Hvis I forsøger at holde hende vågne længere tid om formiddagen er der gode chancer for at hun så vil sove bedre om eftermiddagen tror jeg. Måske skal det køres ind over nogle dage men så vil det også hjælpe tror jeg. Da mit barn var omkring 8 uger begyndte jeg at køre det ind i en fastere soverytme.
Jeg tror at problemet opstår fordi hun sover så fint igennem om natten og jo så også sover nærmest hele formiddagen. Der er jo grænser for hvor meget hun kan sove og det lyder jo til at hun fint sover nok timer i døgnet.
Prøv at se om det hjælper hvis hun kun sover nogle timer om formiddagen. Ca to timer måske. Så tror jeg hun bedre kan sove om eftermiddagen. Det virker måske synd for hende her og nu, men i det lange løb gør I hende en tjeneste ved kærligt at guide hende ind i et fast sovemønster, således at hun undgår at blive så ked senere på dagen. Når man har et barn der sover så fint igennem kan man nettop gøre det, hvor mange børn måske ikke sover igennem allerede så tidligt og derfor ikke kunne hjælpes ind i fast mønster så tidligt 
Håber det kan hjælpe. Det virkede for mig.
Anmeld