Andre som har prøvet det her...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej pigerJeg skulle være enlig mor til min bette dreng inde i maven, indtil videre har faren været rigtig modbydelig overfor mig og ikke ville have noget med barnet at gøre, hvilket har gjort at jeg har forberedt mig på han nok ikke skulle være der for barnet, han skulle self være velkommen hvis han ændrede mening, det har han nu gjort indenfor de sidste to uger og nu vil han allerede i Statsamtet for at få lavet et stykke papir på hvordan samværet skal være og hvor tit faren skal se drengen og hvornår der skal være overnatninger og så vil han have vi skal dele lille manden når han er to år.... Jeg synes det er tidligt allerede at tage stilling til når han ikke er kommet ud endnu, plus jeg synes det er alt for tidligt han skal deles 7/7 når han kun er to år, det kan self godt lade sig gøre når han er ældre men da ikke så tidligt, tvivler på det er godt for ham...:/Er der andre som har prøvet noget ligende??Det er måske lidt rodet men har skrevet på iPhone og tak hvis i læste så langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

eElak

Super at han har bestemt sig til at være en del af jeres søns liv - så længe det foregår på sønnens præmisser... 

Overnatninger kan der vidst tidligt være tale om ved 1 års alderen.. hvis der er et stabilt samvær forinden, og det er kun 1 nat af gangen..

at lave en 7/7 ordning med en 2årig... uuuh jeg ville ikke gøre det - her er knægten hveranden weekend (torsdag-mandag) hos sin far og torsdag-fredag den modsatte uge.. og det fungerer fint..

Men jeg kender en, hvis søn er på samme alder som min.. og de har 7/7 ordning, og hun siger at det fungerer helt fint...

jeg tror ikke at man kan lave et endeligt stykke papir lige nu, da det jo kommer an på jeres evne til at samarbejde, men også hvordan barnet er :-) 

Anmeld

16. juli 2011

Maddox

KaLee skriver:

Super at han har bestemt sig til at være en del af jeres søns liv - så længe det foregår på sønnens præmisser... 

Overnatninger kan der vidst tidligt være tale om ved 1 års alderen.. hvis der er et stabilt samvær forinden, og det er kun 1 nat af gangen..

at lave en 7/7 ordning med en 2årig... uuuh jeg ville ikke gøre det - her er knægten hveranden weekend (torsdag-mandag) hos sin far og torsdag-fredag den modsatte uge.. og det fungerer fint..

Men jeg kender en, hvis søn er på samme alder som min.. og de har 7/7 ordning, og hun siger at det fungerer helt fint...

jeg tror ikke at man kan lave et endeligt stykke papir lige nu, da det jo kommer an på jeres evne til at samarbejde, men også hvordan barnet er :-) 

Jeg er måske den, som Kalee kender!?

Min søn er 2 år og vi har 7/7 deleordning. Skal dog nævnes, at hans søster på 8 år også er med i ordningen, så han altid har hende hos sig Det har indtil nu gået rigtig fint og der har intet været at mærke på ham, det er kun den store som nu reagerer en smule på, at det kan være svært at skifte hjem hver uge

Faren og jeg boede sammen, indtil for et halvt år siden. Havde vi ikke gjort det, og havde jeg ikke haft to børn, som kunne "pendle" sammen, var det nok ikke blevet den løsning. Men det kommer jo også meget an på barnet, og faren.

Det er et stort ansvar at stå alene med et barn, og det kan jo være at din eks. ændrer mening, når først han finder ud af, hvor "hårdt" et arbejde det kan være at stå alene med sådan en lille en.

Anmeld

16. juli 2011

eElak

Solajma skriver:

Min søn er 2 år og vi har 7/7 deleordning. Skal dog nævnes, at hans søster på 8 år også er med i ordningen, så han altid har hende hos sig Det har indtil nu gået rigtig fint og der har intet været at mærke på ham, det er kun den store som nu reagerer en smule på, at det kan være svært at skifte hjem hver uge

Faren og jeg boede sammen, indtil for et halvt år siden. Havde vi ikke gjort det, og havde jeg ikke haft to børn, som kunne "pendle" sammen, var det nok ikke blevet den løsning. Men det kommer jo også meget an på barnet, og faren.

Det er et stort ansvar at stå alene med et barn, og det kan jo være at din eks. ændrer mening, når først han finder ud af, hvor "hårdt" et arbejde det kan være at stå alene med sådan en lille en.

Nøøøøøj... hvordan kunne du gætte det?? 

Anmeld

16. juli 2011

Noneother

Altså han kan slet ikke få lavet sådan en plan som du nævner. Han kan gå i amtet og søge om hvordan samvær skal være nu. -Og så kan han søge om at få det ændret ca. hvert ½ år.

Det kommer til at starte med at han kan se sin søn hos dig et par timer om ugen, med mindre at DU går med til mere.

Amtet ville heller aldrig lave 7/7 ordning med mindre begge forældre er enige, så det kan han skyde en hvid pil efter.
-Min søns far prøvede osse. Først så tabte han i amtet og nu har han så opgivet 2 uger inden retsagen. Så nu skal vi i retten og slås om noget så latterligt som en ekstra dag i weekenden.

Du kan bare tage det helt roligt. (letter sagt end gjort, i know) Der er ikke nogen der bare kommer og flår den lille ud af armene på dig!

men det er da godt at far i det mindste gider at ha´noget med den lille at gøre nu  

Anmeld

17. juli 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Tak for svar! jeg synes bare det er svært at forholde sig til det nu når drengen ikke engang er kommet ud endnu og hvordan tingene bliver, vides jo ikke og om faren i det hele taget får en tilknytning til ham

Anmeld

17. juli 2011

Anonym trådstarter

Solajma skriver:

Så længe det fungere så er det jo helt fint! og din dreng har jo også boet sammen med dig og hans far så han har jo et forhold til hans far og plus han har hans søster 

Men ja du har nok ret, det kan være han skifter mening når han finder ud af hvor stor et ansvar det er... Mange tak for svar

Anmeld

17. juli 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Altså han kan slet ikke få lavet sådan en plan som du nævner. Han kan gå i amtet og søge om hvordan samvær skal være nu. -Og så kan han søge om at få det ændret ca. hvert ½ år.

Det kommer til at starte med at han kan se sin søn hos dig et par timer om ugen, med mindre at DU går med til mere.

Amtet ville heller aldrig lave 7/7 ordning med mindre begge forældre er enige, så det kan han skyde en hvid pil efter.
-Min søns far prøvede osse. Først så tabte han i amtet og nu har han så opgivet 2 uger inden retsagen. Så nu skal vi i retten og slås om noget så latterligt som en ekstra dag i weekenden.

Du kan bare tage det helt roligt. (letter sagt end gjort, i know) Der er ikke nogen der bare kommer og flår den lille ud af armene på dig!

men det er da godt at far i det mindste gider at ha´noget med den lille at gøre nu  

synes det er en hel jungle at finde rundt i! 

Så man laver en plan for et halvt år af gangen det er da super! og dejligt de ikke bare ser drengen som en ''ting'', synes jeg lidt faren gør nu! 

Mange tak for svar!  og ja det er super han endelig har fundet ud af hvad han vil og så kunne det være dejligt hvis han så holder det!

Jeg håber alt går godt i retten og som det skal

Anmeld

17. juli 2011

Noneother

synes det er en hel jungle at finde rundt i! 

Så man laver en plan for et halvt år af gangen det er da super! og dejligt de ikke bare ser drengen som en ''ting'', synes jeg lidt faren gør nu! 

Mange tak for svar!  og ja det er super han endelig har fundet ud af hvad han vil og så kunne det være dejligt hvis han så holder det!

Jeg håber alt går godt i retten og som det skal

Altså de planer der bli´r fastsat af stf er gældende til de bli´r lavet om. Hvilket han kan søge om hvert ½ år. Så det er kun hvis han konstant søger at de kun kommer til at gælde for ½ år.

men ja. Det ER en jungle at finde rundt i.

Anmeld

17. juli 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Altså de planer der bli´r fastsat af stf er gældende til de bli´r lavet om. Hvilket han kan søge om hvert ½ år. Så det er kun hvis han konstant søger at de kun kommer til at gælde for ½ år.

men ja. Det ER en jungle at finde rundt i.

Ja det tænkte jeg godt, men det gør han jo nok så, så tager jeg den derfraTak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.