var ved jordmor i går. Havde egentlig glædet mig men synes jeg blev mere forvirret af det.
for 14 dage siden var jeg også ved jordmor hvor hun ville skrive i min journal at jeg gerne måtte ringe efter 112 når jeg skulle føde hvis jeg syntes det gik for hurtigt. Fødte nemlig mit første barn på kun 2 timer fra start til slut. Derfor var jeg meget nervøs over om det ville gå endnu hurtigere denne gang og om vi overhovedet kunne nå til sygehuset.
Men i går da jeg var ved jordmor havde min egen jordmor ferie så det var en ny. Vi kom til at snakke om det med falck og hun siger så at der ikke står noget om det i mine papir kun at hvis hovedet ikke står fast skal jeg køres med falck hvis vandet går. Dette er jo en selvfølgelighed ved alle. Bliver lidt forvirret men vi bliver enige om jeg jo bare skal ringe til fødegangen når fødslen går i gang også finder de vel ud af om hvordan jeg skal komme derind.
men pga alt den snak bliver jeg i tvivl om hvad hun sagde i går ang om lillesøster stod fast. Jeg ringede derfor til jordmor centret og snakkede med tlf damen, jeg siger jeg er blevet i tvivl om hun står fast. Hun får mit cpr nr og siger så at hun ikke står fast men ligger med hovedet ned. Jeg siger så at jeg mener jordmoren sagde til mig at hun stod godt ned i bækkenet, hvorefter tlf damen nu ændre mening og siger at så står hun også fast. Jeg spørger så om hun mener jeg så kan gå ud fra at hun står fast, hvilket hun siger ja til.
Men helt ærligt jeg er forvirret først mener hun det ene og så det andet. Hvad skal jeg tro på?
Nogen der ved om min læge har min vandre jouanal og evt kan se det. Har jo været til sidste læge undersøgelse.
Anmeld