Samvær med 1 1/2 årigt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej til jer, der læser med. Jeg søger et godt råd, for jeg er virkelig i vildrede.

Min søns far og jeg gik fra hinanden kort tid efter, jeg var blevet gravid og har derfor aldrig boet sammen. De sidste måneder har han haft sin søn overnattende 1 gang ugentligt og derudover brugt en eftermiddag om ugen til sovetid med ham.

Nu er han imiderltid flyttet, og det er svært for os at opretholde den hidtidige ordning. Så jeg spørger nu: hvad er bedst for barnet, alderen taget i betragtning?

Valget står mellem to ugentlige overnatninger i træk (frarådt af sundhedsplejersken pga. alderen) eller 2 ugentlige enkelte overnatninger: Jeg frygter, at den sidste model vil være forvirrende - og den første frarådes af "eksperterne".

Det er virkelig et dilemma, for jeg kan jo også godt forstå, at faren synes, een dag om ugen er for lidt...

Glæder mig til at høre jeres meninger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Nalle

Dengang vi var i stats amtet, da vi var gået fra hinanden i 3 måneder, var det sådan, 0 år, ingen overnatning, 1 år, en overnatning, 2 år, en weekend, vi fandt dog hurtigt sammen igen, så fandt aldrig ud af hvordan vores datter ville have det med det.

Anmeld

17. juli 2011

An&Jo

min dreng er ca 15mdr og han er ved sin far hveranden weekend.. det fungerer rigtig godt for os, og mærker intet på ham.. han bruger da lige den første dag hjemme på at omstille sig, men det gør større børn jo også..

Anmeld

17. juli 2011

N&J

Brug det du/I mener der er bedst for jeres barn, sp'eren har nogle råd som hun kan give, men det er jer der kender jeres barn bedst.. 

Anmeld

18. juli 2011

smølfine

Jeg vil klart foretrække to sammenhængende overnatninger, jeg synes at skift to gange om ugen, vil være for meget, men kan I ikke prøve det af og se hvordan det går, hvis I ellers samarbejder rimeligt godt. Men sørg for at give det tid og som en anden skriver, så vil der lige være en dags tid, hvor han skal omstille sig efter besøg hos far, men det skal mine børn på 6 og 7½ også stadigvæk ind imellem, det er kun naturligt.

Held og lykke med det.

Anmeld

18. juli 2011

eElak

Min søn var 1,5 år da vi gik fra hinanden... Men han har så haft sin far hver dag indtil da.. 

Jeg skulle på studietur 2 uger efter faren flyttede.. så der havde han knægten i 5 dage hjemme hos mig, så knægten havde sin base... 

Derefter havde han knægten hveranden weekend samt 2 ugentlige overnatninger..

Nu er det justeret så weekenden starter allerede torsdag og så er der 1 overnatning i den modsatte uge.

Knægten har selvfølgelig reageret, men synes han har klaret det flot.  

Anmeld

18. juli 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Hej til jer, der læser med. Jeg søger et godt råd, for jeg er virkelig i vildrede.

Min søns far og jeg gik fra hinanden kort tid efter, jeg var blevet gravid og har derfor aldrig boet sammen. De sidste måneder har han haft sin søn overnattende 1 gang ugentligt og derudover brugt en eftermiddag om ugen til sovetid med ham.

Nu er han imiderltid flyttet, og det er svært for os at opretholde den hidtidige ordning. Så jeg spørger nu: hvad er bedst for barnet, alderen taget i betragtning?

Valget står mellem to ugentlige overnatninger i træk (frarådt af sundhedsplejersken pga. alderen) eller 2 ugentlige enkelte overnatninger: Jeg frygter, at den sidste model vil være forvirrende - og den første frarådes af "eksperterne".

Det er virkelig et dilemma, for jeg kan jo også godt forstå, at faren synes, een dag om ugen er for lidt...

Glæder mig til at høre jeres meninger!

Har været af sted I DAG hos statsforvaltningen, og der er først en overnatning når han er 14 mdr., og så er det fre-søn når han er 2½ år. Før er det ikke godt for ham, sagde de Faren og jeg har aldrig boet sammen med vores søn, så vi skal have optrappet samværet indtil han er 14 mdr., så han er tryg, når han skal være alene med far. Så jeg ville helt klart vente 1 år endnu med en hel weekend

Anmeld

1. august 2011

Anonym trådstarter

Hej og tak for alle jeres input. Desværre er faren ekstremt manipulerende, så jeg har svært ved at blive ved med at finde tålmodighed og velvilje. Han gør mig konstant ked af det, og det kræver virkelig meget energi at holde fokus på mit barn og ikke ende med at fortælle ham, hvad jeg virkelig mener :-((( troede, det blev bedre, men det fortsætter bare

Anmeld

1. august 2011

LinLin

Davids far og jeg gik fra hinanden da David var 15 mdr... Han har været ved sin far hver anden weekend (fre-søn) fra starten - ingen problemer... Kan ikke huske hvornår han begyndte at have ham en hverdag også... Måske fra knapt 2 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.