Vi fik i fredags bekræftet min mistanke om, at bebs måske har vendt sig. Han har ligget rigtig i et godt stykke tid, men i mandags, for en uge siden, bumlede han rundt, som jeg ikke har oplevet før.
Klovnen vender nu med rumpen ned ad, og jeg er i dag 37+3! Chancen for at han vender sig selv er 1 ud af 10. Så da vi havde været til scanning i fredags på Hvidovre, blev jeg sendt ned på AOMA til vendingsforsøg.
Vi ventede i 2½ time nede på afdelingen. Og da det blev vores tur, troede de, at vi havde snakket med lægen. Men der var ikke nogen, der havde givet os nogen information. Nå, men jeg får kørt en CTG i ca 30 min. I mellemtiden får vi en folder om vendingsforsøg. Men jeg har stort set allerede besluttet mig - de skal forsøge at vende ham. Så jeg får en muskelafslappende sprøjte, som skal virke i 15-20 min, hvorefter lægen kommer ind.
Hun prøver 3 gange, men han vil ikke rundt. Hun kan godt få fat under rumpen på ham og løfte ham op af bækkenet, men så vil han ikke videre.
Det gjorde p**** ondt!!! Lægen sagde, at fordi han ikke har ligget den vej så længe, kan vi forsøge igen tirsdag eller onsdag. Vi har fået en tid til i morgen tirsdag. Men det er også sidste chance. De kunne ikke anbefale nogen klinikker, der kunne hjælpe. Min mand er dog så god, at han kunne huske navnet på en privatklinik, vi havde hørt om til FF. Så da vi kom hjem, fandt han nummeret til Maiaklinikken og kontaktede dem.
Vi har i dag tid til et vendingsforsøg http://www.enhest.com/index.php?id=2259
Vores tid er rykket til efter jordemoderbesøg i dag, hvilket er meget rart. Jeg ved nemlig ikke, om han har vendt sig af sig selv i mellemtiden. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan han vender, hvilket jeg ikke har været i tvivl om. Men han har også rørt meget på sig siden fredag.
Jeg kommer med en update vedr. vendingsforsøg senere, så I ved om det var en success eller ej. Hvis der skulle være andre med små akrobater i maven