Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2011

Anonym trådstarter

Hvad siger I?

Jeg har altid været en lille størrelse og min kampvægt da jeg stoppede med at ryge røg op på 55kg (er 160cm). Og det var jeg så ked af. Min normalvægt var dengang ca 52 kilo. Men nu har jeg altså svinget mellem de her 53,5 - 54,5 de sidste år. Men ville ønske jeg kunne tabe mig, men min kærlighed til maden var større.

For 2 uger siden blev jeg single og mistede appetiten en dag eller to, men den kom stærkt tilbage til min store ærgelse. Men den sidste uge har jeg haft ondt i maven og kvalme og min lyst til mad er langsomt forsvundet, mens min glæde over kontrollen er dominerende. Det er så fedt at kunne sige nej for en gangs skyld. Jeg er nu nede på 52,1 og jeg eeeelsker det. Mit mål er 50 kg. Jeg har ingen mave mere, men mine lår er så slaskede så det håber jeg snart jeg taber. Motivationen for et vægttab er også blevet større for har lige bestilt en rejse sydpå og der vil jeg være tynd tynd tynd. Men nu kommer min bekymring: De sidste dage har jeg haft hovedpine, men det er måske bare fordi jeg ikke drikker nok? I følge diverese kurver kan jeg jo sagtens tåle at tabe 3 kilo mere.

Hilsen Ano TS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

2721

du lyder til at være på vej ud på en glidebane. Jeg tror du ville have godt af at søge noget hjælp. Beklager

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Puslingen skriver:

du lyder til at være på vej ud på en glidebane. Jeg tror du ville have godt af at søge noget hjælp. Beklager

Øv, det er jeg da ked af at du tror. Men jeg synes nu at jeg er ret opmærksom selv og syntes da at jeg har helt styr på det. Det er jo ikke noget jeg vil fortsætte med. Men lige nu har det helt vild godt med det og får et kick hver gang jeg går på vægten. Og 50 kilo er slet ikke for lidt og jeg skal jo bare se lækker ud i bikinien. Jeg har bare heller ikke den store apetit mere. I dag kunne jeg selvom jeg følte mig sulten kun spise 2 tsk fulde yoghurt til frokost og så var jeg mæt :-(. Men har da fået 3 portioner suppe til aften og nu har jeg så bare ondt i maven :-)

Anmeld

15. juli 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Hvad siger I?

Jeg har altid været en lille størrelse og min kampvægt da jeg stoppede med at ryge røg op på 55kg (er 160cm). Og det var jeg så ked af. Min normalvægt var dengang ca 52 kilo. Men nu har jeg altså svinget mellem de her 53,5 - 54,5 de sidste år. Men ville ønske jeg kunne tabe mig, men min kærlighed til maden var større.

For 2 uger siden blev jeg single og mistede appetiten en dag eller to, men den kom stærkt tilbage til min store ærgelse. Men den sidste uge har jeg haft ondt i maven og kvalme og min lyst til mad er langsomt forsvundet, mens min glæde over kontrollen er dominerende. Det er så fedt at kunne sige nej for en gangs skyld. Jeg er nu nede på 52,1 og jeg eeeelsker det. Mit mål er 50 kg. Jeg har ingen mave mere, men mine lår er så slaskede så det håber jeg snart jeg taber. Motivationen for et vægttab er også blevet større for har lige bestilt en rejse sydpå og der vil jeg være tynd tynd tynd. Men nu kommer min bekymring: De sidste dage har jeg haft hovedpine, men det er måske bare fordi jeg ikke drikker nok? I følge diverese kurver kan jeg jo sagtens tåle at tabe 3 kilo mere.

Hilsen Ano TS

Kan desværre kun give puslingen ret

50 kg. det er jo ingenting ..

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Aprilmor11 skriver:

Kan desværre kun give puslingen ret

50 kg. det er jo ingenting ..

Men jeg er jo kun 160cm og ifølge lægerne må jeg veje helt ned til 47 kilo.

Jeg er ikke syg for jeg har styr på det. Min bekymring var bare hovedpinen.

Anmeld

15. juli 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Men jeg er jo kun 160cm og ifølge lægerne må jeg veje helt ned til 47 kilo.

Jeg er ikke syg for jeg har styr på det. Min bekymring var bare hovedpinen.

Jeg er 164 og må veje omkring mindst 58kg .. Hvorfor ville du så langt ned ? Jeg ved ikke hvordan du ser ud og hvor gammel du er, men har en veninde som er 160 og vejer 47, hun er aaalt for tynd ..

Anmeld

15. juli 2011

2721

Anonym skriver:

Øv, det er jeg da ked af at du tror. Men jeg synes nu at jeg er ret opmærksom selv og syntes da at jeg har helt styr på det. Det er jo ikke noget jeg vil fortsætte med. Men lige nu har det helt vild godt med det og får et kick hver gang jeg går på vægten. Og 50 kilo er slet ikke for lidt og jeg skal jo bare se lækker ud i bikinien. Jeg har bare heller ikke den store apetit mere. I dag kunne jeg selvom jeg følte mig sulten kun spise 2 tsk fulde yoghurt til frokost og så var jeg mæt :-(. Men har da fået 3 portioner suppe til aften og nu har jeg så bare ondt i maven :-)

Okay her kommer min ærlige mening:
(hvis det er så skriv til mig privat!)

Når jeg siger du er på vej ud på et skråplan taler jeg af erfaring, den følse du snakker om med at få et kick hver gang du har tabt dig, den kender jeg alt for godt!
Den følelse slog mig næsten ihjel!
Den hovedpine du har er blot starten, det er din krop der advare dig, den siger stop, jeg har brug for mad!
Jeg var aktiv anoretiker i 6 år, indtil jeg blev så syg at min krop stod næsten af. Jeg begyndte at lide alvorligt af mineral mangel og vitamin mangel, jeg kunne næsten ikke gå og havde svært ved at holde mig vågen i længere tid, mit tarmsystem er forevigt ødelagt. Og jeg har stadig den dag i dag svært ved at føle sult.
Jeg skal altid være efter mig selv får ikke at havne der igen!
Men ønsker ikke for in væreste fjende at blive så syg.

Du burde få en tid hos lægen og bede om at blive henvist til en psykolog sådan at du kan få talt igennem med en fagperson, hvorfor du har et så enormt behov for kontrol.

Knus

Anmeld

15. juli 2011

Wimmie

Du siger at du har styr på det, men du kunne kun spise 2 teskefulde yoghurt??

Det lyder bestemt ikke sundt for dig.

Jeg bekymrer mig ikke så meget om din ønskevægt, men mere metoden du taber dig på. Sørg for at få nok at spise og spis sundt når du gør. Ellers er jeg bange for at du enten ender med en spiseforstyrrelse eller med at tage det hele på igen når du rammer målet.

Ved ikke om du træner, men hvis du synes at dine lår "slasker" så lyder det mere som om det er opstramning der skal til

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Aprilmor11 skriver:

Jeg er 164 og må veje omkring mindst 58kg .. Hvorfor ville du så langt ned ? Jeg ved ikke hvordan du ser ud og hvor gammel du er, men har en veninde som er 160 og vejer 47, hun er aaalt for tynd ..

Det ved jeg ikke. Jeg vil bare gerne være hende den tynde igen og måske bare fordi jeg kan og fordi jeg vil vise andre at jeg rent faktisk kan. 47 kg er også alt for lidt i mine øjne. 50 kg vil være perfekt til mig. Jeg er spinkelt bygget så det passer meget godt. Da jeg var midt tyverne og 10 år yngre vejede jeg kun 47 kilo og det ved jeg godt er fuldstændig urealistisk nu.

Anmeld

16. juli 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke. Jeg vil bare gerne være hende den tynde igen og måske bare fordi jeg kan og fordi jeg vil vise andre at jeg rent faktisk kan. 47 kg er også alt for lidt i mine øjne. 50 kg vil være perfekt til mig. Jeg er spinkelt bygget så det passer meget godt. Da jeg var midt tyverne og 10 år yngre vejede jeg kun 47 kilo og det ved jeg godt er fuldstændig urealistisk nu.

Det er selvfølgelig svært at sige når man ikke ved hvordan du ser ud .. Men gøre hvad du syns er bedst .. Men 2 kg gøre jo ikke meget .. Håber du vælger hvad du syns er rigtigt .. Kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.