad der er specielt til tinke det kommer der ikke salt i, men resten af familiens mad bliver saltet mens det laves, men vi bruger ikke meget salt, bare så det smager godt

Okay, hvor gammel var hun da i begyndte at gøre det sådan?
Er der ikke nogle fasteretningslinjer?

Anmeld

18. juli 2011

millesofie

Puslingen skriver:

Okay, hvor gammel var hun da i begyndte at gøre det sådan?
Er der ikke nogle fasteretningslinjer?

hun var 6 mdr, både læge og SP synes at det var helt fint

fra hun var 6-9 mdr fik hun jo kun sin egen mad med få undtagelser hvor hun smagte på min mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.