Kom med nogle gode fif!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

BrightStar

Hej allesammen.

Hvordan har i tabt jer?

Hvordan har jeres kost set ud på en almindelig dag? Jeg mangler især fif til børnevenlig ''slankemad'' (aftensmad) og mellemmåltider.

Og hvordan og hvor meget motionere i?

Jeg er pt. igang med et større vægttabsprojekt, og jeg nyder det så meget! Planen er at jeg skal tabe mig 20 kg. PT. vejer jeg 75, og jeg VIL ned at veje omkring 55kg. Jeg følger madlog, og det fungere helt perfekt!

Kom med gode ideer!

Mange hilsner BrightStar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

henh01

Hej

Her er det "bare" at undvære sukker og stivelse

Alm aftensmad her er det samme som før - dog mere grønt og mindre stivelse.- Ungerne får stadig kartofler osv, men skal vi have spagettig/kødsovs så siger jeg grøntsager i stedet for spagettig. Igår fik vi mex pandekager med fyld og der spiste jeg 1 hvor jeg normalt ville spise 2 (af de små) og så spiste jeg en masse råt groft grønt ved siden af. I dag skal vi have pitabrød med resterne fra i går og her gælder samme princip. Gemmer mit brød fra frokosten og spiser den til aftensmaden i de dage hvor vi spiser som ovenstående.

Ellers får vi ofte laks med bagte grøntsager. Ja faktisk alt slags kød - primært fisk og kylling og så bare en masse grønt til, laver sommetider en gratin eller en tærte til med grøntsagerne for at få lidt variation i det.

Det vigtigste for at opnå et vægttab er at spise et solidt morgenmåltid - her spiser jeg 30g morgenmadsprodukt med mælk, 30 g brød og en frugt.

Jeg har tabt mig 8,2 kg på 7 uger. Mangler 800 g inden ferie på næste søndag for at nå mit delmål og 11 kg ialt

Anmeld

16. juli 2011

StineW

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

Hvordan har i tabt jer?

Hvordan har jeres kost set ud på en almindelig dag? Jeg mangler især fif til børnevenlig ''slankemad'' (aftensmad) og mellemmåltider.

Og hvordan og hvor meget motionere i?

Jeg er pt. igang med et større vægttabsprojekt, og jeg nyder det så meget! Planen er at jeg skal tabe mig 20 kg. PT. vejer jeg 75, og jeg VIL ned at veje omkring 55kg. Jeg følger madlog, og det fungere helt perfekt!

Kom med gode ideer!

Mange hilsner BrightStar

Nem og lækker aftensmad:

Kylling inderfilet skæres i små stykker.

! rødløg skæres groft og kommes i sauterpande.

Kylling kommes i. Tilsæt krydderi ( her er det soyasauce, hvidløg og hvidløg/krydderurteblanding og peber&nbsp

herefter tilsættes gulerødder i skiver, broccoli i små buketter, rød peber i stykker og ærter.

Tilsæt evt lidt vand hvis " sauce " ønskes.

Serveres som den er eller med brune ris eller groft brød.

Min datter på tre år elsker det, dog ikke rødløg som hun sorterer fra.

Knus Stine

Anmeld

22. juli 2011

BrightStar

Tusind tak for jeres svar!

Stine - Ej, den ret lyder godt nok lækker! Hvordan laver du hvidløgs/krydderurteblandingen?

Anmeld

23. juli 2011

StineW

BrightStar skriver:

Tusind tak for jeres svar!

Stine - Ej, den ret lyder godt nok lækker! Hvordan laver du hvidløgs/krydderurteblandingen?

Det ER lækkert.

Svaret er simpelt... jeg snyder.  Tror det er Santa Maria ( den blå ) der har sådan en blanding der hedder Hvidløg / krydderurter. Den er simpelthen så god.

God appetit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.