Vendingsforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Jolene

Vi fik i fredags bekræftet min mistanke om, at bebs måske har vendt sig. Han har ligget rigtig i et godt stykke tid, men i mandags, for en uge siden, bumlede han rundt, som jeg ikke har oplevet før.

Klovnen vender nu med rumpen ned ad, og jeg er i dag 37+3! Chancen for at han vender sig selv er 1 ud af 10. Så da vi havde været til scanning i fredags på Hvidovre, blev jeg sendt ned på AOMA til vendingsforsøg. 

Vi ventede i 2½ time nede på afdelingen. Og da det blev vores tur, troede de, at vi havde snakket med lægen. Men der var ikke nogen, der havde givet os nogen information. Nå, men jeg får kørt en CTG i ca 30 min. I mellemtiden får vi en folder om vendingsforsøg. Men jeg har stort set allerede besluttet mig - de skal forsøge at vende ham. Så jeg får en muskelafslappende sprøjte, som skal virke i 15-20 min, hvorefter lægen kommer ind.

Hun prøver 3 gange, men han vil ikke rundt. Hun kan godt få fat under rumpen på ham og løfte ham op af bækkenet, men så vil han ikke videre.

Det gjorde p**** ondt!!! Lægen sagde, at fordi han ikke har ligget den vej så længe, kan vi forsøge igen tirsdag eller onsdag. Vi har fået en tid til i morgen tirsdag. Men det er også sidste chance. De kunne ikke anbefale nogen klinikker, der kunne hjælpe. Min mand er dog så god, at han kunne huske navnet på en privatklinik, vi havde hørt om til FF. Så da vi kom hjem, fandt han nummeret til Maiaklinikken og kontaktede dem. 

Vi har i dag tid til et vendingsforsøg  http://www.enhest.com/index.php?id=2259

Vores tid er rykket til efter jordemoderbesøg i dag, hvilket er meget rart. Jeg ved nemlig ikke, om han har vendt sig af sig selv i mellemtiden. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan han vender, hvilket jeg ikke har været i tvivl om. Men han har også rørt meget på sig siden fredag. 

Jeg kommer med en update vedr. vendingsforsøg senere, så I ved om det var en success eller ej. Hvis der skulle være andre med små akrobater i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Fam. Madsen

jeg skulle selv have haft vendt min lille abekat... men lægen turde simpelhen ikke fordi min abekat ligger lagt ned i bækkenet og faktis sidder fast med numsen så jeg skal have kejsersnit på onsdag

vil bare lige sige at jeg virkelig håber de får ham vendt så du selv kan føde ham held og lykke  finger for de vender ham  

glæder mig til en lille opdate

Anmeld

18. juli 2011

Jolene

Fam. Madsen skriver:

jeg skulle selv have haft vendt min lille abekat... men lægen turde simpelhen ikke fordi min abekat ligger lagt ned i bækkenet og faktis sidder fast med numsen så jeg skal have kejsersnit på onsdag

vil bare lige sige at jeg virkelig håber de får ham vendt så du selv kan føde ham held og lykke  finger for de vender ham  

glæder mig til en lille opdate

Jordemødrene på Maiaklinikken skulle være rigtig dygtige. De har også rystet stjernekiggere på plads, der havde siddet fast i bækkenet. Der er 2 forældre beretninger på deres hjemmeside, hvor den ene var gået over tid. Samme dag bebs blev rystet på plads, fik hun veer! Ved godt stjernekiggere ikke er det samme som sædestilling.

Held og lykke på onsdag

Anmeld

18. juli 2011

Jolene

Så har vi været hos den almindelige jordemoder på Vesterbro, og den private Maiaklinik på Østerbro i dag.

Til den almindelige konsultation, bekræftede hun at bebs stadig ligger med numsen ned. Hun lyttede og alt det der. Hun mente dog, han havde ligget sådan i længere tid, end siden sidste mandag, for hun synes, han lå godt nede i bækkenet.
Øv, havde håbet hun sagde, han havde vendt sig. Han har nemlig rumsteret en del rundt siden i fredags, og jeg har ligget med numsen i vejret og vugget fra side til side, så han ikke skulle lægge røven for godt i sædet. 

Vi tager bagefter ud til Maiaklinikken. 
Efter vi har snakket et styekke tid, kommer vi til den praktiske del. Jeg ligger på ryggen på gulvet med et tørklæde under numsen. Jordemoderen står over mig med tørklædet i hænderne og vugger mit bækken fra side til side. Ind i mellem løfter hun op og trækker samtidig ned ad for at løsne op i mit bækken.

Inden hun går videre, mærker og lytter hun på min mave. Først mærker hun, og mener også at han ligger med hovedet oppe. Men da hun lytter på mig, kan hun ikke rigtig finde hjertelyden, hvor den burde være, hvis han vender forkert. Hun finder hjertelyden nede på maven, både med trærøret og med doptonen. Hun spørger, om hun må få den anden jordemoder til at mærke på mig også. Det er helt fint med mig.

Hun mærker rundt og lytter. De er begge enige om, at det lader til, han ligger med hovedet ned ad. De er dog ikke 100% sikker. Så de vil ikke prøve et vendingsforsøg. Vi har tid på Hvidovre i morgen kl. 10.00, så der kan vi få hans position, og tage den derfra.

Han har også haft hikke, som jeg har kunnet mærke nede på maven. Og jeg kan mærke en rullende 
bevægelse i bækkenet, som jeg vil mene er hovedet. Tror ikke numren ruller på den måde hehe

Anmeld

18. juli 2011

Muffin_girl

Jolene skriver:

Så har vi været hos den almindelige jordemoder på Vesterbro, og den private Maiaklinik på Østerbro i dag.

Til den almindelige konsultation, bekræftede hun at bebs stadig ligger med numsen ned. Hun lyttede og alt det der. Hun mente dog, han havde ligget sådan i længere tid, end siden sidste mandag, for hun synes, han lå godt nede i bækkenet.
Øv, havde håbet hun sagde, han havde vendt sig. Han har nemlig rumsteret en del rundt siden i fredags, og jeg har ligget med numsen i vejret og vugget fra side til side, så han ikke skulle lægge røven for godt i sædet. 

Vi tager bagefter ud til Maiaklinikken. 
Efter vi har snakket et styekke tid, kommer vi til den praktiske del. Jeg ligger på ryggen på gulvet med et tørklæde under numsen. Jordemoderen står over mig med tørklædet i hænderne og vugger mit bækken fra side til side. Ind i mellem løfter hun op og trækker samtidig ned ad for at løsne op i mit bækken.

Inden hun går videre, mærker og lytter hun på min mave. Først mærker hun, og mener også at han ligger med hovedet oppe. Men da hun lytter på mig, kan hun ikke rigtig finde hjertelyden, hvor den burde være, hvis han vender forkert. Hun finder hjertelyden nede på maven, både med trærøret og med doptonen. Hun spørger, om hun må få den anden jordemoder til at mærke på mig også. Det er helt fint med mig.

Hun mærker rundt og lytter. De er begge enige om, at det lader til, han ligger med hovedet ned ad. De er dog ikke 100% sikker. Så de vil ikke prøve et vendingsforsøg. Vi har tid på Hvidovre i morgen kl. 10.00, så der kan vi få hans position, og tage den derfra.

Han har også haft hikke, som jeg har kunnet mærke nede på maven. Og jeg kan mærke en rullende 
bevægelse i bækkenet, som jeg vil mene er hovedet. Tror ikke numren ruller på den måde hehe

Krydser fingre for han vender rigtigt 

Anmeld

19. juli 2011

Jolene

Update

Jeg synes jo, bebs lod til at have vendt sig, så det håbede jeg på, de kunne bekræfte i dag.
Men ak, han ligger stadig forkert Efter jeg havde fået kørt en strimmel og talt med lægen, besluttede jeg mig for, at han skulle forsøge at vende ham. Jeg havde faktisk sagt, nej tak først, da lægen sagde, at han ligger godt nede i bækkenet. Lægen sagde, at han ikke regnede med at få ham vendt, men han ville gerne give det et forsøg. Jeg tænkte, at jeg nok ville fortryde, hvis vi ikke prøvede. 
Så jeg fik en muskelafslappende sprøjte, og skulle ligge 15 min. mere. Jeg havde i forvejen ligget i ca. 30 min. med CTG'en, og min ryg gjorde meget ondt. Men jeg bed det i mig og brugte min vejrtrækning. For nu blev jeg nødt til at blive liggende med hovedet ned ad, så tyngdekraften kunne hjælpe med at løfte ham lidt ud af bækkenet.
Lægen forsøgte kun en gang, og jeg kunne hurtigt mærke, at der ikke skete noget. Han har sat sig godt tilrette, så der bliver han. Lægen spurgte, hvad jeg så ville? Jeg satser på en sædefødsel. Jeg har fået en tid til scanning om 14 dage, hvis fødslen ikke er gået i gang til den tid. Så måler de, hvor stor han er. Hvis han på det tidspunkt er for stor til en sædefødsel, så skal der planlægges et kejsersnit. Hvis han stadig har en fin størrelse til en sædefødsel, kan jeg komme til samtale med en læge, hvor jeg kan få mere at vide om sædefødsel. 
Jeg ved, hvordan jeg skal forholde mig, hvis fødslen går i gang før scanningen den 29/7. Hvis vandet går til at starte med (hvilket det kun gør i 10%), skal jeg lægge mig ned. Grunden dertil er, at navlestrengen kan risikere at falde ned og komme i klemme. Så skal jeg ringe til fødegangen, og de vil muligvis sende en sygetransport, så jeg kan ligge ned, til jeg er blevet undersøgt.
Hvis fødslen starter med den latente fase, så tøffer vi bare selv af sted, når veerne tager til med kortere mellemrum. 
Så nu håber jeg bare på, at han selv finder på, at han gerne vil fødes, og der ikke går for lang tid, så han bliver for stor. Lige nu har han en fin størrelse på ca. 3-3200 g.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.