Første bryllupskage (mega spam)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

TTM

Jeg tror jeg laver cremen lidt anderledes end opskrifterne her inde... Jeg varmer fløden alene, og hælder det over chokoladen. Når det er smeltet er det lunken, og så putter jeg 4-5 blade husblas i pr. ½ L fløde, og stiller det på køl... Og så pisker jeg det når det er koldt. Så synes jeg nemlig den holder bedre..

Meeen cremen var meget høj her, så man kan godt se hvor den er henne efter den blev overtrukket desværre....

SUPER flot kage!!

blev da helt lækkersulten

Bruger du også ½ l fløde + 200 g chokolade? Og giver fløden et kort opkog - dvs til den første bobbel kommer op - og så væk fra varmen?

skal nemlig prøve med husblas, og har endnu aldrig prøvet det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

SHERO

TykkeTrunteMor skriver:

SUPER flot kage!!

blev da helt lækkersulten

Bruger du også ½ l fløde + 200 g chokolade? Og giver fløden et kort opkog - dvs til den første bobbel kommer op - og så væk fra varmen?

skal nemlig prøve med husblas, og har endnu aldrig prøvet det

næsten, jeg lavede 1½ l fløde og 500 g chokolade, men plejer at bruge 200 g til en ½ L.... jeg tager det af varmen lige inden det koger, og lader det lige stå 1-2 min og køle ned før jeg hælder det over chokoladen (som jeg hakker fint)

Super let, og meget hurtigere end at smelte det sammen i gryden, og køler hurtigere ned...

Anmeld

15. juli 2011

marieo

hvor er den super flot ... og synes næsten roserne ser ægte ud.

Anmeld

16. juli 2011

SHERO

marieo skriver:

hvor er den super flot ... og synes næsten roserne ser ægte ud.

Takker, var også noget af en arbejde... Heldigvis ikke så svært som jeg troede...

Anmeld

5. august 2011

_-Kathrine-_

Hejsa

Super flot kage!  Må jeg spørge hvad det er for et mærke hvid chokolade du har lavet det af?

Mvh Kathrine

Anmeld

5. august 2011

LotteGabriella

Tullen85 skriver:

Bruden ønskede PINK PINK PINK, så det blev en mudcake med lyserød chokoladecreme (hvid chokolade) m. friske jordbær... Den kiksede så mange gange da den skulle overtrækkes, så der er en del ups'er... men men.. her er den, er sgu lidt stolt...

woowsie, den er super flot

Anmeld

5. august 2011

SHERO

_-Kathrine-_ skriver:

Hejsa

Super flot kage!  Må jeg spørge hvad det er for et mærke hvid chokolade du har lavet det af?

Mvh Kathrine

Mange tak..:-) Ja selvfølgelig bruger hvid smeltechokolade fra Odense marcipan, den eneste jeg har fundet der ikke var et budget mærke, og den er bare super lækker...

Anmeld

5. august 2011

SHERO

LotteGabriella skriver:

woowsie, den er super flot

Taaak

Anmeld

5. august 2011

_-Kathrine-_

Tullen85 skriver:

Mange tak..:-) Ja selvfølgelig bruger hvid smeltechokolade fra Odense marcipan, den eneste jeg har fundet der ikke var et budget mærke, og den er bare super lækker...

Mange tak :-) Den vil jeg på jagt efter så... har nemlig prøvet sådan en billig en, og den syntes jeg bestemt ikke var særlig go'

Hilsen Kathrine

Anmeld

5. august 2011

Kruse90

Den er da blevet fin
Godt gået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.