Har virkelig brug for hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Chr.Kristiansen

Josephine er 7 ½ måned og de sidste 4 måneder har hun bare ikke villet sove i sin seng... Hun er mæt, har ren ble, har puttet og nusset og er træt når vi putter hende ca. kl. 18.30/19.00.

Men alligevel er det hver aften det samme... Hun græder og skriger sig selv i søvn og vi kan intet gøre... Hvis vi går ind til hende og sidder, begynder hun i løbet af få minutter at lege med sengeranden for igen at græde 10-15 min. senere. 

Hvis vi går frem og tilbage med sut gør det ingen forskel.

Hvis man tager hende op holder hun op med at græde, men begynder at fjolle i løbet af kort tid og græder videre når hun bliver lagt igen.

Jeg føler at vi har prøvet alt. Hun har intet med ørerne, har ikke ondt i maven eller andet. Hun sover okay i løbet af dagen og det virker ikke til at være sengen der er et problem, men selve det at "give slip" og falde i søvn..

Nogle der har gode råd til hvordan vi kommer igennem det her? For som det er nu, sover hun omkring kl 21.30 dagligt, efter at have grædt og grædt. Hun er ikke udhvilet når hun vågner om morgenen og mor kan ikke holde til det mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

MorDk

Puha... jeg føler virkelig med dig!

Vi har også haft rigtig mange problemer med vores søn... og har det stadig til tider. Det er bare SÅ hårdt, når de ikke vil sove! ... MEN det skal de nu engang ... og det bestemmer mor & far (husk det)

Jeg synes det var rigtig hårdt at høre ham græde... men efterhånden har jeg lært at skelne hans gråd. Når det er hysterisk gråd så har jeg ikke svært ved at ignorer ham... Men jeg lader ham ikke græde/skrige så længe af gangen. Han rejser sig tit op og smider sutten på gulvet ( han venter bare på man kommer og samler den op) ... Giver ham sutten max 2 gange ellers må han undværre. Jeg kommer roligt ind. Lægger ham ned, putter dynen om ham siger godnat med rolig stemme. og går ud igen. Det bliver jeg ved med til han sover!

Nogle gange skriger han i 3 minutter ( føles som 3 timer) hvorefter han bliver stille og leger lidt og falder i søvn selv. Nogle gange bliver han nusset i søvn... men det kommer meget an på hans humør og hvor træt han er. MEN det vigtigste er at man holder fast i den beslutning man tager!! Ellers har man kæmpet forgæves og det er også synd for barnet.

Hmm...håber I finder en løsning... Det kan virkelig trække tænder ud...!

Anmeld

15. juli 2011

2babygirls

Chr.Kristiansen skriver:

Josephine er 7 ½ måned og de sidste 4 måneder har hun bare ikke villet sove i sin seng... Hun er mæt, har ren ble, har puttet og nusset og er træt når vi putter hende ca. kl. 18.30/19.00.

Men alligevel er det hver aften det samme... Hun græder og skriger sig selv i søvn og vi kan intet gøre... Hvis vi går ind til hende og sidder, begynder hun i løbet af få minutter at lege med sengeranden for igen at græde 10-15 min. senere. 

Hvis vi går frem og tilbage med sut gør det ingen forskel.

Hvis man tager hende op holder hun op med at græde, men begynder at fjolle i løbet af kort tid og græder videre når hun bliver lagt igen.

Jeg føler at vi har prøvet alt. Hun har intet med ørerne, har ikke ondt i maven eller andet. Hun sover okay i løbet af dagen og det virker ikke til at være sengen der er et problem, men selve det at "give slip" og falde i søvn..

Nogle der har gode råd til hvordan vi kommer igennem det her? For som det er nu, sover hun omkring kl 21.30 dagligt, efter at have grædt og grædt. Hun er ikke udhvilet når hun vågner om morgenen og mor kan ikke holde til det mere...

Har I prøvet at putte hende halv otte, og så lade hende græde 5, give sutten og trøste, så 10 min, give sutten og trøste osv. ?
Men tror det Er en periode, for Madeleine var også sådan omkring da. Og så blev det bedre, og nu kæmper vi en smule en gang i mellem igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.